Problemen om in te loggen op WD My Cloud Home (NAS)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immsyn
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 03-03-2024
Sinds een aantal dagen kan ik mijn NAS-systeem van Western Digital niet meer gebruiken. Ik kan mijn bestanden niet meer bereiken. Het lukt me niet via de Android-app 'My Cloud' en ook niet via de website 'https://home.mycloud.com/sessions/new'. Op die website krijg ik volgende foutmelding: "503 Service Temporarily Unavailable". Kan iemand mij helpen?
...

WD My Cloud Home 4TB
...

Nog geen oplossing gevonden, inloggen lukt op geen enkele manier meer
...

Beste antwoord (via immsyn op 09-04-2023 18:53)

• Angelor
  • Laatst online: 01-05-2023
Important update about access to your files
Dear My Cloud Home customer,

We are currently experiencing a service interruption that is preventing files access and use of the applications provided for your product, including the mobile, desktop, and web apps. During this service interruption, you may now access files stored locally on your device using a feature called Local Access.

The Local Access feature allows you to directly access your personal files from a Windows or MacOS computer that is connected to the same network as your device. To enable Local Access, use your favorite browser and connect to your device's Dashboard. Then enable the Local Access feature and create a new Local Access account. For more detailed instructions and walk-thru video, visit this knowledge base article.

We continue to make every effort to restore all services as quickly as possible and will provide updates as we have them. We apologize for any inconvenience and appreciate the patience of our user community as we continue our urgent efforts to restore all services.

Western Digital takes customer privacy and security seriously. For more information on how we protect your privacy, please visit our Privacy Statement.

Thank you,

My Cloud Home Product Team

links :

https://support-en.wd.com/app/answers/detailweb/a_id/50626

https://status.mycloud.com/

[ Voor 4% gewijzigd door Angelor op 09-04-2023 11:28 . Reden: URL's toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:55
Staat hij wel aan?

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• immsyn
  • Laatst online: 03-03-2024
Ja, mijn NAS staat aan. Het witte licht blijft de hele tijd knipperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:13
Clouddienst van WD is momenteel down.
Western Digital is currently experiencing a service outage impacting the following products: My Cloud, My Cloud Home, My Cloud Home Duo, My Cloud OS5, SanDisk ibi, SanDisk Ixpand Wireless Charger.

We are working to restore service. We apologize for any inconvenience. Next update will be posted on Monday, April 3.
http://status.mycloud.com/os4

Wel bijzonder dat er al meer dan 24 uur klachten over komen, en ze gisteren op die pagina zetten dat ze vandaag met een nieuwe update komen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:13
Kan je hem lokaal wel benaderen trouwens?
Ik heb alleen maar SATA schrijven van WD dus ken het product verder niet in details maar je zou lokaal (binnen je eigen netwerk) ook gewoon bij de data moeten kunnen komen.

https://support-en.wd.com...ilweb/a_id/34991#subject2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handsomekate
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 14:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esthervanessen
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-04-2023
Ook ik kan opeens niet meer bij onze bestanden op myclud home. Zorgelijk, toch maar weer terug naar ‘ouderwetse’ externe harde schijf. Weet iemand hoe lang dit gaat duren? :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
esthervanessen schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:10:
Ook ik kan opeens niet meer bij onze bestanden op myclud home. Zorgelijk, toch maar weer terug naar ‘ouderwetse’ externe harde schijf. Weet iemand hoe lang dit gaat duren? :(
heb je al geprobeerd om gewoon te kijken wat het lokale ip is...

browse naar je router: (meestal 192.168.0.1 of 192.168.1.1)
ga naar de lijst met dhcp clients.. en kijk welk IP je nas daar heeft bijv a.b.c.d

ga vervolgens in je browser naar http://a.b.c.d

wat betreft je opmerking over - dan maar usb-hdd's ik denk dat een nas absolute meerwaarde heeft over elke usb-hdd oplossing die je kunt bedenken, dat wil echter niet zeggen dat je dan maar elke nas-oplossing moet kiezen... vooral meuk van bedrijven zoals WD die eigenlijk meer bezig zijn met de verkoop van hdd's en andere opslag media, dan met daadwerkelijk een NAS of Server OS, wil je liever ontwijken ... dan kom je veel te snel in de valstrik van dit soort cloud-meuk. dat zelfde verhaal geldt eigenlijk voor bijna alle cloud-devices.....

games, wifi lampen, nasjes, bewakingscamera's zodra de fabrikant de server uitzet (of aangevallen wordt) zit jij in de nesten. neem dan liever gewoon een nas die het wel lokaal houdt, zoals unraid, openmediavault (niet mijn favoriet) of freenas. of koop bijvoorbeeld een nas van bedrijven als synology of qnap die wel gewoon lokaal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinge
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik kan ook niet meer in MyCloudHome. Weet iemand hoe ik toch bij mijn bestanden kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:07

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Pinge schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:48:
Ik kan ook niet meer in MyCloudHome. Weet iemand hoe ik toch bij mijn bestanden kan komen?
Heb je dit topic gelezen?
Het is hetzelfde als je boodschappen wilt doen, en de supermarkt is dicht omdat er een inbraak gepleegd is.

