Toon posts:

base system package missing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
deze error kreeg ik tijdens het installen van mandrake 8.0
ftp://ftp.surfnet.nl/pub/os/Linux/distr/Mandrake/Mandrake/iso/Mandrake80-inst.iso ik had hem daar van daan moet ik een andere iso downloaden?

iemand weet hoe dit kan ?

thx

Verwijderd

Topicstarter
niemand ? dat stond er ongeveer base system package missing iemand een idee hoe dit komt? verkeerde iso?

Verwijderd

Mandrake bestaat uit meerdere iso's

- Mandrake 8.0 Extras.iso
- Mandrake 8.0 Install.iso

2 dus.. daarom krijg je hoogstwaarschijnlijk dat probleem

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik had gehoord dat install.iso al genoeg was

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Check of de MD5 sum klopt en zo niet down dan de Mandrake-Freq, want dan heb je alle nieuwe progs...

Als 'ie wel klopt probeer dan es gewoon een default install te doen dus zonder package selection, want die kan je later nog altijd toevoegen/verwijderen.

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Verwijderd

Topicstarter
ja nou weet ik nog bijna niks van linux duz ik kan niet volgen wat je daarmee bedoeld ik heb gewoon standaard via die wizard proberen te installen

Verwijderd

Topicstarter
niemand zoiets gehad ? of een idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

thx

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand/?

Verwijderd

Topicstarter
tja waarom weet niemand dit?
wacht al 1 dag :(

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Je bent wel ongeduldig he?

Reactie van theJkid: MD5 is een CRC check om te kijken of je ISO wel helemaal goed is aangekomen. Op de ftp-site staat een code die uit zo'n check zou moeten komen. download een MD5sum proggie en check je ISO.

Verder zou alle base-system-zooi op de 1e CD moeten staan, dus er is iets mis. Of je hebt misschien aangegeven dat je nog meer CDs hebt (bij de installatie). Probeer het nogmaals. Doe desnoods een standaardinstall. Dan heb je iig een Linux op je systeem. Dan kun je later de extra pakketten installeren via de package-manager. Werkt net zo makkelijk als de installatie-"druid" (In Linux spreekt men van druids i.p.v. wizards :) )

Verwijderd

Een programma om een MD5 check te doen op een file vind je hier ftp://ftp.externet.hu/pub/mirror/sac/security/md5algor.zip
Pagina: 1