Mijn vraag
Ik overweeg de de PowerColor Radeon 6800XT red dragon 16gb videokaart te kopen.
Ik denk dat dit gezien mijn setup en vooral PSU het maximaal haalbare is.
Ik ben niet van plan om het systeem aan te passen. Het alternatief wordt dan een andere/lichtere kaart.
De specificaties vd kaart geven aan dat deze kaart een PSU van minimaal 750w nodig heeft.
Wanneer ik op basis van mijn PC specificaties verschillende PSU capaciteit calculators bekijk dan zou een PSU van 650w afdoende zijn. Ik zie hier op het forum dat een Corsair RM650x ook icm deze kaart wordt gebruikt.
Ik ben niet voornemens de video kaart te overclocken. Gebruik mijn PS voornamelijk voor video editing/rendering en games.
Kunnen jullie mij deze videokaart aanbevelen gezien mijn PC specificaties?
Mijn PC specs zijn:
CPU: AMD 5800x
PSU: Corsair RM650x (gold)
MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2
HDD: geen, gebruik uitsluitend ssd.
Monitor: lg 27 inch 1440p
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Rutger
Ik overweeg de de PowerColor Radeon 6800XT red dragon 16gb videokaart te kopen.
Ik denk dat dit gezien mijn setup en vooral PSU het maximaal haalbare is.
Ik ben niet van plan om het systeem aan te passen. Het alternatief wordt dan een andere/lichtere kaart.
De specificaties vd kaart geven aan dat deze kaart een PSU van minimaal 750w nodig heeft.
Wanneer ik op basis van mijn PC specificaties verschillende PSU capaciteit calculators bekijk dan zou een PSU van 650w afdoende zijn. Ik zie hier op het forum dat een Corsair RM650x ook icm deze kaart wordt gebruikt.
Ik ben niet voornemens de video kaart te overclocken. Gebruik mijn PS voornamelijk voor video editing/rendering en games.
Kunnen jullie mij deze videokaart aanbevelen gezien mijn PC specificaties?
Mijn PC specs zijn:
CPU: AMD 5800x
PSU: Corsair RM650x (gold)
MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2
HDD: geen, gebruik uitsluitend ssd.
Monitor: lg 27 inch 1440p
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Rutger