We zijn ons huis (1961) aan het renoveren en gaan straks over naar een warmtepomp met SWW-boiler. Dit betekent dat we de cv-ketel gaan verwijderen. We willen graag de leidingen en radiatoren nu al gaan verwijderen maar nog wel warm water voor het douchen. Ik heb de raakvlakken tussen de radiatoren en het douchewater nog niet helder.
Kan ik de radiatoren en leidingen verwijderen en nog wel gebruik maken van warm water?
Op onderstaand plaatje zijn de leidingen op de begane grond zichtbaar; deze willen we als eerst verwijderen.
Ik dacht bijvoorbeeld om het systeem helemaal leeg te laten lopen en dan de leiding aan de onderkant door te zagen en af te doppen. Is dat logisch?
Kan ik de radiatoren en leidingen verwijderen en nog wel gebruik maken van warm water?
Op onderstaand plaatje zijn de leidingen op de begane grond zichtbaar; deze willen we als eerst verwijderen.
Ik dacht bijvoorbeeld om het systeem helemaal leeg te laten lopen en dan de leiding aan de onderkant door te zagen en af te doppen. Is dat logisch?
:strip_exif()/f/image/Hw0n0qUq8v5Mim1my0Jobpkp.jpg?f=fotoalbum_large)