Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers-tap
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-08 11:17
Mijn vraag
...

Wat is/waar zit het verschil t.o.v. Corsair Vengeanc versus en andere ddr4 of ddr5 geheugenmodules ?
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb, niets is het gewoon een kwestie van voorkeur of zijn het ook hele andere DDR? modules. Het is vreemd dat ik zo moeilijk uitleg hierover vindt

Alvast bedankt
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:47
Het zijn fysiek andere modules. DDR4 past niet in een DDR5 slot en andersom ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02
Vengeance is gewoon een serienaam, net als Fury bij Kingston, ripjaws bij g.skill etc. Etc. Etc.

Wat wel en niet werkt op jouw systeem hangt vooral af van je moederbord en imc van je cpu.

Wil je voor safe gaan check dan het geheugen van anderen met jouw moederbord (YouTube, reddit) of check de Qvl list van de fabrikant van het bord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Vengeance is een merknaam van de firma Corsair. Die heb je in DDR3, DDR4, DDR5 etc.

Onderliggend conformeert het allemaal aan een bepaalde DDR standaard, welke merknaam daar aan gehangen wordt is volledig irrelevant.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:57
Alleen, bij corsair zitten vaak andere chips op de modules. Die kan je alleen herkennen aan de versienummer op de fysieke chips. Het probleem daarbij is bv bij ddr4 dat je vaak problemen ziet met corsair en ryzen, ondat de chips niet compatibel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Exact. Dus:
- negeer marketingblaat. Het gaat om de chips, niet de naamgeving of bling.
- bij Ryzen: kijk naar exacte modelnrs in de QVL van jouw moederbord voor specifiek jouw CPU, met name bij resellers die zelf geen chips bakken (Corsair, Kingston etc). Zelfs een lettertje anders kan al totaal andere chips hebben met andere compatibility.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1