Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en Virtual Machines draaien voor werk. En fotobewerking. Games: World of Warships, Warthunder, Civilization VI, Total War. Graag op de hoogste settings in 1440p of 4k. (monitor wordt op dit moment uitgezocht)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet meer dan €2.000,--
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, de Dell U2712 1440p monitor van mijn huidige systeem en de Blu-ray drive (LG - heb een CD verzameling die geript wordt). En verder heb ik nog een PCIe insteekkaart voor een extra USB3.0 20-pin header. Die moet op een vrije PCIe poort draaien.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Veel cores/threads ivm de virtual machines en het draaien van zaken in parallel. Vandaar de keuze voor de 13700F.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Maar het moet lang mee kunnen gaan. Mijn huidige systeem is meer dan 10 jaar oud.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het graag compact houden, dus vandaar mATX. Verder wordt het waar ik woon in de zomer behoorlijk warm, dus de PC moet goed functioneren in een ambiente temperatuur van rond de 28-30 graden.
Ga je overklokken?
Nee. Alleen het RAM
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zit momenteel boven mijn budget, dus er moet wat gesneden worden. De vraag is waar.
Verder heb ik wat specifieke vragen"
- Het RAM heb ik gekozen, omdat het in de compatibility lijst van het moederbord staat.
- Verder is het MoBo uitbreidbaar met een insteekkaart voor Bluetooth & Wifi. Maar het is me niet helemaal duidelijk hoe dat werkt.
- Is de PSU enigzins redelijk? En moet ik überhaupt aan een ATX 3.0 PSU beginnen?
Gamen en Virtual Machines draaien voor werk. En fotobewerking. Games: World of Warships, Warthunder, Civilization VI, Total War. Graag op de hoogste settings in 1440p of 4k. (monitor wordt op dit moment uitgezocht)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet meer dan €2.000,--
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, de Dell U2712 1440p monitor van mijn huidige systeem en de Blu-ray drive (LG - heb een CD verzameling die geript wordt). En verder heb ik nog een PCIe insteekkaart voor een extra USB3.0 20-pin header. Die moet op een vrije PCIe poort draaien.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Veel cores/threads ivm de virtual machines en het draaien van zaken in parallel. Vandaar de keuze voor de 13700F.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Maar het moet lang mee kunnen gaan. Mijn huidige systeem is meer dan 10 jaar oud.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het graag compact houden, dus vandaar mATX. Verder wordt het waar ik woon in de zomer behoorlijk warm, dus de PC moet goed functioneren in een ambiente temperatuur van rond de 28-30 graden.
Ga je overklokken?
Nee. Alleen het RAM
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zit momenteel boven mijn budget, dus er moet wat gesneden worden. De vraag is waar.
Verder heb ik wat specifieke vragen"
- Het RAM heb ik gekozen, omdat het in de compatibility lijst van het moederbord staat.
- Verder is het MoBo uitbreidbaar met een insteekkaart voor Bluetooth & Wifi. Maar het is me niet helemaal duidelijk hoe dat werkt.
- Is de PSU enigzins redelijk? En moet ik überhaupt aan een ATX 3.0 PSU beginnen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-13700F Tray | € 401,59 | € 401,59 |
| 1 | Moederborden | Biostar B760M-Silver | € 181,61 | € 181,61 |
| 1 | Videokaarten | XFX AMD Radeon RX 7900 XT Gaming | € 857,- | € 857,- |
| 1 | Behuizingen | Chieftec Mesh Pro Cube CI-02B-OP | € 66,08 | € 66,08 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev.C | € 55,42 | € 55,42 |
| 1 | Ventilators | Arctic F14 PWM PST CO Zwart, 140mm | € 9,85 | € 9,85 |
| 1 | Ventilators | Arctic P12 PWM PST CO, 120mm | € 10,- | € 10,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 F5-6400J3239G16GX2-TZ5S | € 166,86 | € 166,86 |
| 1 | Voedingen | MSI MPG A850G PCIE5 | € 154,90 | € 154,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 128,90 | € 128,90 |
| 1 | Geheugenkaartlezers | Icy Box IB-865a | € 29,75 | € 29,75 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.061,96 | ||
[ Voor 5% gewijzigd door pepsiblik op 03-04-2023 15:22 . Reden: Foutjes ]