Hallo allen,
Aangezien mijn huidige systeem bijna 7 jaar wordt, wordt het dus hoog tijd voor een upgrade naar een compleet nieuw systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is dat ik komende jaren de games die gaan uitkomen, kan spelen met alle toeters en bellen op ultra, op 1440p en minstens 144HZ, ,ga ook mijn eerste stappen zetten in videobewerking
Wat mag het systeem gaan kosten?
Doordat ik bijna 53 wordt, en dit waarschijnlijk mijn laatste desktop aankoop gaat worden heb ik het budget gezet op 3000 euro.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles dus. Ruim voldoende opslag, zowel qua SSD als HDD, goede koeling, voldoende geheugen...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stilsysteem dat voldoende koel blijft, ook under stress.
Ga je overklokken?
Zeer waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
[i]Kunnen jullie me helpen dit systeem samen te stellen? Ik ben lang geleden gestopt met het dagelijks volgen van hardware nieuws, dus ik heb geen idee van welke processor, graka,moederbord de beste bang for the buck is Enige echte vereiste is dat ik een ruime kast heb, met 7voldoende uitbreidingsmogelijkheden,genre NZXT H[7 Elite, Fractal design Define XL. Voor de rest leg ik mij vertrouwen volledig in jullie informatie. Oh ja, als jullie een even goed systeem samen kunnen stellen voor 2500, be my guest, 3000 euro is het max bedrag. Pc wordt wel aangekocht in Belgie, dus ik weet dat ik sowieso meer geld kwijt ga zijn dan als in via Nederland zou kopen.Puur kwestie van eventuele garantieproblemen /i]
Ik ben jullie alvast dankbaar voor eventuele voorstellen en / of opmerkingen.
Heb na de (terechte ) opmerking van de Moderator me eventjes verdiept en ben tot de volgende lijst gekomen, enige wat ik blijkbaar is een SSD, dus ik reken een 200 euro extra. En ipv 1 fan, 3 fans
Dan kom ik aan een bedrag van rond 2750 euro, mooi binnen budget. Indien er betere voorstellen zijn, altijd welkom
Alvast bedankt
Groetjes
aCEMATH
Aangezien mijn huidige systeem bijna 7 jaar wordt, wordt het dus hoog tijd voor een upgrade naar een compleet nieuw systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is dat ik komende jaren de games die gaan uitkomen, kan spelen met alle toeters en bellen op ultra, op 1440p en minstens 144HZ, ,ga ook mijn eerste stappen zetten in videobewerking
Wat mag het systeem gaan kosten?
Doordat ik bijna 53 wordt, en dit waarschijnlijk mijn laatste desktop aankoop gaat worden heb ik het budget gezet op 3000 euro.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles dus. Ruim voldoende opslag, zowel qua SSD als HDD, goede koeling, voldoende geheugen...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stilsysteem dat voldoende koel blijft, ook under stress.
Ga je overklokken?
Zeer waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
[i]Kunnen jullie me helpen dit systeem samen te stellen? Ik ben lang geleden gestopt met het dagelijks volgen van hardware nieuws, dus ik heb geen idee van welke processor, graka,moederbord de beste bang for the buck is Enige echte vereiste is dat ik een ruime kast heb, met 7voldoende uitbreidingsmogelijkheden,genre NZXT H[7 Elite, Fractal design Define XL. Voor de rest leg ik mij vertrouwen volledig in jullie informatie. Oh ja, als jullie een even goed systeem samen kunnen stellen voor 2500, be my guest, 3000 euro is het max bedrag. Pc wordt wel aangekocht in Belgie, dus ik weet dat ik sowieso meer geld kwijt ga zijn dan als in via Nederland zou kopen.Puur kwestie van eventuele garantieproblemen /i]
Ik ben jullie alvast dankbaar voor eventuele voorstellen en / of opmerkingen.
Heb na de (terechte ) opmerking van de Moderator me eventjes verdiept en ben tot de volgende lijst gekomen, enige wat ik blijkbaar is een SSD, dus ik reken een 200 euro extra. En ipv 1 fan, 3 fans
Dan kom ik aan een bedrag van rond 2750 euro, mooi binnen budget. Indien er betere voorstellen zijn, altijd welkom
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700K Tray | € 363,65 | € 363,65 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix Z690-F GAMING WIFI | € 379,- | € 379,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti Gaming OC 12G | € 989,- | € 989,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Exos 7E8 SATA (512e, Standard model), 8TB | € 175,28 | € 175,28 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 XL Tempered Glass Dark Tint | € 248,20 | € 248,20 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Ventilators | Noctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm | € 24,80 | € 24,80 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus PX-850 | € 174,26 | € 174,26 |
| Totaal | € 2.553,71 | |||
Alvast bedankt
Groetjes
aCEMATH
[ Voor 47% gewijzigd door Acemath op 01-04-2023 22:37 . Reden: Wenslijst ]