Nieuw laptop gekocht...met problemen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-10 09:13
Ik heb via Lenovo een gaming laptop gekocht. Ik ben er zeer tevreden mee.
Echter merk ik iets...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8fzEtthp9LaIfWl9_w1EEId0pg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0TpTIXOCMkKsqvwEmFIx1Xc1.png?f=fotoalbum_large

Op het moment dat ik op de laptop de keuze "NVIDIA GPU Only" kies krijg ik rechtsboven in het rood een tekst in beeld wat nooit weggaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ZLfjgUzabnHd2UKT6PGuY4w6N0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUDYcIJX8IhP4iPkmXKHtcgS.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit erg? En waarom gebeurd dit? Hopelijk is het niet iets hardware-matigs. Via Google kom ik niet echt verder. En Lenovo support is echt bagger. Ik kom bij een buitenlandse klantenservice wat 0 technische kennis heeft.
Voor hun is het makkelijk. Probleem? Je hebt garantie! Stuur dat ding terug naar China. Krijg je over enkele weken\maanden weer ooit terug.

Wat ik op de laptop merk is door de Optimus of Automatic Select knopje dat de laptop soms erg traag is in games. Terwijl het lichte games zijn wat niet veeleisend zijn.
Na paar keer rebooten gaat het vanzelf weg.

Laptop is al voorzien van een clean Windows 11 installatie met alle drivers die up to date zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Atsiz op 03-04-2023 22:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:56

Barrycade

Through the...

Wellicht handig om even te vermelden welke laptop je hebt gekocht. En dus de specs en welke games je last bij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Barrycade schreef op maandag 3 april 2023 @ 22:41:
Wellicht handig om even te vermelden welke laptop je hebt gekocht. En dus de specs en welke games je last bij hebt.
Lenovo Legion Pro 5
i7 13700HX
16gb RAM
RTX 4070

Games: Last Epoch...Tainted Grail
Dit zijn games waarbij een GTX 1070 kaart zelfs voldoende is.

Gelukkig draaien de games vloeiend. Maar soms als ik de laptop opstart lijkt het op 5 FPS te draaien. Moet ik rebooten totdat het niet voorkomt.

Vandaar dat ik de Nvidia panel de schuld geef. Misschien zit ik zelf ook verkeerd te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 20:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Barrycade schreef op maandag 3 april 2023 @ 22:41:
...en wanneer. Als het een defect blijkt en je hebt 'm pas recent, hoef je natuurlijk ook niet zomaar te accepteren dat 'ie gerepareerd wordt en mag je best aansturen op vervanging.

Edit: komt overigens vaker voor. Wellicht staat daar nog iets tussen? https://www.google.com/se...etected&ie=UTF-8&oe=UTF-8

[ Voor 18% gewijzigd door Bastiaan op 03-04-2023 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
rma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Hier precies dezelfde issue:
Reddit LenovoLegion: Legion Pro 7i Gen 8 G-Sync issue.
Het zal wel omruilen worden, of een bios update fix?

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/qnjso7ejtxqa1.jpg?width=4032&format=pjpg&auto=webp&v=enabled&s=bccdc28f6aace4a0b43245768f0706b62922024b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
bios update is idd nog een optie? is er een nieuwere beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Ik heb alle drivers (inclusief BIOS) al van de Lenovo site gedaan na mijn Windows 11 installatie.
Ik heb ook zo een driver scan uitgevoerd via Lenovo en die geeft ook aan dat er geen updates zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:56

Barrycade

Through the...

Maar.reddit post heeft een andere nvidea control panel met meer opties. Dus niet 1:1 zelfde probleem.

Nu ken ik Lenovo niet (HP en Dell hier thuis), maar zit er een Lenovo tooltje bij om de Lenovo drivers te downloaden. Kan zijn dat er een paar OEM drivers nodig zijn en geen MS stock drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Barrycade schreef op maandag 3 april 2023 @ 23:09:
Maar.reddit post heeft een andere nvidea control panel met meer opties. Dus niet 1:1 zelfde probleem.

Nu ken ik Lenovo niet (HP en Dell hier thuis), maar zit er een Lenovo tooltje bij om de Lenovo drivers te downloaden. Kan zijn dat er een paar OEM drivers nodig zijn en geen MS stock drivers.
Op het moment dat ik voor de 3e optie kies en de fout in beeld krijg. Heb ik ook meerdere opties in de paneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blijft de tekst staan als je G-Sync uit zet? Lijkt me niet, maar allicht het proberen waard.
Check ook even of "hybrid" modus uit staat. Kan je zien in de Vantage app, geen idee waar exact, eigenlijk.

