ITHO CVE-S ECO vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-06 09:15
Ik wil mijn mechanische ventilatie laten vervangen (en tegelijkertijd reinigen), mijn installateur heeft een goed aanbod gedaan voor een ITHO CVE-S eco met RFT afstandsbediening.
Even los van de mogelijke ratel/brom issues vroeg ik me af of de RFT afstandsbediening wel correct is voor deze unit. De RFT heeft namelijk standen 1-2-3-timer, terwijl voor de CVE-S eco de RFT-AUTO afstandsbediening geadviseerd wordt met standen A-2-3-timer.
Volgens de installateur werkt de unit met de gewone RFT afstandsbediening ook als automatisch, dus aanslaan als hij voch waarneemt. Kan iemand dit bevestigen of is het toch beter/nodig om een RFT-auto afstandsbediening te hebben?
Ik heb het topic over de brom/ratel gelezen en dit heeft mij wel aan het denken gezet, maar aan de andere kant lees ik ook veel positieve reviews en wordt deze toch vaak geadviseerd. Beetje in dubio hierdoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 16:18
Mijn installateur heeft dezelfde unit opgehangen en de 1-2-3 afstandsbediening (ab) meegeleverd. Bij mij werkte deze ab NIET om de unit op de AUTO stand te zetten. Het is immers een ander commando naar de unit. Is hierna omgeruild voor de A-2-3 ab, werkte wel naar wens.

Vond hem in de AUTO stand nog steeds luidruchtig: anders dan in de handleiding staat, komt deze stand niet overeen met de normale 1 / laag stand, maar draait hij net iets harder.

Uiteindelijk deze WiFi add-on toegevoegd waarmee je minutieus de settings aan kan passen. Hiermee hem op een lager toerental gezet en ook de nablaas-tijd verkort. Aanrader!
https://www.nrgwatch.nl/product/itho-cve-rft-wifi-add-on/

[ Voor 3% gewijzigd door CJ_Latitude op 04-04-2023 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
Nog even voor de volledigheid, ik heb wel een 3 standen schakelaar in de keuken die ik wil behouden, zou dat nog uitmaken misschien? Misschien dat dat niet goed werkt icm de RFT-AUTO remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:16
CJ_Latitude schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:11:
Mijn installateur heeft dezelfde unit opgehangen en de 1-2-3 afstandsbediening (ab) meegeleverd. Bij mij werkte deze ab NIET om de unit op de AUTO stand te zetten. Het is immers een ander commando naar de unit. Is hierna omgeruild voor de A-2-3 ab, werkte wel naar wens.

Vond hem in de AUTO stand nog steeds luidruchtig: anders dan in de handleiding staat, komt deze stand niet overeen met de normale 1 / laag stand, maar draait hij net iets harder.

Uiteindelijk deze WiFi add-on toegevoegd waarmee je minutieus de settings aan kan passen. Hiermee hem op een lager toerental gezet en ook de nablaas-tijd verkort. Aanrader!
Heb je de afstandsbediening nog steeds nodig met deze add-on voor het instellen in AUTO stand? Of kan je dit enkel met deze module ook doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
sanook schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:15:
Nog even voor de volledigheid, ik heb wel een 3 standen schakelaar in de keuken die ik wil behouden, zou dat nog uitmaken misschien? Misschien dat dat niet goed werkt icm de RFT-AUTO remote?
Als ik de handleiding correct lees (pagina 15), kan het gecombineerd, en heeft de ab dan prioriteit boven de bedrade schakelaar. Een pagina eerder staat dat op de SE en HE uitvoeringen de bedrade schakelaar niet gebruikt kan worden.

https://ithodaalderop.com...0CVE-S%20ECO%20(IDNL).pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CJ_Latitude
venneke schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:31:
[...]
Heb je de afstandsbediening nog steeds nodig met deze add-on voor het instellen in AUTO stand? Of kan je dit enkel met deze module ook doen?
Ab is niet nodig bij gebruik van de module, ook niet om in te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

sanook schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:15:
Die combinatie (met CVE-S Eco) heb ik ook, en dat werkt zo: het laatste commando wint, en na 24 uur gaat hij weer naar auto (al heb ik dat laatste nog nooit getest).

