Niveau en censuur Hardware.info

Pagina: 1
Acties:
  • 951 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 21:04
Het valt me op dat ik me begin te ergeren aan Hardware.info. Enerzijds is er het imho bedenkelijk niveau van nieuwsartikelen en anderzijds het toepassen van censuur.

Vele nieuwsartikelen zijn vaak klakkeloos overgenomen persberichten die nog net geen reclame zijn. Als je daar in de reacties een opmerking over maakt, dan wordt je reactie vaak simpelweg verwijderd. Dat is bij mij al meerdere malen gebeurd en de laatste keer gebeurde dat bij dit nieuwsbericht waarin ik het begrip 'betaalbaar' in de titel nuanceerde. Betaalbaar is namelijk een rekbaar begrip en voor iedereen verschillend. Zeker als dan blijkt dat de prijs nog niet eens bekend is. Daarop alluderen is voldoende om je reactie zonder enige uitleg verwijderd te zien.

Ook erger ik me aan de twee standaarden die HW.info gebruikt. In 2020 las ik dit artikel waarin HW.info waarschuwde voor de grijze zone waarin spotgoedkope licenties zich bevinden, om dan doodleuk gesponsorde artikelen te plaatsen die deze goedkope licenties promoten. Een bericht sturen naar de redactie leverde geen enkel antwoord op.

Aangezien HW.info geen enkele mogelijkheid biedt om dat aan de kaak te stellen (forum is gesloten en berichten worden niet beantwoord), post ik het hier. Ik vraag me dan ook af of ik de enige ben die zich hieraan stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@ShaiNe Uiteindelijk gaat het jou erom dat jij je niet gehoord voelt toch?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:17
Je ergert je aan een website.
Dan ga je daar toch niet meer heen?
Dat lijkt me jouw eigen keuze...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:21
Inderdaad, als het niveau zo laag is, wat doe je daar dan nog?

Naar mijn ervaring, als iemand zo'n verhaal doet, zonder echte voorbeelden, schrijven ze zelf meestal reacties die niet door de beugel kunnen. Helemaal als we het over censuur gaan hebben. (dit soort mensen begrijpen ook nooit wat censuur echt betekent)

Ik ben er al even niet meer geweest, maar ik geloof er helemaal niets van dat hwi jou reactie zomaar verwijderd. Daar zullen ze vast goede reden voor gehad hebben.

Maar jij, net als andere mensen die dit soort verhalen schrijven, zijn natuurlijk altijd onschuldig.

En je weet trouwens ook dat hwi en tweakers.net dezelfde redactie is? :+

[ Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 02-04-2023 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 21:04
@WEBGAMING Het probleem is dat ik geen voorbeelden kan geven van mijn verwijderde reacties omdat die ... verwijderd werden |:(
Maar als je het niveau van mijn reacties wil meten, dan kan ik je verzekeren dat dat hetzelfde is als hier op T.net. M.a.w. als je mijn reacties op T.net bekijkt dan zal je me niet kunnen betrappen op reacties die niet door de beugel kunnen.

@Falcon : Zo kun je het misschien wel stellen...

@GarBaGe : Het jammere is dat ik wel goede herinneringen heb aan HW.info toen ze nog niet samengingen met T.net. De site gewoon niet meer bezoeken is inderdaad de voor de hand liggende oplossing, maar die stap zetten is ook definitief afscheid nemen van een stukje verleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

HW.info is door DPG overgenomen om te voorkomen dat er een concurrerende IT community kon ontstaan. Sluiting van het forum was dus een logisch gevolg van die overname en de rest mag langzaam doodbloeden. Jammer inderdaad, want ik kwam er vroeger ook geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 13:39
GarBaGe schreef op zondag 2 april 2023 @ 17:35:
Je ergert je aan een website.
Dan ga je daar toch niet meer heen?
Dat lijkt me jouw eigen keuze...
Dat iets erg is, maar iemand lief is, maakt het wel een wenselijke situatie dat constructieve kritiek met positief resultaat opgepakt wordt. Is dat niet de situatie dan idd vertrekken, maar eerst wel proberen te verbeteren / samen eruit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 15:13

WoutF

Hoofdredacteur
WEBGAMING schreef op zondag 2 april 2023 @ 18:13:
En je weet trouwens ook dat hwi en tweakers.net dezelfde redactie is? :+
Dat is niet zo :) Een paar jaar terug zijn vrijwel alle vaste redacteuren van Hardware Info overgegaan naar Tweakers. Voor HWI werkt nog wel een groep freelancers onder leiding van Frank Everaardt. Hij is redactioneel eindverantwoordelijk bij HWI, ik niet :) Wellicht dat je via LinkedIn met hem in contact kan komen. Ik ga dus niet over het beleid op Hardware Info en kan je hier dus niet verder mee helpen. .

[ Voor 30% gewijzigd door WoutF op 03-04-2023 12:46 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.