Goedemorgen,
Allereerst vergeef mij dat ik nagoeg geen kennis van electronica heb, ik vroeg dit soort dingen altijd aan mijn vader, maar dan kan helaas niet meer.
Maar nu mijn vraag en hopelijk oplossing.
Ik heb een voerboot die ik gebruik bij het karpervissen.
Simpel bootje met controller.
Maar de batterijen van de controller 4 x AA hebben maar bij iets te weinig power, gelijk tot resultaat dat het bootje niet meer bestuurbaar is, en dus ook niet terug te halen is.
Alleen met duracell batterijen kan ik paar keer op en neer naar mijn voerplek, en dan is de kracht er wel weer uit.
Andere AA batterijen houden het 1 of 2 keer uit en dan weer geen bereik.
Nu is mijn vraag: Kan ik een zwaardere 6 volt accu aansluiten op de controller??
Nu dacht ik in mijn wijsheid op alle minnen (4x) draden te solderen en die bij elkaar knopen, en dat ook voor de plus kant te doen.
die draden in kroonsteen doen, en aan de andere kant komt dan de plus en min draad van de 6 volt accu.
Zou dat werken?? of moet je dit anders oplossen?
Hoor graag, want wil weer graag met de voerboot werken.
Heb een foto van de achterkant van de controller bijgevoegd, daar zie je dus hoe ik de batterijen moet plaatsen.
Heb ook een tekening van een schema bijgevoegd hoe ik het zou doen, maar weet natuurlijk niet of dat wel kan.
Hoor graag van de experts.
:strip_exif()/f/image/3Od308xTCtgUhOrZMS7S9Khi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Xwwazx3cLIuMmZ7aeRjYApoy.jpg?f=fotoalbum_large)
gr. Franklin
Allereerst vergeef mij dat ik nagoeg geen kennis van electronica heb, ik vroeg dit soort dingen altijd aan mijn vader, maar dan kan helaas niet meer.
Maar nu mijn vraag en hopelijk oplossing.
Ik heb een voerboot die ik gebruik bij het karpervissen.
Simpel bootje met controller.
Maar de batterijen van de controller 4 x AA hebben maar bij iets te weinig power, gelijk tot resultaat dat het bootje niet meer bestuurbaar is, en dus ook niet terug te halen is.
Alleen met duracell batterijen kan ik paar keer op en neer naar mijn voerplek, en dan is de kracht er wel weer uit.
Andere AA batterijen houden het 1 of 2 keer uit en dan weer geen bereik.
Nu is mijn vraag: Kan ik een zwaardere 6 volt accu aansluiten op de controller??
Nu dacht ik in mijn wijsheid op alle minnen (4x) draden te solderen en die bij elkaar knopen, en dat ook voor de plus kant te doen.
die draden in kroonsteen doen, en aan de andere kant komt dan de plus en min draad van de 6 volt accu.
Zou dat werken?? of moet je dit anders oplossen?
Hoor graag, want wil weer graag met de voerboot werken.
Heb een foto van de achterkant van de controller bijgevoegd, daar zie je dus hoe ik de batterijen moet plaatsen.
Heb ook een tekening van een schema bijgevoegd hoe ik het zou doen, maar weet natuurlijk niet of dat wel kan.
Hoor graag van de experts.
:strip_exif()/f/image/3Od308xTCtgUhOrZMS7S9Khi.jpg?f=fotoalbum_large)
gr. Franklin
[ Voor 21% gewijzigd door Franklin1000 op 03-04-2023 11:33 ]