Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06 13:08
Ik kan via via bij een groothandel met een mooie korting zonnepanelen bestellen
Echter omdat de groothandel normaal niet levert aan particulieren moeten hun mij ook gewoon de btw laten betalen
Maar de belastingdienst is gestopt met de teruggaaf van de btw omdat particuliere geen btw meer hoeven te betalen

Weten jullie misschien hoe ik hier toch gebruik van kan maken, of zit er niets anders op dan een verkoper te zoeken die wel aan particulieren levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasOmelet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-03 22:25
Lijkt mij dat dat gewoon zou moeten kunnen maar bel even met de belastingdienst dan weet je het 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-06 22:16
Ik denk dat de leverancier jou gewoon moet leveren met 0% BTW. Lijkt me stug dat hun systeem dat niet kan.

Als ze het niet willen om alle schijn te vermijden dat ze aan particulieren leveren (want dat heeft waarschijnlijk nadelen), kom je er niet onderuit en is het inderdaad jouw probleem. En dan is navraag bij de belastingdienst de volgende optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:55
De 0% regeling is alleen als het geïnstalleerd wordt op een woning of bijgebouw. ( door een leverancier/ partij ) Daar kan je geen teruggave aanvragen aangezien je geen btw betaald.

Losse panelen kan je nog steeds terugvragen bij de belastingdienst. Aangezien je voor losse panelen 21% btw betaald.

Ze zullen het dus moeten leveren zonder btw.

https://www.consumentenbo...-zonnepanelen-terugvragen

https://www.belastingdien...igenaren_van_zonnepanelen

Info van een andere partij die losse panelen levert:
Btw-nultarief op zonnepanelen vanaf 1 januari 2023
Het kabinet heeft besloten om de btw op levering en installatie van zonnepanelen voor particulieren per 1 januari 2023 te verlagen van 21 procent naar 0 procent. Daardoor hoeven particulieren bij de aankoop van zonnepanelen en aanverwante artikelen de btw niet meer terug te vragen bij de Belastingdienst. Dit geldt echter alleen als de installatie geplaatst wordt op een adres met woonfunctie. Het nultarief wordt direct verrekend bij aanschaf van de betreffende producten.

[ Voor 39% gewijzigd door corporalnl op 04-04-2023 07:52 ]