Welke apparatuur te voeden met centrale PoE switch?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-03 12:27
Ik heb een algemene vraag over een switch.

Ik vroeg mij af of een switch met PoE+ voldoene voeding geeft als vervanging voor de adapters van diverse apparatuur?

Hangt natuurlijk af van wat je eraan hangt!

Dit is was ik er aan wil hangen:

• Synology NAS
• Hoymiles DTU
• Rasberry Pi4 of Homey Pro
• Werk/Backup poort
• KPN Box 12
• Slimme deurbel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:08
Paterman schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:23:
Ik heb een algemene vraag over een switch.

Ik vroeg mij af of een switch met PoE+ voldoene voeding geeft als vervanging voor de adapters van diverse apparatuur?

Dit is was ik er aan wil hangen:

• Synology NAS
• Hoymiles DTU
• Rasberry Pi4 of Homey Pro
• Werk/Backup poort
• KPN Box 12
• Slimme deurbel
De Synology en de KPN Box 12 draaien sowieso niet op PoE.
Voor Raspberry's zijn er modules (uitvoering: Raspberry Pi PoE Hat) verkrijgbaar.
Slimme deurbel kan ook wel PoE hebben, moet je even de tech-sheet bekijken.

Die Hoymiles ken ik niet, en voor een werk/backup poort heb je vermoedelijk ook geen PoE(+) nodig, omdat daar een laptop of PC aan gaat hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 21:00
Paterman schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:23:

Nog veel belangrijker is de vraag of de apparatuur die je er aan wil hangen überhaupt POE ondersteunt. Van de dingen die je noemt zal hooguit de slimme deurbel het out-of-the-box doen, maar zoveel slimme deurbellen met POE zijn er niet.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:16

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Paterman Heb even een eigen topic voor je gemaakt.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:23
Als je een switch met POE++ neemt kun je helemaal losgaan :)

Veel van die apparaten hebben alleen geen poe dus dan zou je met zogenaamde poe extractors kunnen werken.
Of je switch het aankan is puur rekensom icm de gebruikte standaarden.

Afbeeldingslocatie: https://de.assmann.shop/out/pictures/ddmedia/PoE-Typen_1.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door laurens0619 op 03-04-2023 15:03 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
laurens0619 schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:02:
Als je een switch met POE++ neemt kun je helemaal losgaan :)

[Afbeelding]
Beetje raar plaatje :) De eerste smartphone of tablet met ethernet-aansluiting moet ik nog tegenkomen. Tevens gebruiken die geen 60 tot 100 Watt. Je zou het kunnen gebruiken om op te laden, maar verder?

Lampen op POE heb ik al wel ergens gezien, en Mikrotik heeft routers (maar geen modems dacht ik) die met POE gevoed kunnen worden.

Bottom line is er niet zo heel veel apparatuur die met POE overweg kan. Je kunt wel splitters kopen (bijvoorbeeld https://www.reichelt.nl/n...-poe-adapter-p236007.html ) maar die doen vaak maar 5V en 1of 2A. Ik gebruik er twee; een voor een Orange Pi (goedkoper en beter leverbaar dan Raspberry Pi) en een voor een VOIP ATA. Voor POE-native apparatuur moet je vooral aan VOIP-telefoons, IP-camera's en access points denken, en dan nog moet je goed opletten dat je iets koopt dat ook daadwerkelijk met POE overweg kan; er zijn bijvoorbeeld een heleboel IP-camera's die wel met een ethernetkabel aangesloten worden, maar een eigen adapter nodig hebben.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:23
@Paul hehe ja eens, ik denk gewoon snelle correlatie met wattage getrokken maar een, plaatje slaat nergens op :P

In pand waar ik eerst werkte de hele verlichting van het pand op PoE. Dat was best leuk, want je kon dus ook iedere lamp aansturen als je wist hoe ;)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:08
Het is trouwens wel belangrijk om van te voren even te kijken hoeveel apparaten je (in de toekomst) wil aansluiten, en wat de maximum output is per poort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sonuSTXsWqPbR8NW6vWqFTQwm5I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7zQhYHGUOUeXeehUybYzaWFr.png?f=fotoalbum_large

Nou zijn de devices die met PoE te poweren zijn niet zo hele stroomverbruikers.
Meestal gaat het om accesspoints, camera's etc.

