Hoi allemaal,
In 2016 heb ik ooit een pc samengesteld welke tot voor kort prima prestaties heeft geleverd. Echter, nu ik Total War Warhammer 3 wil gaan spelen merk ik op dat de prestaties te kort schieten (TWW 1 & 2 gingen nog wel prima). Ik kan het spel wel spelen maar op erg lage graphics en alles verloopt vrij traag. Gegeven m'n budget wil ik voor nu een boost geven aan mijn huidige pc om TWW3 wat soepeler te kunnen spelen. Voor mogelijke games in de toekomst denk ik dat ik naar een hele nieuwe pc samenstelling moet gaan kijken, maar omdat ik niet zoveel meer game als vroeger kan dat nog wel even duren.
TTW3 recommended specs:
Processor: Intel i5/Ryzen 5 series
Memory: 8 GB RAM
Graphics: Nvidia GeForce GTX 1660 Ti/AMD RX 5600-XT
DirectX: Version 11
Storage: 120 GB available space
Additional Notes: 8GB Memory if using integrated GPU.
Ik zoek een?
Ik denk een nieuwe videokaart om TWW3 met beetje aardige graphics te kunnen spelen. Daarnaast twijfel ik of ik m'n RAM nog moet uitbouwen van 8GB naar 16GB, heeft dat enig effect op de snelheid van het spel?
Wat is je budget?
Maximaal rond de €300
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren, blij met alles dat past en het gewenste resultaat kan leveren
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie hieronder de tabel met processor, moederbord, RAM & koeling. Verder zit er nu een AMD Radeon HD 7900 series in en ik heb een 256GB SSD + 2TB HDD. Ik heb TWW3 op de SSD geinstalleerd en heb nog 40GB aan vrije ruimte over. Verder heb ik een grote game-pc case met meer dan voldoende ruimte.
Op basis van de PCI-e 3.0 x16 card interface heb ik 2 kaarten gevonden waarvan ik hoop dat die een goede match zijn (zie hieronder). Zouden deze kaarten in m'n pc passen?
Alvast erg bedankt!
In 2016 heb ik ooit een pc samengesteld welke tot voor kort prima prestaties heeft geleverd. Echter, nu ik Total War Warhammer 3 wil gaan spelen merk ik op dat de prestaties te kort schieten (TWW 1 & 2 gingen nog wel prima). Ik kan het spel wel spelen maar op erg lage graphics en alles verloopt vrij traag. Gegeven m'n budget wil ik voor nu een boost geven aan mijn huidige pc om TWW3 wat soepeler te kunnen spelen. Voor mogelijke games in de toekomst denk ik dat ik naar een hele nieuwe pc samenstelling moet gaan kijken, maar omdat ik niet zoveel meer game als vroeger kan dat nog wel even duren.
TTW3 recommended specs:
Processor: Intel i5/Ryzen 5 series
Memory: 8 GB RAM
Graphics: Nvidia GeForce GTX 1660 Ti/AMD RX 5600-XT
DirectX: Version 11
Storage: 120 GB available space
Additional Notes: 8GB Memory if using integrated GPU.
Ik zoek een?
Ik denk een nieuwe videokaart om TWW3 met beetje aardige graphics te kunnen spelen. Daarnaast twijfel ik of ik m'n RAM nog moet uitbouwen van 8GB naar 16GB, heeft dat enig effect op de snelheid van het spel?
Wat is je budget?
Maximaal rond de €300
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren, blij met alles dat past en het gewenste resultaat kan leveren
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie hieronder de tabel met processor, moederbord, RAM & koeling. Verder zit er nu een AMD Radeon HD 7900 series in en ik heb een 256GB SSD + 2TB HDD. Ik heb TWW3 op de SSD geinstalleerd en heb nog 40GB aan vrije ruimte over. Verder heb ik een grote game-pc case met meer dan voldoende ruimte.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4590 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI B85-G43 Gaming | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 53,46 | € 53,46 |
1 | Voedingen | Cooler Master V550 Gold | € 131,50 | € 131,50 |
Totaal | € 184,96 |
Op basis van de PCI-e 3.0 x16 card interface heb ik 2 kaarten gevonden waarvan ik hoop dat die een goede match zijn (zie hieronder). Zouden deze kaarten in m'n pc passen?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Gaming X | € 299,- | € 299,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC | € 259,- | € 259,- |
Totaal | € 558,- |
Alvast erg bedankt!