Refurbished laptop (Thinkpad) kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lnoordhuizen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-06-2023
Na lange tijd een Asus X54H laptop gebruikt te hebben als computer naast mijn desktop systeem, heb ik besloten een andere aan te schaffen. Na lang twijfelen gekozen voor een refurbished Thinkpad in plaats van een veel duurdere nieuwe laptop.
Ik ben niet bekend met de verschillende aanbieders van refurbished hardware en daarom mijn simpele vraag bij welk bedrijf ik het beste zou kunnen 'shoppen'. Ik wil hier geen ongewenste discussie veroorzaken, daarom stel ik een dm ook op prijs. Ik wil voorkomen dat goedkoop duurkoop zou worden.

Mijn wensen/eisen voor de hardware (ik gebruik alleen Linux as OS): Niet ouder dan 4 jaar. I5 of I7 processor class (mag ook AMD) zijn, 16 Gb intern geheugen, 512 of 1000 GB SSD; 14" scherm.

Suggesties van soortgelijke hw met deze specificaties zijn natuurlijk ook welkom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:15
Hoeveel goedkoper wil je uit zijn? Zakelijke thinkpads zijn denk ik wel een goede keuze, maar ook een redelijk lompe keuze. En CPU generatie maakt een hoop uit, een i5 uit een nieuwere generatie doet niet onder voor i7 uit de generatie daarna.

Let ook op de resolutie, Lenovo heeft lang vast gehouden aan lage resulties,

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lnoordhuizen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-06-2023
Als ik zie dat een nieuwe 14" laptop met goede specificaties rond de 1200-1400 euro kost, vind ik 600-800 euro al een grote verbetering. Ik heb ook begrepen dat de Thinkpads ook makkelijker te upgraden zijn.
Resolutie zou FHD moeten zijn. (1920x1200 zou mooier zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:35
De vraag is welk type je precies zoekt. Zelf heb ik via Tweakers een T490 aangeschaft. Prima spul, klassieke build met moderne features (face login). Hier wordt eentje aangeboden voor 325 euro. v&a aangeboden: Lenovo Thinkpad T490 x270 T460S T450 T440 opruiming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de koopadviesfora.

Ik verplaats even: move OH -> LKA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Een punt ter overweging mbt de ssd: aangezien dit soort refurbished laptops uit zakelijke lease komen, is vaak de ssd vervangen door een nieuwe (low budget).

Ik heb drie jaar geleden een Dell e7470 gekocht, met een 128GB ssd. De prijs om de ssd te upgraden vanuit de shop was fors - het valt te overwegen om de ssd zelf te vervangen door een eigen keus: goedkoper er beter dan 'upgraden' bij de aankoop. (Uiteindelijk nooit gedaan omdat ik aan 128GB genoeg heb)

Verder zou ik eerst specs / must haves vaststellen (opladen via usb c?), en dan een rondje hp/Lenovo/dell maken welke system een optie zijn, en dan daarop zoeken. Bij refurbished ligt het uiteindelijk toch aan de individuele laptop of hij wel / niet ok is, het is niet zo dat de laptops bij bedrijf x altijd beter/slechter zijn dan bij bedrijf y, het blijven toch bulk inkopen.

Zelf uiteindelijk een machine gevonden met veel ram, en die nog geen 2 jaar oud was voor 350 euro, dat was een machine die kop en schouders qua prijs/kwaliteit eruit stak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-06 20:46

Thomg

Aww yiss

Let sowieso ook heel erg op wat je koopt.
Een thinkpad die destijds 1200 euro waard was kan nu al niet meer 800 euro waard zijn nieuw, laptops depriceren nou eenmaal rap en hard van waarde.

Voor de prijs die @CubicQ noemt (350) heb je sowieso een goede deal te pakken, maar als je het al hebt over laptops van 600 tot 800 euro heb ik zo mijn twijfels of je niet beter af bent om gewoon nieuw te kopen en dit gezeur niet te hebben.
Pagina: 1