TV start niet meer op met Amino Aria 7

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-04 17:09
Ik heb een internet-abonnement bij Caiway en ik maak gebruik van de digitale ontvanger Amino Aria 7.
Sinds een paar dagen lukt het me niet meer om een kabel-internetverbinding te maken met mijn tv LG OLED55CX6LA(2020), serienummer WSML026.

De desktopbox start wel op maar blijft blauw knipperen en geeft aan dat een internetverbinding niet tot stand komt.
Op een andere t.v. die met een digitale ontvanger van hetzelfde merk en type wordt bediend functioneren beide boxen wel goed, maar op de hoofd-tv maken beide de installatie niet af.

Ik heb geprobeerd de mij onbekend voorkomende ontvangstinstellingen die de tv aangeeft aan te passen aan de gegevens van het eigen netwerk, maar die worden niet opgepakt.

Ik heb de tv teruggezet naar de startgegevens, maar ook dat geeft geen resultaat, evenmin als herstart van de router of het modem van de glasvezelinstallatie.

Heeft iemand een tip?

Bij voorbaat dank!

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:58

lier

MikroTik nerd

Andere netwerkkabel gebruiken?
Vind het verder een nogal onduidelijk verhaal. Zou je een tekening kunnen maken van alle netwerkcomponenten (zeg maar alles dat met een kabeltje aangesloten is)?

En als je je verhaal dan ook nog eens terug kan lezen en er een meer helder verhaal van kan maken, dan moet het goed komen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Gezien beide boxen het niet doen bij je LG TV (je tv geeft geen netwerksignaal, dat doet je router) ligt het probleem bij de netwerkaansluiting die je bij die tv hebt gerealiseerd. Die werkt niet meer. Daar moet je je op gaan focussen.

Graag even een schets van je netwerk, waar de kabels lopen en waarop ze allemaal zijn aangesloten. Switches, routers, powerline adapters indien van toepassing (gauw in de kliko) etc.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:53
Ik vind het ook niet helemaal duidelijk maar ik heb het idee dat de netwerk verbinding naar de amino aria bij de lg tv niet in orde is. Dat kan inderdaad liggen aan alles tussen de amino en het internet modem.
Een mooie tekening van een en ander kan ons helpen jou te helpen.

[ Voor 34% gewijzigd door W1ck1e op 04-04-2023 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Dank allen voor de reacties!
Ik heb ze zorgvuldig gelezen en zal er zo goed mogelijk op ingaan als mij, als intussen 85jarige leek :), mogelijk is.
Ik heb een directe kabelverbinding gemaakt tussen de Amino-settopbox en een ingang in het glasvezelmodem. Het resultaat daarvan is dat de Amino keurig is bijgewerkt en weer normaal lijkt te functioneren.
Ik heb daarna die verbinding omgezet naar een directe utp-kabelverbinding van router naar settopbox.
Het enige wat nu lukt is het maken van een Wifi-verbinding met de tv. Overigens wordt in de router de tv niet weergegeven.

Gek genoeg verschijnt in de router nu onder vaste verbindingen de Amino, aangeduid als Entone, en met het correcte Mac-adres van de Amino.

Het maken van een overzicht van alle (andere) verbindingen lijkt me nu niet nodig omdat ik een directe verbinding heb gemaakt.
Helaas lukt het nog steeds niet de tv bedraad met internet te verbinden.
Het menu dat de tv laat zien is hieronder als afbeelding bijgevoegd.
Ik kan hier wel de lege vakken invullen en heb dat ook gedaan, maar kennelijk niet met de juiste gegevens. Weet iemand raad?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdODPP_-yNILLXoBFNaOU2JyaNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTs84weMDkh07umsdprRFwcr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:58

lier

MikroTik nerd

Wat goed om zelfstandig dit proberen op te lossen. Ook goed om te weten voor de context.

Als dezelfde kabel wel in de STB (settopbox, oftewel de Amino) wel werkt maar in de tv niet, dan lijkt het erop dat er een probleem is met de ethernet poort van de tv.
Ik heb een directe kabelverbinding gemaakt tussen de Amino-settopbox en een ingang in het glasvezelmodem. Het resultaat daarvan is dat de Amino keurig is bijgewerkt en weer normaal lijkt te functioneren.
Ik heb daarna die verbinding omgezet naar een directe utp-kabelverbinding van router naar settopbox.
Het enige wat nu lukt is het maken van een Wifi-verbinding met de tv. Overigens wordt in de router de tv niet weergegeven.
Ik mis in bovenstaande of de stekker van de werkende netwerkkabel in de tv is gestoken of niet.

Wat ik op de foto zie is een verbinding, echter zonder werkende IP instellingen. Daardoor kan er geen communicatie plaatsvinden. Helaas is niet duidelijk waarom deze informatie niet goed opgevraagd kan worden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:53
@MDHEsdijk De afbeelding laat zien dat het apparaat geen ipadres krijgt van een dhcp server. het 169.254 adres is namelijk een zogenaamd apipa adres.Probleem voor mij is dat mij niet duidelijk is of dat de TV zelf of de settop box (amino) is. Als je tv kijkt via de amino box hoeft de tv zelf geen internet te hebben.
probeer in je berichten steeds dezelfde naam te gebruiken voor de verschillende apparaten.
en dan heb je bijvoorbeeld:
een (glasvezel) modem van caiway
eventueel een eigen router
een tvbox (de amino)
een tv (LG)
dat maakt de communicatie eenduidiger.

chapeau dat je u ;) het zelf (met onze hulp) probeert op te lossen.

is de afbeelding een instellingen pagina van de tv of van de tvbox ?

[ Voor 49% gewijzigd door W1ck1e op 04-04-2023 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Beste hulpverleners,
Het probleem is dankzij jullie hulp opgelost!
Ik werd hier in huis bijgestaan door een direct familielid dat even fanatiek als ondeskundig is als ik. Zij hield vol dat de tv geen eigen internetingang had, maar communiceerde via de tvbox. Maar uit sommige reacties bleek dat er waarschijnlijk toch wel een eigen internetingang op de tv zou zijn.
Het was lastig na te gaan omdat de tv aan de muur hangt en mijn echtgenote moeilijk te motiveren viel om hem toch maar even samen met mij van de muur te lichten. Maar ze is overstag gegaan.
Het bleek dat er een internetingang op de tv zit en met een vervangend kabeltje was het probleem in een paar seconden opgelost. Het kabeltje was kennelijk kapot gegaan.Het blijft de vraag waarom het kabeltje het zo plotseling op zo'n stil en rustig plaatsje heeft begeven.
Heel hartelijk dank voor jullie hulp!
Pagina: 1