Weleens gehoord dat het kan, maar het is mij nooit gelukt. Het is idd hardwarematig in de kaart ingebakken. Waarom wil je dit eigenlijk doen? En hoe ga je ervoor zorgen dat jouw 'nieuwe' MAC-adres niet gaat conflicteren met dat van een ander apparaat?
Bloed, zweet & koffie
het mac adres is opgebouwd uit o.a. fabrikant en type van je kaart, dat is niet te veranderen omdat je dan misschien de waarde van een andere kaart gebruikt waardoor je verkeerde routing (via ethernet) op je netwerk kunt krijgen.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Hmm ik heb het toch echt een keer gedaan.
Ik was toen vergeten om m'n IP-adres te releasen van een laptop die ik van iemand geleend had.
Toen heb ik bij de device properties van m'n NIC het MAC-adres van de NIC in die laptop ingevuld en viola! iptje terug.
Ik was toen vergeten om m'n IP-adres te releasen van een laptop die ik van iemand geleend had.
Toen heb ik bij de device properties van m'n NIC het MAC-adres van de NIC in die laptop ingevuld en viola! iptje terug.
Mensen mensen (allen die hierboven geschreven hebben.)
RTFF en UTFS, want in beide staat het antwoord vermeld en ook nog eens hoe het moet.
RTFF en UTFS, want in beide staat het antwoord vermeld en ook nog eens hoe het moet.
het kan wel, het mac adress wordt softwarematig ge 'override' zodat het door jou aangegeven adres voorrang krijgt boven de hardwarematig versie die er altijd ingebakken zit. alleen bij duurdere kaartjes zoals 3com mogelijk.
Kan inderdaad. Ik heb er eentje met adres 0:0:0:0:0:0.
--> [forum=19] <--
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Staat dus gewoon in dit stukje van de FAQ
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()