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 06-04-2023 16:51 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinge
  • Laatst online: 06-04-2023
Die begrijp ik maar ik hoop dat ik via mijn box die ik heb staan wel bij op een of andere manier bij mijn bestanden zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob69
  • Laatst online: 09-04-2023
Een nas schijf zijn die uit te lezen met een dock station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelor
i-chat schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:28:
[...]

heb je al geprobeerd om gewoon te kijken wat het lokale ip is...

browse naar je router: (meestal 192.168.0.1 of 192.168.1.1)
ga naar de lijst met dhcp clients.. en kijk welk IP je nas daar heeft bijv a.b.c.d

ga vervolgens in je browser naar http://a.b.c.d

wat betreft je opmerking over - dan maar usb-hdd's ik denk dat een nas absolute meerwaarde heeft over elke usb-hdd oplossing die je kunt bedenken, dat wil echter niet zeggen dat je dan maar elke nas-oplossing moet kiezen... vooral meuk van bedrijven zoals WD die eigenlijk meer bezig zijn met de verkoop van hdd's en andere opslag media, dan met daadwerkelijk een NAS of Server OS, wil je liever ontwijken ... dan kom je veel te snel in de valstrik van dit soort cloud-meuk. dat zelfde verhaal geldt eigenlijk voor bijna alle cloud-devices.....

games, wifi lampen, nasjes, bewakingscamera's zodra de fabrikant de server uitzet (of aangevallen wordt) zit jij in de nesten. neem dan liever gewoon een nas die het wel lokaal houdt, zoals unraid, openmediavault (niet mijn favoriet) of freenas. of koop bijvoorbeeld een nas van bedrijven als synology of qnap die wel gewoon lokaal werken.
Ik heb dit geprobeerd maar dien dan in te loggen met een gebruikersnaam en wachtwoord, iets wat ik nooit heb ingesteld. Dus kan op deze manier niet aan mijn bestanden.
Is er een andere manier? Heb de bestanden zeer dringend nodig.

Ik zie ook geen updates meer verschijnen op de site van WD mbt de hacking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik gok dat je dan even moet google naar default login wd nas.

Ik gok username: admin
Wachtwoord: Zul je bij setup hebben moetn kiezen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelor
Ik lees ook dat je de nas terug kunt zetten naar admin, dit door 4sec op de reset knop achter te drukken.
Iemand een idee of de bestanden dan ook gewist worden al dan niet?

Zou denken van wel mbt de veiligheid maar hoop ergens van niet zodat ik op die manier toch tijdelijk terug aan mijn bestanden kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-06 07:38
volgens mij als een wd my cloud gebruikt kan je met de usb aansluiting aan de achterkant op je pc aansluiten .
dan kan je dacht ik ook bij je files komen dan ziet een pc het als een externe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelor
Beaudog schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 05:46:
volgens mij als een wd my cloud gebruikt kan je met de usb aansluiting aan de achterkant op je pc aansluiten .
dan kan je dacht ik ook bij je files komen dan ziet een pc het als een externe schijf.
Bestaat er dan een usb to usb kabel voor?
Want op de nas heb je enkel een usb poort en een utp poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Er zijn usb naar usb kabels .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelor
Thanx, straks even eentje halen en testen.
Indien dit werkt alles even backuppen naar externe hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelor
WD heeft een mail rondgestuurd naar de e-mailadressen van de gebruikers, er staat in hoe je ze in je lokaal netwerk kan benaderen.
Ze hebben voorlopig iets aangepast in hun infrastructuur waardoor je de lokale toegang kunt activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob69
  • Laatst online: 09-04-2023
Helaas geen mail ontvangen hoop deze snel te krijgen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Angelor
Important update about access to your files
Dear My Cloud Home customer,

We are currently experiencing a service interruption that is preventing files access and use of the applications provided for your product, including the mobile, desktop, and web apps. During this service interruption, you may now access files stored locally on your device using a feature called Local Access.

The Local Access feature allows you to directly access your personal files from a Windows or MacOS computer that is connected to the same network as your device. To enable Local Access, use your favorite browser and connect to your device's Dashboard. Then enable the Local Access feature and create a new Local Access account. For more detailed instructions and walk-thru video, visit this knowledge base article.

We continue to make every effort to restore all services as quickly as possible and will provide updates as we have them. We apologize for any inconvenience and appreciate the patience of our user community as we continue our urgent efforts to restore all services.

Western Digital takes customer privacy and security seriously. For more information on how we protect your privacy, please visit our Privacy Statement.

Thank you,

My Cloud Home Product Team

links :

https://support-en.wd.com/app/answers/detailweb/a_id/50626

[ Voor 4% gewijzigd door Angelor op 09-04-2023 11:28 . Reden: URL's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 23:18
Nog steeds down, Wat zou er aan de hand zijn? Al sinds 7 april geen nieuw bericht over de voortgang of oplossing

My Cloud Home and My Cloud OS 5 Services are DOWN

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
hier werkt het weer normaal
Pagina: 1