Sifon lekt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
We hebben in de badkamer een soortgelijke sifon als in de link hieronder:

https://www.sanitairwinke...-zonder-afvoerplug-chroom

Ik heb hem open gehad om schoon te maken, maar nu lekt het. Een rubberen ring if iets dergelijks heb ik niet kunnen vinden na het schoonmaken. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:08
Ik zou het lek repareren.

Je geeft nogal weinig informatie om mee te werken. Heb je 'm al opnieuw opengemaakt en weer bevestigd, om te kijken of je niet een foutje hebt gemaakt? Wat heb je nog meer geprobeerd?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 13:21
Je zal een rubberen ring hebben bovenin tegen de wasbak aan. Dmv schroefdraad draai je die vaster, dan is de rubber ring die de boel dicht houd . Het plugsifon wordt dmv conische ringen dichtgezet . Ook weer dmv schroefdraad . Zou de boel dus even bekijken waar het lekt en daar nog de boel wat meer aandraaien .

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:02

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Als een beetje aandraaien niet helpt, geen grote tang er op o.i.d., dan zou ik gewoon een nieuwe halen.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:15:
Ik zou het lek repareren.

Je geeft nogal weinig informatie om mee te werken. Heb je 'm al opnieuw opengemaakt en weer bevestigd, om te kijken of je niet een foutje hebt gemaakt? Wat heb je nog meer geprobeerd?
Het lekt bij de 'beker', die heb ik losgehad. Meerdere malen opnieuw vast gedraaid. Strakker, losser. Gekeken of er een rubberen ring los is geraakt. Op Google gezocht naar een handleiding/losse onderdelen.

Ik kan wat teflon tape over het schroefdraad doen, maar mijn voorkeur gaat uit naar een oplossing zonder.

Zijn er eventueel ringen te krijgen en is dat een standaard maat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:51
Alles goed schoonmaken en schroefdraad insmeren met wat kranenvet of vaseline helpt vaak wel om het e.e.a. makkelijker te monteren en daarmee ook beter afdichten.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 10:04
Zonder rubberen ring zal het blijven lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Hennep is nog een alternatief voor teflon.

Als er kalkafzetting is, kun je de onderdelen vullen met schoonmaakazijn (niet aan de buitenkant) en dat een nacht laten staan. Rubbers in slechte staat moeten worden vervangen. Kijk met een 5x loupe of het oppervlak nog vlak is en geen scheurtjes heeft.

[ Voor 75% gewijzigd door mrmrmr op 02-04-2023 16:56 ]

Pagina: 1