Dus als je de driestandenschakelaar op 3 zet, draait hij hoog. Als je daarna op de afstandsbediening op 1 drukt, draait hij laag, en 24 uur na de laatste standwisseling springt hij weer op automatisch.

Daarnaast kun je met de twee potmeters op de unit de draaisnelheid bij de auto- en max-stand instellen. Zo kun je zoeken naar een geluid dat met jouw buizen/ventielen/ophanging het minst resoneert.

Ik heb de add-on ook, maar gebruik die alleen voor het uitlezen, nog niet voor het aansturen.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 04-04-2023 08:43 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CJ_Latitude
CodeCaster schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:37:
[...]
Daarnaast kun je met de twee potmeters op de unit de draaisnelheid bij de auto- en max-stand instellen. Zo kun je zoeken naar een geluid dat met jouw buizen/ventielen/ophanging het minst resoneert.
Het stomme hierbij is dus dat je de auto-stand niet zo laag als de laag-stand kan instellen. Met die module kan dat wel :) Als ik het me goed herinner kan je dan zelfs instellen wat de min en max waarden van die potmeters zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door CJ_Latitude op 04-04-2023 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
CJ_Latitude schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:33:
[...]

Als ik de handleiding correct lees (pagina 15), kan het gecombineerd, en heeft de ab dan prioriteit boven de bedrade schakelaar. Een pagina eerder staat dat op de SE en HE uitvoeringen de bedrade schakelaar niet gebruikt kan worden.

https://ithodaalderop.com...0CVE-S%20ECO%20(IDNL).pdf
Ok, maar hier word alleen over de RFT-AUTO AB gesproken, niet de 'oude' gewone RFT.

Dat bij de SE en HE geen mechanische schakelaar gebruikt kan worden is logisch want deze types hebben geen perilex aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-06 17:48
Wellicht goed om te weten, waarschijnlijk bijzaak, maar Itho komt binnenkort met een vernieuwde RFT-N afstandbediening (ik wacht er momenteel ook op). Deze valt wellicht iets meer in de smaak dan de huidige Itho ab. Zo te lezen ook compatible met 'oudere' soorten Itho boxen.

https://www.ithodaalderop...essional/product/04-00160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
CJ_Latitude schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:11:

Heb jij ook een schakelaar in de keuken? Werkte daar de auto stand dan wel (middelste stand)?
En werkte stand 1 via de AB wel goed (dus met lagere snelheid dan de auto stand)?
Voor mij zou de gewone RFT dan misschien wel werkbaar zijn omdat ik dan met de AB wel de laagste stand kan kiezen en ik met de schakelaar in de keuken de auto stand kan kiezen.
Na 24u zal sowieso terug geswitcht worden naar AUTO stand als ik het goed lees.
Mijn installateur blijft volhouden dat er geen verschillen zitten in de AB's :)

[ Voor 4% gewijzigd door sanook op 04-04-2023 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
sanook schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:17:
[...]

Heb jij ook een schakelaar in de keuken?
Nee, heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-06 18:47
stimmits schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:41:
Wellicht goed om te weten, waarschijnlijk bijzaak, maar Itho komt binnenkort met een vernieuwde RFT-N afstandbediening (ik wacht er momenteel ook op). Deze valt wellicht iets meer in de smaak dan de huidige Itho ab. Zo te lezen ook compatible met 'oudere' soorten Itho boxen.

https://www.ithodaalderop...essional/product/04-00160
Op de Itho side levernaar maar 113 euro.
Ik wacht nog even op andere shop,s en dan 94 euro of minder hoop ik...

Ik heb een HRU ECO RFT 350

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-06 17:48
PCJR schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:15:
[...]

Op de Itho side levernaar maar 113 euro.
Ik wacht nog even op andere shop,s en dan 94 euro of minder hoop ik...

Ik heb een HRU ECO RFT 350
Tip: Vandaag eventjes Google gebruiken en je komt op een shop die hem momenteel voor ~65 euro op voorraad heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-06 18:47
stimmits schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:38:
[...]

Tip: Vandaag eventjes Google gebruiken en je komt op een shop die hem momenteel voor ~65 euro op voorraad heeft.
Gister 2 besteld ;) thx!

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Pagina: 1