Geen geld terug bij retour aan externe verkoper

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-03 18:46
Hallo allemaal!

Ik heb een probleem met een externe verkoper van *knip* webwinkel . Ik heb er 1 1/2 maand een radiatorventilator besteld. Nu was ik er niet tevreden mee omdat die teveel geluid maakt. Dat kan natuurlijk. Toen heb ik de radiatorventilator in goede orde geretouneerd. Ik kan via track-and-trace van Postnl zien dat de radiatorventilator goed is aangekomen bij de externe verkoper. Tot op heden heb ik echter nog niet mijn geld terug. Het gaat immers om EUR 149. Ik heb via Webwinkel verschillende mailtjes aan de externe verkoper gestuurd, maar geen reactie. Ook via Webwinkel verschilldende pogingen gedaan dat Webwinkel iets doet. Hier krijg ik ook geen reactie terug. Zij zijn juridisch gezien niet de verkoper, maar ik had in ieder geval wel reactie terug verwacht. Inmiddels is de externe verkoper ook geen externe verkoper meer van Webwinkel . Uiteindelijk nog een aangetekende brief gestuurd aan de externe verkoper, maar diet komt niet aan. Volgens mij heeft heeft de externe verkoper ook de kantoorruimte opgezegd. Hebben jullie nog tips hoe ik mijn geld nog terug kan krijgen, of zouden jullie hier geen moeite doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 02-04-2023 20:04 . Reden: Naam webshop weggehaald conform beleid ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik zou dan toch webwinkel nog eens aanschrijven, als ik artikel 7 en 8 ('andere verkoper' zakelijk danwel particulier), staat er in beide gevallen:

Indien de Klant reeds een bedrag betaald heeft, zal webwinkel dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

Bij zakelijk als toevoeging:
Tenzij de Andere Verkoper aanbiedt het product zelf af te halen mag Webwinkel wachten met terugbetalen tot de Andere Verkoper het product heeft ontvangen of tot de Klant heeft aangetoond dat hij het product heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerder valt.

Heb je wel via je bestellingen het product laten retourneren?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 02-04-2023 20:06 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
smily01 schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:41:
Ik heb een probleem met een externe verkoper
1) Ben je consument? Heb je dus gekocht voor jezelf als persoon bij een bedrijf?
Ik heb er 1 1/2 maand een radiatorventilator besteld. Nu was ik er niet tevreden mee omdat die teveel geluid maakt.
De normale termijn om te kunnen herroepen is 14 dagen na aflevering, maar dat kan anders zijn als je onjuist bent geïnformeerd.

2) Heb je binnen 14 dagen herroepen?

3) Heb je vooraf aan verzending een herroepingsverklaring gestuurd?
Zij zijn juridisch gezien niet de verkoper
Dat kan, maar je moet sinds vorig jaar moet een 'marktplaats' je op grond van art. 6:230m lid 3 BW expliciet informatie verstrekken over de werkelijke verkoper en de verhoudingen tussen de 'marktplaats' en de werkelijke verkoper.

4) Heb je die informatie ontvangen?

5) Hoe heb je die informatie ontvangen?
Hebben jullie nog tips hoe ik mijn geld nog terug kan krijgen, of zouden jullie hier geen moeite doen?
6) Heb je het KvK nummer van de werkelijke verkoper opgezocht in het insolventieregister?

https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
@Smil77 gebuik de chatfunctie van de webwinkel en typ 'praat met operator ', kies voor contact opnemen en beantwoord de vragen om bij een live persoon uit te komen. Leg dan je probleem uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 03-04-2023 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:39

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Gewoon even de winkel (dus niet de externe verkoper) bellen / chatten. Ook wel eens gehad en uiteindelijk betaalde de winkel het geld gewoon terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-03 18:46
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben consument. Ik heb het produkt op 26 februari en op 28 februrai van de website van de webwinkel als retour aangemeld en ook een retouretiket uitgeprint. Op 3 maart was het produkt bij de externe verkoper aangekomen. Sinds die tijd niets meer gehoord. Ook chatten of telefoneren via de website helpt niet. Ik krijg geen reactie terug. Ik ben op de hoogte van de wettelijk termijn van 14 dagen dat een online winkel jouw geld moet overboeken. Ik heb ook de voorwaarden van de "marktplaats" en de externe verkoper gelezen, maar daar heb je niet veel aan. Daar staat niets in wat je kunt doen wanneer een externe verkoper zich niet houdt aan de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

smily01 schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:00:
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben consument. Ik heb het produkt op 26 februari en op 28 februrai van de website van de webwinkel als retour aangemeld en ook een retouretiket uitgeprint. Op 3 maart was het produkt bij de externe verkoper aangekomen. Sinds die tijd niets meer gehoord. Ook chatten of telefoneren via de website helpt niet. Ik krijg geen reactie terug. Ik ben op de hoogte van de wettelijk termijn van 14 dagen dat een online winkel jouw geld moet overboeken. Ik heb ook de voorwaarden van de "marktplaats" en de externe verkoper gelezen, maar daar heb je niet veel aan. Daar staat niets in wat je kunt doen wanneer een externe verkoper zich niet houdt aan de regels.
Leuk dat de naam van de winkel blauw is overigens.

Maar dit betaald dat blauwe mannetje over t algemeen netjes terug en meestal sturen ze een reep chocolade met een sorry na.

Even bellen en uitleggen of mailen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Pagina: 1