Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeNelis
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 03-04-2023
Mijn Motorola G5 Plus is nu ruim 5 jaar oud, draait op Android 8.1 en is (mede daarom) aan vervanging toe. De Google Pixel 6a is ook compact qua formaat, lekker vlot door de Tensor chip en is nu te koop en lonkt daarom naar me, maar als de 7a binnenkort zou verschijnen, dan wil ik daar wellicht op wachten.

De 7a heeft naar het schijnt een verversingssnelheid van 90 Hz, daar waar de 6a dit met 60 Hz doet. Nu gebruik ik m'n telefoon niet voor spelletjes, dus, terecht of niet, heb ik het idee dat ik dat verschil niet zo ga merken. Is dit een juiste inschatting van mij? Gaat dit een zichtbaar verschil maken?

Mijn laatste vraag is of iemand een idee heeft wanneer de Google Pixel 7a op de Nederlandse markt gaat verschijnen. Dat bepaalt mede of ik nu voor de 6a ga of wacht op de 7a.

Graag jullie gewaardeerde reacties.

Beste antwoord (via GeorgeNelis op 03-04-2023 07:25)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Meestal komen de a varianten rond begin augustus uit, dus daar zou ik voorlopig van uit gaan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
90Hz zorgt ook voor soepeler beeld bij scrollen, dus als je veel op rondsurft, leest en/of Instagram, Twitter, etc doet, heb je er best profijt van.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mootjee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:15
Ik denk midden of eind augustus dat hij op de markt komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Je kunt hier op Tweakers in de Pricewatch de 6a opzoeken wanneer die uitgegeven werd, dan heb je een richtlijn voor de 7a. Meestal is de opvolger een jaar later in dezelfde periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 19:08
Google I/O event is in mei. Misschien dat er dan meer bekend wordt gemaakt over wanneer de 7a uit komt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Meestal komen de a varianten rond begin augustus uit, dus daar zou ik voorlopig van uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeNelis
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 03-04-2023
Dank jullie allen voor jullie duidelijke reacties. Ik ga niet wachten en ga nu de (groene) 6a aanschaffen.

PS. Helaas kon ik niet al jullie antwoorden als 'Beste antwoord' kenmerken.
Pagina: 1