Zo neemt de de uitvoering: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) bijvoorbeeld maximaal 19W. Dat valt i.m.o best mee.

En anders zijn er ook altijd nog injectoren, werkt ook prima.
uitvoering: Ubiquiti PoE Injector 802.3at

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Paul schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:12:
[...]
Beetje raar plaatje :) De eerste smartphone of tablet met ethernet-aansluiting moet ik nog tegenkomen. Tevens gebruiken die geen 60 tot 100 Watt. Je zou het kunnen gebruiken om op te laden, maar verder?

Lampen op POE heb ik al wel ergens gezien, en Mikrotik heeft routers (maar geen modems dacht ik) die met POE gevoed kunnen worden.

Bottom line is er niet zo heel veel apparatuur die met POE overweg kan. Je kunt wel splitters kopen (bijvoorbeeld https://www.reichelt.nl/n...-poe-adapter-p236007.html ) maar die doen vaak maar 5V en 1of 2A. Ik gebruik er twee; een voor een Orange Pi (goedkoper en beter leverbaar dan Raspberry Pi) en een voor een VOIP ATA. Voor POE-native apparatuur moet je vooral aan VOIP-telefoons, IP-camera's en access points denken, en dan nog moet je goed opletten dat je iets koopt dat ook daadwerkelijk met POE overweg kan; er zijn bijvoorbeeld een heleboel IP-camera's die wel met een ethernetkabel aangesloten worden, maar een eigen adapter nodig hebben.
Er zal vast voor iedere mogelijke combinatie wel weer een omvormer zijn. De meeste routers hebben gewoon zo'n barrel connector, dus het zou goed kunnen dat je een omvormer kunt vinden die van PoE++ naar die juiste voeding en een ethernet aansluiting kan.
De vraag is alleen wat zo'n ding kost (als die er überhaupt al een is) en of dat de moeite waard is.. Klinkt als erg veel overhead met weinig toegevoegde waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:29

nelizmastr

Goed wies kapot

Oon schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:19:
[...]

Er zal vast voor iedere mogelijke combinatie wel weer een omvormer zijn. De meeste routers hebben gewoon zo'n barrel connector, dus het zou goed kunnen dat je een omvormer kunt vinden die van PoE++ naar die juiste voeding en een ethernet aansluiting kan.
De vraag is alleen wat zo'n ding kost (als die er überhaupt al een is) en of dat de moeite waard is.. Klinkt als erg veel overhead met weinig toegevoegde waarde
Daar zijn idd PoE splitters voor te koop. Dan gaat de rj45 stekker van de PoE switch naar een rj45 + barrel jack en kun je simpele apparaten voeden die niet met PoE overweg kunnen. PoE++ splitters zullen een goeie goudmijn kunnen zijn. Hier voed ik er alleen een Philips Hue Bridge mee, maar die kan prima op 5v/1a draaien :P

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:04
Paul schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:12:
[...]

In de enterprise wereld helemaal niet zo vreemd hoor. Bij mijn vrouw op het werk hebben ze een paar honderd scan terminals met poe en een barcode scanner. Is gewoon een tablet met Android.

Maar voor TS, het is meer een gimmick om dit soort dingen poe te gaan voeden. Veel schiet je er niet mee op als consument. Poe is vooral handig voor telefonie, cameras en accesspoint. En devices die niet makkelijk te bereiken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Jan-man schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:36:
In de enterprise wereld helemaal niet zo vreemd hoor. Bij mijn vrouw op het werk hebben ze een paar honderd scan terminals met poe en een barcode scanner. Is gewoon een tablet met Android.
Dat is niet "gewoon" een tablet, daar hebben ze wel het een en ander aan verbouwd en/of toegevoegd :)

Potentieel "alleen maar" een USB-hub, POE-splitter, USB netwerkkaart en USB barcodescanner aan de OTH-aansluiting gehangen (heb wel een aantal "enterprise" zuilen van binnen gezien. Sommige zijn om te kwijlen, anderen om te huilen). Maar inderdaad, dat soort apparaten bestaan zeker :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1