Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijngamer
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 02-04-2023
Hallo,

Dit is mijn eerste post op dit forum. Ik heb een pc gebouwd die ik hier vond: review: Desktop Best Buy Guide - Maart 2023

Dolenthousiast heb ik hem in elkaar gezet, alleen doet hij niks. Het moederbord licht niet op en piept niet. Ik hoor een klik wanneer ik hem aan zet, en de ventilators gaan draaien, powerbutton licht op. Geen beeld geen geluid, en hij wil ook niet uit met de powerbutton, ik moet de voeding uitzetten.

Wat ik al heb geprobeerd: Ram op een andere plek gezet (niet de juiste volgens handleiding), toen wou hij wel uit met de powerbutton. Monitor getest, doet het wel op andere pc. Videokaart verwijderd. Alle kabels na gekeken.

Ik snap er niks van, waarom doet mijn gloednieuwe pc met een recept van tweakers het niet?

Groet Boudewijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Alles uitbouwen en op de doos van MB testen. kan zomaar dat je afstandshouders bent vergeten....

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijngamer
Afstandhouders zijn er niet bij geleverd. Kan het kloppen dat er al genoeg ruimte zit? tussen het moederbord en kast bedoel je toch? Mijn oude pc heeft ze ook niet. Ik ga het moederbord los testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:32
Boudewijngamer schreef op zondag 2 april 2023 @ 11:56:
Afstandhouders zijn er niet bij geleverd. Kan het kloppen dat er al genoeg ruimte zit? tussen het moederbord en kast bedoel je toch? Mijn oude pc heeft ze ook niet. Ik ga het moederbord los testen.
Sommige kasten hebben ze inderdaad voorgemonteerd in eoa vorm , maar dat hoeft niet zo te zijn. Controleer dit even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:23
Foto's van alles en exacte hardware specs? Zonder kunnen we niets dan speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijngamer
review: Desktop Best Buy Guide - Maart 2023

Deze pc, ik had deze link al gepost alleen lijkt het of hij naar all 3 de pcs verwijst. Het is het ''mainstream gamingsysteem'' . Ik heb exact deze onderdelen besteld en ze volgens de handleidingen gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Misschien wel goed om even dit te bekijken. In deze (Engelstalige) video wordt op een uitstekende manier uitgelegd hoe je een PC op moet bouwen. Zelf ook deze week gebruikt om mijn nieuwerwetsche PC te assembleren en, getuige deze post, met succes.......

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijngamer
dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijngamer
pennywiser schreef op zondag 2 april 2023 @ 12:01:
[...]

Sommige kasten hebben ze inderdaad voorgemonteerd in eoa vorm , maar dat hoeft niet zo te zijn. Controleer dit even.
Als er meer afstand tussen moederbord en kast komt passen de aansluitingen niet meer in de achterpanel. Kan ik daar mee uitsluiten dat er geen afstandshouders in horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:32
Boudewijngamer schreef op zondag 2 april 2023 @ 12:35:
[...]

Als er meer afstand tussen moederbord en kast komt passen de aansluitingen niet meer in de achterpanel. Kan ik daar mee uitsluiten dat er geen afstandshouders in horen?
Ik kan het in elk geval niet voor je. Heeft het moederbord genoeg afstand, waarop schroef je deze vast? Liefst even foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Heb je de Fractal Pop Silent kast (waarmee de BBG door Tweakers gebouwd/getest is) of de Be Quiet! Pure Base 500 zoals in de onderdelen staat? Dat kan natuurlijk ook nog uitmaken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijngamer
Ik heb de Be Quiet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 11:17

Nielless

Born at a very young age.

Stuur eens wat foto's van je kunstwerkje + aansluitingen. Dan kunnen we zien of er iets fout zit.

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Boudewijngamer schreef op zondag 2 april 2023 @ 11:12:
Ik snap er niks van, waarom doet mijn gloednieuwe pc met een recept van tweakers het niet?
Dus je hebt het recept van Tweakers geprobeerd te volgen, maar alsnog de aardappels aan laten branden? Dat overkomt elke kok wel eens, opnieuw aardappels schillen en wederom de pan op het vuur. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijngamer
nouja ik dacht dat de onderdelen uit het lijstje wel gewoon zouden werken samen. Ik laat vaak eten aabranden xD .

Foto's:

Ik weet niet zo goed wat te laten zien. Fotos van moederbord in de kast, met kabels, ruimte die er is, de onderkant waar geen schroeven in pasten ( zit dus helemaal los aan de onderkant zou dat het probleem kunnen zijn?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIOJ_iQUePSfzuAwDqtPEQV7shk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vUB5UOuD5artLiGJPaSkyG5u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XeGwgo4bF0bAnsKGZExFmdKSU70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zj9rZxympLEUJbyzuUkcx9k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTRfXhPxPE0SpCfTVlB8iilXyww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IsohTPRjLnaDxQ6WRicXwW0b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghEGJ_h2OZlHF32y2_kn5Y4w1IM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUgeBQxaGvKvVW5fkvSJcwRD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53

