Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem zal alleen voor gaming gebruikt worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absoluut maximumbedrag ligt op €2500, maar ik denk dat ik een goede prijs/kwaliteit heb gevonden voor minder met onderstaande parts.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Oude systeem is ook echt oud, dus ik ben op zoek naar een volledig nieuwe build. Scherm is ook oud, maar ik denk er over om een Alienware AW3423DWF scherm aan te schaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn oog is gevallen op de Fractal Design North case voor de looks, en een 7900 XTX voor de graphics. Rest is daar bijgezocht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor Intel, maar het lijkt dat AMD vergelijkbare performance levert bij lager energieverbruik.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen RGB bij voorkeur. Stiller is beter, maar niet ten koste van performance.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb eigenlijk 4 vragen aan jullie.
1) Hebben jullie nog op/aanmerkingen op de build?
2) Voeding zie ik vaak terug komen in builds, maar heb hier nog geen goede resource voor gevonden. Advies is welkom.
3) Ik kom er niet uit met de case fans. Wat zouden jullie aanraden voor deze build?
4) De videokaart heeft geen reviews op Tweakers. Is Powercolor betrouwbaar of moet ik naar een ander merk overstappen?
Systeem zal alleen voor gaming gebruikt worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absoluut maximumbedrag ligt op €2500, maar ik denk dat ik een goede prijs/kwaliteit heb gevonden voor minder met onderstaande parts.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Oude systeem is ook echt oud, dus ik ben op zoek naar een volledig nieuwe build. Scherm is ook oud, maar ik denk er over om een Alienware AW3423DWF scherm aan te schaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn oog is gevallen op de Fractal Design North case voor de looks, en een 7900 XTX voor de graphics. Rest is daar bijgezocht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor Intel, maar het lijkt dat AMD vergelijkbare performance levert bij lager energieverbruik.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen RGB bij voorkeur. Stiller is beter, maar niet ten koste van performance.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb eigenlijk 4 vragen aan jullie.
1) Hebben jullie nog op/aanmerkingen op de build?
2) Voeding zie ik vaak terug komen in builds, maar heb hier nog geen goede resource voor gevonden. Advies is welkom.
3) Ik kom er niet uit met de case fans. Wat zouden jullie aanraden voor deze build?
4) De videokaart heeft geen reviews op Tweakers. Is Powercolor betrouwbaar of moet ik naar een ander merk overstappen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650 GAMING X AX (rev. 1.0) | € 208,86 | € 208,86 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB GDDR6 | € 1.099,- | € 1.099,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - Mesh Chalk White | € 143,- | € 143,- |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N | € 163,42 | € 163,42 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM710 2TB | € 112,89 | € 112,89 |
| Totaal | € 2.156,07 | |||