Opzoek naar interne USB Hub 3.2 Gen 2x2 type C

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSupreme
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-08 23:49
Voor het systeem wat ik binnenkort wil bouwen:

Mijn case heeft op de frontpanel:
2x USB 3.2 Gen 2x2 Type-C
4x USB 3.2 Type-A

Mijn moederbord heeft de volgende headers:
1x USB 3.2 Gen 2x2 Type-C
1x USB 3.2 Gen 1 Type-A
2x USB 2.0

De USB 2.0 headers boeien, misschien later een RGB controller ofzo.

Zoals het er nu naar uit ziet krijg ik 4 connectoren op mijn frontpanel die ik niet kan gebruiken. Mijn vraag is, is er een manier om deze connectoren toch aan de gang te krijgen. Heb een beetje rond gegoogled voor interne hub maar kom niet verder als 2.0 hub's.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:30
Ik ben bang dat je op full speed dat niet gaat krijgen inderdaad.

Volgens mij kan je zelf de USB headers in 2 stuk splitsen. Daarmee zou je 4x USB 2.0, 1x USB 5 gbit/s en 1x 20 Gbit/s hebben. En met vage adapters zou je dan misschien alles kunnen aansluiten maar komen de snelheden niet overeen....

Er zijn wel pci-e kaarten, maar die geven je vaak maar 1x USB 20gbit verbinding.

Best vreemd want er zijn genoeg pci-e kaarten die 3x USB 10gbit en 2x 20gbit leveren op één kaart (al kan dat dan vaak niet tegelijk allemaal gebruikt). Maar dat is extern, zodra het intern is kan dat dus opeens niet. Waarschijnlijk door de lage vraag.

Dus ik ken het in ieder geval niet. Maar mijn laatste case build was nog van USB 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSupreme
D'r zijn ook verdomd weinig cases op de markt die zoveel USB 3.2 poorten hebben trouwens, waarschijnlijk is dit de enige. Meeste houden het op 2 A poorten en 1 C poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSupreme
Inderdaad, de enige optie zou zijn om PCIe kaarten te gebruiken. Het lijkt erop alsof Silverstone de enige is met interne connectoren.

https://www.silverstonete...fo/expansion-cards/ECU07/
https://www.silverstonete...o/expansion-cards/EC04-E/

Ik ben er onderhand ook achter dat de A connector eigenlijk voor 2 poorten is (vond het al raar dat dat ding 19 pinnen heeft) dus dan zouden 2 A poorten en 1 C poorten op de frontpanel werken. Dan gaan we naar een iet wat acceptabelere situatie.

Dan zou ik 1 Type C kaart en 1 Type A kaart erbij moeten plaatsen en daar ben ik dan ook geen fan van want dan offer ik 2 PCIe sloten op en dan ook nog eens de bekabeling die dwars door de case loopt.

Ik denk dat ik gewoon de 2 linker A poorten en de linker C poort aansluiten en de overige poorten afdop met rubberen dopjes.