Tip gevonden in deze Reddit post: https://www.reddit.com/r/...gion_5_pro_now_has_gsync/

[ Voor 60% gewijzigd door CH4OS op 03-04-2023 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
CH4OS schreef op maandag 3 april 2023 @ 23:14:
Blijft de tekst staan als je G-Sync uit zet? Lijkt me niet, maar allicht het proberen waard.
Check ook even of "hybrid" modus uit staat. Kan je zien in de Vantage app, geen idee waar exact, eigenlijk.

Tip gevonden in deze Reddit post: https://www.reddit.com/r/...gion_5_pro_now_has_gsync/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ui4XGGUulKdG19PGgRpbU_A4Df4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YIoyMHemGGhpVoasL5JNNT20.png?f=fotoalbum_large

Het stond op de bovenste. Ik heb zojuist de onderste geselecteerd.

Geen idee hoe ik G-Sync verder uitschakel?

Ik ben benieuwd of de wijziging vanuit Lenovo Vantage gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je dGPU mode gebruikt, hoef je G-Sync niet uit te schakelen. Je kunt G-Sync blijkbaar niet gebruiken in een van de hybride modi, dat kan alleen in dGPU mode. Omdat de iGPU geen G-Sync ondersteund. ;)

EDIT:
Als de melding dus nog niet weg is, even herstarten, dan zou het weg moeten zijn en werkt G-Sync.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 04-04-2023 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
G-Sync indicator uitschakelen: NVIDIA Control Panel -> Display (die bovenin het menu) -> G-Sync Indicator
G-Sync uitschakelen: NVIDIA Control Panel -> Display (die links in de column) -> Set up G-Sync

Je laptop ondersteunt G-Sync volgens de specs die ik zie, dus je zou G-Sync aan de gang moeten kunnen krijgen. De Aorus 17x (2023) ondersteunt het bijvoorbeeld niet (het beeldscherm ondersteunt het niet).

[edit] Zelfs als je G-Sync aan de gang krijgt, dan heb je kans dat het bericht pas weg is in "NVIDIA dGPU only" mode na een firmware update (die er waarschijnlijk nu niet is).

[ Voor 39% gewijzigd door TweakerNummer op 04-04-2023 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Heel raar...

Ik heb dus de aanpassing gedaan via Lenovo Vantage (dGPU mode).
Pc herstart.
Vervolgens kreeg ik weer meteen dat rode text in beeld.
Ik heb geprobeerd om G-Snyc uit te schakelen. Ik heb de optie "G-Snyc indicator" helemaal niet.
Ik heb wel de optie "Set up G-Sync". Daarin kon ik wel G-Sync uitvinken maar dat hielp ook niet.

Het rare is dat ik geen wijziging meer kan brengen voor de modus vanuit Lenovo Vantage. Ookal reboot ik mijn laptop. Vinkje om modes te wijzigen is uit en kan niet aan. Als ik dat doe zeg het dat ik opnieuw moet rebooten. Al 2 keer gedaan maar optie is niet meer aan te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:08
Atsiz schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:30:
Heel raar...

Pc herstart.
Ik heb geprobeerd om G-Snyc uit te schakelen. Ik heb de optie "G-Snyc indicator" helemaal niet.
Ik heb wel de optie "Set up G-Sync". Daarin kon ik wel G-Sync uitvinken maar dat hielp ook niet.

Het rare is dat ik geen wijziging meer kan brengen voor de modus vanuit Lenovo Vantage. Ookal reboot ik mijn laptop. Vinkje om modes te wijzigen is uit en kan niet aan. Als ik dat doe zeg het dat ik opnieuw moet rebooten. Al 2 keer gedaan maar optie is niet meer aan te krijgen.
Al biosupdate gedaan door handmatig te downloaden via support.lenovo.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Atsiz schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:30:
Heel raar...

Pc herstart.

Draai het om: probeer G-Sync aan de gang te krijgen. Als G-Sync werkt, heb je kans dat de G-Sync test mode succesvol doorlopen wordt en de rode tekst weggaat.

De G-Sync indicator stond vroeger hier (misschien is die nu verplaatst): https://abload.de/img/gsync63j2h.jpg . Deze indicator is niet de rode tekst.

Wellicht slaagt Lenovo Vantage er niet in om de MUX op "Dynamic Graphics" / "Hybrid" terug te zetten. Dat kan je waarschijnlijk wel zelf doen in het BIOS.

