Laptop ziet 1 wifi niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daoka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 30-04 08:09
Mijn vraag
Mijn vader heeft een andere ISP genomen want de oude had storing en na een paar keer bellen nog steeds niet opgelost. Alle apparaten hadden geen internet dus lag niet alleen aan de laptop. Nu heeft hij T-Mobile genomen maar zijn laptop kan de modem niet zien. Andere wifi netwerken ziet de laptop wel en kan die ook mee verbinden. Andere apparaten zien de SSID van de modem wel en kunnen verbinden.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10
Laptop: Acer Aspire ES 17 (ES1-731-C8PE)
Modem: Zyxel DX5401-B1 van T-Mobile

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Verscheidene website bekeken voor hulp zoals
Vliegtuig modus aan en uit, diagnose hulp proberen, wlan in de services.msc uit en aan te doen. Ook Windows opnieuw geïnstalleerd en drivers geüpdatet en met/zonder de Acer Wifi programma geprobeerd. Ook de QR codes (2.4g, 5g en gast netwerk) scannen werkt niet.

Ook op de modem een andere (simpele) SSID te gebruiken, 5g uizetten en 2.4g aan, 5g aan en 2.4g uit, andere kanaal, gast netwerk aan / uit, andere beveiliging te gebruiken en geen beveiliging te gebruiken.

Heeft iemand nog een mogelijke oplossing? Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:52
Heeft die pc/router toevallig wifi 6 (,ax?)
Dat al geprobeerd uit te zetten/ op .ac ingesteld?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:25
Google zegt me dat die specifieke laptop een Intel WiFI 5 chip heeft..
kan je dat bevestigen, en welk type specifiek ?

heb je al eens specifiek op 2.4ghz , of specifiek op 5ghz eens proberen te verbinden ? zoja, lukte dit ?
(en bij het testen ook eventuele bandsturing afzetten)

als hij de SSID van zowel 2.4Ghz als 5Ghz niet vind, op korte afstand van het modem, lijkt me dat je toch eens de laptop moet nakijken ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Volgens google zit er idd een wifi 5 in de “ Intel Dual Band Wireless-AC 3168”

Dan kun je last hebben van de intel bug dat hij het netwerk niet meer mee kan verbinden zodra het wifi6 is.
Depending on the Wi-Fi driver version used, Intel® Wireless Adapters supporting 802.11ac may not show Wi-Fi 6 (802.11ax) networks in their scan lists, and as a result, might not be able to connect to Wi-Fi 6 (802.11ax) capable wireless routers and access points, even at 802.11ac speeds.

Intel recommends using the latest driver version (Download the latest Wi-Fi driver) for your Intel® Wireless Adapter since issues get resolved and new functionality gets added to newer driver versions.
https://www.intel.com/con...s/000054799/wireless.html

Je moet minimaal 19.51.14.1 and newer hebben (of wifi 6 uitzetten)

[ Voor 66% gewijzigd door laurens0619 op 02-04-2023 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daoka
Dank jullie wel voor de antwoorden. Helaas heb ik de laptop niet bij de hand. Ik ga er woensdag weer heen om te kijken.

ijske: De laptop ziet inderdaad helemaal geen SSID van de modem. Ook als ik 5g uit zet en 2.4g aan heb dan ziet die niets.

laurens0619: dank je wel voor de link. Ik had de laatste drivers van de Acer website gebruikt maar dat is blijkbaar maar versie 18.11.0.8. Ik had er niet aan gedacht om bij Intel zelf te kijken. Ik ga dit zeker proberen. Ik dacht alleen dat als je 5g uit zet dat het dan ook geen wifi 6 meer is. Of heb ik dit nou altijd verkeerd gedacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
@Daoka
Wifi6 zit op de 2.4 en 5ghz dus 5ghz uitzetten blijft het wifi 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als nieuwe drivers niet werkt, geef dan info over het WiFi-netwerk:

- welk kanaalnummer en kanaalbreedte in de 2.4GHz?
- welk kanaalnummer en kanaalbreedte in de 5GHz?

De WiFi-6 standaard bestaat in drie banden (2.4GHz, 5GHz en 6GHz) dus 5GHz kun je uitzetten zonder dat het stopt met WiFi-6 zijn. Maar waarom zou je? @laurens0619 schrijft niet dat je de 5GHz-radio uit zou moeten zetten, maar de WiFi-6-modus (in beide banden).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@dion_b Ik denk dat die bedoelde "Ik heb 5ghz al een keer uigezet, heb ik dan ook al niet wifi6 uitgeschakeld?".
Het antwoord daarop is dus nee omdat wifi6 ook bestaat op de 2.4 ghz :)

Verder zou ik het wel bijzonder vinden als microsoft nog steesd ouddated drivers zou leveren waar de wifi6 bug in zit, maar eerst de TS maar eens laten controleren welke versie hij van MS krijgt/intel driver een verschil maakt

[ Voor 64% gewijzigd door laurens0619 op 03-04-2023 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MS heeft lange track record van koppig brakke drivers te blijven leveren. Denk terug aan SiS900 drivers in WinXP die allemaal zelfde, non-unieke MAC weergaven. SiS had het in maandje gefixed, MS bleef jarenlang foute oude versie pushen..

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daoka
Bedankt voor de correctie. Ja ik wist dat wifi 6 ook op 2.4ghz zat maar ik dacht dat die dus 2.4 en 5ghz kanalen nodig had om te kunnen werken. Als er dus 1 uit staat dat wifi 6 niet meer kon werken en dus automatisch uitgezet werd. Maar niet dus. Bedankt voor de informatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daoka
De driver heeft inderdaad geholpen. Bedankt voor de link en iedereen bedankt voor het meedenken en jullie tijd.
Pagina: 1