slaay

Natuurbeleven.com

Om uit te sluiten dat er iets mis is:
- Haal je moederbord uit de kast
- Leg het moederbord op de doos waar je het moederbord uit hebt gehaald
- Sluit nu alleen de voeding aan
- Grafische kaart uit het moederbord halen
- Duw een reep RAM geheugen in sleuf 1
- Sluit je monitor aan via DVI of HDMI op het moederbord
- Pak een pen en 'kortsluit' de volgende pinnetjes (PW+ en PW-):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6x5sVwP6KzN94yiE-NZcsqnYKZQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AREBvXSnYuiXeB4Bnv8hRKzp.jpg?f=user_large
Je computer zou nu moeten opstarten.
Werkt dat niet, vervang dan het geheugenreepje door het andere reepje.
En vergeet niet de aan/uit knop van de voeding op aan te zetten, daar wil men ook nog wel eens overheen kijken.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijngamer
Yaksa schreef op zondag 2 april 2023 @ 12:32:
Misschien wel goed om even dit te bekijken. In deze (Engelstalige) video wordt op een uitstekende manier uitgelegd hoe je een PC op moet bouwen. Zelf ook deze week gebruikt om mijn nieuwerwetsche PC te assembleren en, getuige deze post, met succes.......
Oh, kennelijk zijn er moederborden zonder integrated graphics, waarbij je geen beeld krijgt als je de monitor inplugt op het moederbord. Dat vind ik super raar want waarom heeft mijn moederbord dan een dvi aansluiting. Mijn gpu heeft die niet. Dus ik kan mijn monitor niet inpluggen op mijn gpu.

Zou dit het gewoon zijn? Alles werk prima maar ik krijg geen beeld om dat de dvi op het moederbord gewoon geen singaal geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:18
Het is niet het moederbord die wel of geen integrated graphics heeft, maar de processor. Vandaar dat die poort aanwezig is. Als je de CPU uit de BBG hebt gekocht dan heb je inderdaad geen integrated graphics.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmsDFJihIENSC8dITWMfxxWsr-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TTN2yBGTB6RvCfC2r69bp2GJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Spasm op 02-04-2023 13:45 ]

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Boudewijngamer schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:30:
[...]

Oh, kennelijk zijn er moederborden zonder integrated graphics, waarbij je geen beeld krijgt als je de monitor inplugt op het moederbord. Dat vind ik super raar want waarom heeft mijn moederbord dan een dvi aansluiting. Mijn gpu heeft die niet. Dus ik kan mijn monitor niet inpluggen op mijn gpu.

Zou dit het gewoon zijn? Alles werk prima maar ik krijg geen beeld om dat de dvi op het moederbord gewoon geen singaal geeft?
Welke monitor heb je met welke aansluitingen?

Hang anders je TV er eens aan o.i.d. met een HDMI aansluiting.

[ Voor 5% gewijzigd door souljah1h op 02-04-2023 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijngamer
Spasm schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:39:
Het is niet het moederbord die wel of geen integrated graphics heeft, maar de processor. Vandaar dat die poort aanwezig is. Als je de CPU uit de BBG heb gekocht dan heb je inderdaad geen integrated graphics.

[Afbeelding]
Oh wow het zijn cpus die integrated graphics kunnen hebben. Ja ik heb die cpu. Dus het is 100% dat ik een monitor nodig heb met hdmi aansluiting?

Die heb ik dus niet, alleen een dvi aansluiting. Ik zal er een kopen.

Verder testen lijkt me nu overbodig, het moederbord heeft ook geen fout diagnose, dus zonder beeld kan ik niet zien of hij het doet of niet toch?

Iedereen heel erg bedankt voor de alle reacties en advies. Als ik de monitor binnen heb zal ik nog een bericht posten of het systeem werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijngamer
souljah1h schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:45:
[...]

Welke monitor heb je met welke aansluitingen?

Hang anders je TV er eens aan o.i.d. met een HDMI aansluiting.
Ik heb geen tv hehe :P Wel een laptop maar daar kan je niet zomaar hdmi op inpluggen zonder dat de computer al in windows zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Er zijn ook allerlei verlooppluggen verkrijgbaar waarmee je bijvoorbeeld van DVI naar HDMI kunt gaan, of van HDMI naar Displayport. Hoef je geen nieuwe monitor aan te schaffen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijngamer
Yaksa schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:01:
Er zijn ook allerlei verlooppluggen verkrijgbaar waarmee je bijvoorbeeld van DVI naar HDMI kunt gaan, of van HDMI naar Displayport. Hoef je geen nieuwe monitor aan te schaffen waarschijnlijk.
Dankjewel ik zat er net naar te kijken, ik ga zo meteen even zo'n dingetje halen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijngamer
Hoeraaah! Ik heb zojuist windows geinstaleerd op mijn nieuwe pc.

Ik had dus niet door dat ik echt de videokaart met het beeldscherm moest verbinden. Met een hdmi naar dvi koppelstuk is dat opgelost. Verder wou hij niet started met beide ram sticks, ik begrijp dat ik de tweede ram stick er gewoon in kan doen als hij weer uitstaat.

Heel erg bedankt aan iedereen die de moeite nam om te reageren op en mee te denken over mijn probleem!!
Pagina: 1