Binnendeur verven materiaal onbekend (buitenkant plastic?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Topicstarter
Ik wil mijn binnendeuren van mijn huis een andere kleur geven en dacht dat het houten deuren waren. Echter na inspectie bij een beschadigd stuk, zag ik dat de schil/buitenkant (paar mm) van de deur zacht/plastic-achtig is. Het brandt ook zoals plastic ;) . Onder deze schil zit wel iets van hout, geperst hout denk ik.

Nu is mijn vraag wat voor materiaal kan dit zijn en wat voor soort verf zou ik daarvoor moeten gebruiken? Als ik bij de plaatselijke Gamma (buitenland) kijk, dan zie ik geen primers/verven die voor plastic zijn en daar zit mijn probleem dus.

Op Google kom ik wel iets van vinyl tegen, maar ik weet niet of ik dan op de goede weg zit.

Of het is gewoon goed schuren P220 en dan een universele primer erop en een water based/ acryl /latex verf?

[ Voor 6% gewijzigd door Temraakle op 03-04-2023 18:37 ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:49
@Temraakle
Multiprimer gebruiken:
https://www.verfwinkel.nl/sudwest-acryl-all-grund-wit.html

Deze kan je bijna voor elke ondergrond gebruiken.
Investeer vooral in goede verf en rollers, dus niet kopen bij de gamma :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Is dat geen fineer dan? Je kunt dat met speciaal spul wel herstellen (niet makkelijk) maar helemaal overschilderen geeft geloof ik nooit een duurzaam mooi resultaat.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Topicstarter
Heb lopen googlen met "fineer" en daar kwam wel wat handige informatie uit. Wist niet wat fineer was, nu wel :P . Volgens mij heb ik plastic fineer, zag dat dit lekker goedkoop was en dat hoort wel bij dit appartement...

Multiprimer heb ik maar gekocht, eerst met P120 geschuurd en daarna de multiprimer erop. Moet 24 uur drogen en dan ga ik het nog eens schuren met P220 en dan verven. Dan maar hopen of het blijft zitten.

De Gamma hier is Leroy Merlin en als ik daar niet naar toe zou gaan, dan moet ik het op een bazaar kopen en dan ga ik toch liever naar Leroy :)

[ Voor 14% gewijzigd door Temraakle op 04-04-2023 18:41 ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EU_RAZER
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik denk dat hij meer bedoelt dat je naar een speciaalzaak moet gaan, een verfwinkel, daar koop je betere spullen dan bij de Gamma (of Leroy Merlin) en die kunnen je advies geven over welke verf je moet gebruiken en wat voor kwast en roller daar het beste bij past etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Grote kans dat het melamine betreft. Wat je vooral op meubel panelen ziet.
Lichtjes opschuren (p120 / p180) dat je even goed hechting hebt. Gronden met een multiprimer, zoals U51 (bij verfwinkel) of Aqua Hechtprimer van Wijzenol.

Eerst deukejes etc opvullen, schuren, gronden, en dan 2x aflakken met watergedragen lak (bijvoorbeeld Aqua zijdeglans/Hoogglans van Wijzonol)

Let op: lakken met een viltroller (goed de verf erop zetten) en als laatste nog een keer van boven naar beneden rollen. (check youtube: Schilder bedrijf Edens, die heeft goede filmpjes)

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno Nelis
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-03 12:50
Werk zelf al jaren op de verfafdeling bij de Gamma. voor dit soort zaakjes hebben we alles op voorraad en genoeg keuze. multiprimer is inderdaad de goede stap, let wel op de basis dat de uiteidenlijke laklaag dezelfde basis heeft. anders stoot het elkaar af.
Pagina: 1