[ Voor 10% gewijzigd door TweakerNummer op 04-04-2023 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Cinemaskoop schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:20:
[...]

Al biosupdate gedaan door handmatig te downloaden via support.lenovo.com?
Dat had ik al op dag 1 meteen gedaan. Handmatig ipv een automatische tooling.
Het is up to date. Ook volgens scans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Maar als ik het zo zie ligt het niet aan de hardware maar aan de software. Wellicht dat het met een update ooit opgelost word.

Helaas kan ik integrated graphics ook niet uitschakelen...niet via Lenovo vantage...niet via BIOS....ook niet via NVIDIA control panel...het blijft een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Atsiz schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:14:
Maar als ik het zo zie ligt het niet aan de hardware maar aan de software. Wellicht dat het met een update ooit opgelost word.

Helaas kan ik integrated graphics ook niet uitschakelen...niet via Lenovo vantage...niet via BIOS....ook niet via NVIDIA control panel...het blijft een dingetje.
Gebruikers beweren dat Lenovo Vantage de MUX opties kan laten verdwijnen in het UEFI-BIOS: https://www.reddit.com/r/...s_settings_in_bios_on_my/

UBGamer07 zegt: "uhh mine was fixed this way; just open bios and save&exit, then enter the bios again, you'll see that the option came again".

Het is nogal een chaos met het hele iGPU + dGPU gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
TweakerNummer schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:36:
[...]

Gebruikers beweren dat Lenovo Vantage de MUX opties kan laten verdwijnen in het UEFI-BIOS: https://www.reddit.com/r/...s_settings_in_bios_on_my/

UBGamer07 zegt: "uhh mine was fixed this way; just open bios and save&exit, then enter the bios again, you'll see that the option came again".

Het is nogal een chaos met het hele iGPU + dGPU gebeuren...
Hij stond op dynamic ik heb het gezet naar discrete graphics.
Ben benieuwd.

Zo ver ik het begrepen heb is discrete mijn NVIDIA kaart en dynamic de CPU.

Edit: Heeft niet geholpen. Nog steeds hetzelfde probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Atsiz op 06-04-2023 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retrotical
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-09 13:35
RMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Contact opgenomen met Lenovo vorig week. Nog geen reactie gehad.

Super irritant probleem momenteel.

Probleem lijkt zelfs aanwezig te zijn, ookal is de RTX kaart geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-10 16:47
Atsiz schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:13:
Contact opgenomen met Lenovo vorig week. Nog geen reactie gehad.

Super irritant probleem momenteel.

Probleem lijkt zelfs aanwezig te zijn, ookal is de RTX kaart geselecteerd.
updatetje/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atsiz
Na 2 tickets aangemaakt te hebben nooit meer van Lenovo gehoord. Ook geen bevestigingsmail gehad.

Je vult zo een contact formulier in met je meldng.

Ik heb vervolgens gebeld naar Lenovo.

Ze staan bekend om een slechte klantenservice en dat klopt ook.

Ze spreken zeer slecht Nederlands (meerdere medewerkers gesproken) en zijn ook best agressief.
Dus de slechte reviews kloppen ook.

Maar goed...ik heb uiteindelijk wel iemand aande lijn kunnen krijgen die mij heeft kunnen helpen.
Ik moest mijn laptop opsturen. Dat heb ik ook gedaan.

Volgens hun krijg ik mijn laptop binnen 12 dagen terug. Dat is nog best snel. Word gecheckt\gerepareerd in Duitsland blijkbaar.

Nu is het nog steeds afwachten.

1 ding heb ik geleerd en dat is nooit meer bij een fabriekant wat kopen.
Ik mis CoolBlue hierin echt.

Ik geef nog een update zodra ik het terug ontvangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Bedankt voor de update, vroeg het omdat ik op het punt sta ook een lenovo legion te kopen.... welk alternatief is er eventueel? Acer ofzo geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wellicht had je nog even kunnen testen met een extern scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Odysseus87 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:55:
Bedankt voor de update, vroeg het omdat ik op het punt sta ook een lenovo legion te kopen.... welk alternatief is er eventueel? Acer ofzo geen optie.
Lenovo Legion is qua fysieke laptop zeer goed.
Ik kan geen andere betere laptop wensen.
Ik ging even naar de winkel om het eerst te bekijken voordat ik het kocht.
Maar in de winkel heb je alleen met RTX 30 serie kaarten.

Naast Lenovo overwoog ik ook Asus of MSI.

Ik adviseer om MSI Katana en Cyborg niet te nemen omdat ze zeer plastic, fragiel achtig voelen. Ook goedkoop. De varianten die iets duurder dan deze zijn, zullen veeeeeel beter zijn (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Blasterxp schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:59:
Wellicht had je nog even kunnen testen met een extern scherm.
Was wellicht slim geweest. Maar ik ben benieuwd of Lenovo uberhaupt iets gaat kunnen vinden.
We shall see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Atsiz schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:31:
[...]

Lenovo Legion is qua fysieke laptop zeer goed.
Ik kan geen andere betere laptop wensen.
Ik ging even naar de winkel om het eerst te bekijken voordat ik het kocht.
Maar in de winkel heb je alleen met RTX 30 serie kaarten.

Naast Lenovo overwoog ik ook Asus of MSI.

Ik adviseer om MSI Katana en Cyborg niet te nemen omdat ze zeer plastic, fragiel achtig voelen. Ook goedkoop. De varianten die iets duurder dan deze zijn, zullen veeeeeel beter zijn (vind ik).
wat ik op het kanaal van Jarrod Tech (youtube) zag is dat dei 3070ti qua performance het prima doet t.o.v. een 4060. Moet ook veel gereisd mee worden, dus plastic is geen optie inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atsiz
Laptop is vandaag terug gekomen.
Ze hebben de moederbord vervangen. Alles lijkt nu goed te werken.

Mijn ervaring via Lenovo is positief.

Enige grote minpunt is de klantenservice. Die bestaan uit medewerkers die geen of erg slecht Nederlands spreken. Maar komen zo ook erg asociaal en aggresief over.

Ze begrijpen je niet waardoor de meldingen die je maakt ook anders terecht komen in het systeem.

Of als je ze een vraag stelt dat ze het uberhaupt niet begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Update.

Ik heb weer problemen...de fans maken best veel geluid onder (lichte)-load (niet eens tripple A games op max).
Een soort zoomend geluid.

Laptop word weer opnieuw terug gestuurd naar Lenovo. Dit keer ben ik voor 12 dagen kwijt.

Dit keer wouden ze wel foto's van de fysieke laptop voordat ze een melding ervan maakte. Daarvoor was dat niet nodig. Blijkbaar zoeken ze iets om mij de schuld te geven? Alsof ik het wellicht heb laten vallen ofzo.

Ik had dit issue langer (sinds de reparatie) maar omdat ik bijna altijd met oordopjes game nam ik het niet serieus \ merkte het later pas op. Ook omdat er een nieuw game release was waar ik op zat te wachten.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Update...laptop voor 2e keer laten repareren. Ik zat circa 10 dagen weer zonder laptop.

Resultaat? Ze geven "software" de schuld en vinden geen problemen in de laptop.
Er ontbrak drivers volgens hun.

Best raar want ik heb bij de 1e reperatie hun voorzien van een Windows 10 wat volledig up to date is. Ook BIOS...Lenovo drivers...Nvidia etc etc. ook volgens Lenovo software is mijn machine up to date.

Bij de 2e reperatie hetzelfde maar dan met Windows 11.

Hoe kunnen ze software de schuld geven? Terwijl er rare geluiden van de fans komen. Niet door load maar krijs geluiden alsof iets los \ niet goed zit. Dit is wel echt iets fysieks.

En het probleem is niet eens opgelost.

Ik krijg het gevoel dat ze daar ergens in Duitsland een team hebben die al die reperatie laptops zo snel mogelijk weer weg wil hebben.

Ik wil het niet voor de 3e opsturen dus ga via een ander afdeling of via een klacht even escaleren.

ik wil een nieuw laptop of mijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Update.

Laptop is 5 keer gerepareerd door Lenovo.
Ze lossen het probleem niet op. Ze luisteren ook niet. Ze doen een analyze en sturen de laptop direct terug op met de melding dat het opgelost is. Zonder uberhaupt te testen.

Ik heb mijn geld terug geeist. Maar ze willen dat niet doen.

Ik ben dus 2400 euro lichter met een half defecte laptop en Lenovo wil niks doen.

Lesje geleerd...voortaan nooit meer bij een fabriekant wat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gevalletje rechtsbijstandsverzekering inschakelen als ze niet willen luisteren. Gooi het op nonconformiteit en laat de koop ontbinden.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
redfoxert schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:17:
Gevalletje rechtsbijstandsverzekering inschakelen als ze niet willen luisteren. Gooi het op nonconformiteit en laat de koop ontbinden.
Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering. :(
Ik heb een advocaat gebeld. Ik moet alsnog bepaalde kosten maken.

Dus kan geen kant op momenteel.

Wel jammer dat een bedrijf als Lenovo dit gewoon mag doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benhuga31
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-08 21:42
Misschien een wat late reactie, maar ik heb in het verleden ook een probleem gehad met een Lenovo laptop die bij hun zelf was aangekocht. Dit werd destijds uiteindelijk op een redelijke manier afgehandeld.

Heb je premium care? Als het om een voorsamengestelde laptop gaat is de kans vrij groot.

Hoe verloopt het contact met Lenovo? Ik gebruikte de chatfunctie en had dan bijna onmiddellijk contact met die iemand die in het Nederlands redelijk goed hulp kon bieden. (Ik opende deze chatfunctie wel telkens via mijn telefoon. Vreemd genoeg wanneer ik deze eens opende via mijn pc, heb ik de hele dag in een wachtrij gestaan. Nooit kunnen testen of dit toeval was.)

Bij mij vonden er 2 reparaties plaats thuis (Dit kan via premium care), maar het probleem geraakte niet opgelost. Daarna stelde men voor om de laptop op te sturen zodat ze hem meer konden "testen". Dit wilde ik niet en heb toen aangedrongen op een vervanging (Ik was buiten het probleem heel tevreden over de laptop, zeker voor de prijs). Hiervoor ben ik doorverwezen naar "Customer Care", die zouden beoordelen of een vervanging aan de orde was of dat de laptop beter opgestuurd werd voor reparatie. Hiervan kreeg ik heel snel het antwoord dat ze bereid waren om de laptop te vervangen.

Als het lukt van contact op te nemen met Lenovo kan je dus eventueel doorvragen of een doorverwijzing mogelijk is naar Customer Care met de specifieke vraag om de laptop gewoon volledig te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
benhuga31 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:27:
Misschien een wat late reactie, maar ik heb in het verleden ook een probleem gehad met een Lenovo laptop die bij hun zelf was aangekocht. Dit werd destijds uiteindelijk op een redelijke manier afgehandeld.

Heb je premium care? Als het om een voorsamengestelde laptop gaat is de kans vrij groot.

Hoe verloopt het contact met Lenovo? Ik gebruikte de chatfunctie en had dan bijna onmiddellijk contact met die iemand die in het Nederlands redelijk goed hulp kon bieden. (Ik opende deze chatfunctie wel telkens via mijn telefoon. Vreemd genoeg wanneer ik deze eens opende via mijn pc, heb ik de hele dag in een wachtrij gestaan. Nooit kunnen testen of dit toeval was.)

Bij mij vonden er 2 reparaties plaats thuis (Dit kan via premium care), maar het probleem geraakte niet opgelost. Daarna stelde men voor om de laptop op te sturen zodat ze hem meer konden "testen". Dit wilde ik niet en heb toen aangedrongen op een vervanging (Ik was buiten het probleem heel tevreden over de laptop, zeker voor de prijs). Hiervoor ben ik doorverwezen naar "Customer Care", die zouden beoordelen of een vervanging aan de orde was of dat de laptop beter opgestuurd werd voor reparatie. Hiervan kreeg ik heel snel het antwoord dat ze bereid waren om de laptop te vervangen.

Als het lukt van contact op te nemen met Lenovo kan je dus eventueel doorvragen of een doorverwijzing mogelijk is naar Customer Care met de specifieke vraag om de laptop gewoon volledig te vervangen.
Ik heb al een tijdje contact met iemand van Customer Care. Maar hij doet nu moeilijk en geeft aan geen geld of nieuw laptop mogelijk is.

Nu reageren ze niet meer.

Zowel de klantenservice als de reperatie team van hun is verschrikelijk. Alsof ze hun best doen om zo snel mogelijk je laptop weer weg te sturen zonder er naar te kijken.

Ik heb het probleem al 10 keer verteld ook met beeld materiaal. Ze snappen het gewoon niet.

3x opgestuurd naar Duitsland en 2x thuis laten repareren door Lenovo. Gelukkig zag en herkende de 1e monteur het probleem wel.

Ik ga ze lastig blijven vallen. En anders een advocaat inschakelen en dreigen. Ookal kost het me geld. Want de laptop koste mij 2400 euro namelijk. 8)7

Ik ben zo verdrietig door dit soort dingen. Ik vertrouw geen een bedrijf meer. Voortaan gewoon bij CoolBlue wat bestellen.
Pagina: 1