Grafische kaart bij AMD Ryzen 5 3600.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukvdl
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-08-2023
Hallo,

Ik heb een processor AMD Ryzen 5 3600 die ik in mijn desktop wil installeren ter vervanging van mijn huidige Intel processor met geïntegreerde grafische kaart.
Daar AMD geen geïntegreerde kaart heeft, vraag is me af of ik en welke grafische kaart ik bij die processor moet installeren.

Mijn desktop gebruik ik voor dagelijks gebruik thuis : internet, mail, video's bekijken, ... maar zeker niet om te gamen, video's te bewerken, enz.

Wat kunnen jullie mij voorstellen ?

Dank bij voorbeeld voor de suggesties.
Mvg.

Beste antwoord (via lukvdl op 02-04-2023 01:46)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

lukvdl schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:45:
Ik heb een processor AMD Ryzen 5 3600 die ik in mijn desktop wil installeren ter vervanging van mijn huidige Intel processor met geïntegreerde grafische kaart.
Even voor de zekerheid: je gaat ook het moederbord vervangen, hoop ik? :p

Een videokaart uit 2009 zou ik ook niet doen. Als het veel meer gaat kosten dan die ~45 euro vraag ik me af of je niet beter gewoon een Ryzen 4600G kan halen voor 95 euro. Kan je die Ryzen 3600 weer verkopen voor 50 euro.

De markt voor echt goedkope videokaarten is helaas een beetje dood, tenzij je tweedehands zoekt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De goedkoopste kaart die je kan vinden die de juiste video uitgang heeft.

Zonder dingen als gamen boeit de snelheid van de kaart niets en voldoet iedere kaart prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukvdl
Dankjewel.
Enig concreet voorstel voor een goedkope compatibele kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:08
lukvdl schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:49:
Dankjewel.
Vrijwel elke pci express videokaart. Maar dat hangt af welke specs je nog meer hebt waaronder moederbord en voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
corporalnl schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:59:
[...]

Vrijwel elke pci express videokaart. Maar dat hangt af welke specs je nog meer hebt waaronder moederbord en voeding.
Ook je case.

@lukvdl Wat is je budget precies? Je kunt ook op V&A kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lukvdl schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:49:
Dankjewel.
Bijvoorbeeld iets als dit: uitvoering: Biostar GeForce 210 1GB (VN2103NHG6)

Als je een normale ATX kast hebt past dit netjes en de voeding maakt sowieso niets uit. Alleen bij kaarten die veel vragen van de voeding maakt de voeding iets uit, dat is hier niet het geval. Verder even opletten dat DVI of HDMI genoeg is. Deze kaart heeft geen Displayport.

Beter nog koop je iets 2e hands, dan ben je voor minder dan 20 euro ook klaar. Iets als dit kan: v&a aangeboden: ASUS EAH6450 SILENT/DI/1GD3(LP) Of dit: v&a aangeboden: XFX nVidia GeForce 9400GT videokaart, PCI-E

Ook hier weer even opletten dat je dan DVI moet gebruiken aangezien er geen HDMI of DP bij de 2e zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

PilatuS schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 19:21:
[...]

Bijvoorbeeld iets als dit: uitvoering: Biostar GeForce 210 1GB (VN2103NHG6)

Als je een normale ATX kast hebt past dit netjes en de voeding maakt sowieso niets uit. Alleen bij kaarten die veel vragen van de voeding maakt de voeding iets uit, dat is hier niet het geval. Verder even opletten dat DVI of HDMI genoeg is. Deze kaart heeft geen Displayport.

Beter nog koop je iets 2e hands, dan ben je voor minder dan 20 euro ook klaar. Iets als dit kan: v&a aangeboden: ASUS EAH6450 SILENT/DI/1GD3(LP) Of dit: v&a aangeboden: XFX nVidia GeForce 9400GT videokaart, PCI-E

Ook hier weer even opletten dat je dan DVI moet gebruiken aangezien er geen HDMI of DP bij de 2e zit.
Heel eerlijk zou ik geen kaarten mee aanbevelen die geen driver updates meer krijgen. Alles van Nvidia voor de 900 serie of AMD van voor de RX400 serie dus.

Ja het zal wel werken. Maar voor hoe lang?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
nelizmastr schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:51:
[...]

Heel eerlijk zou ik geen kaarten mee aanbevelen die geen driver updates meer krijgen. Alles van Nvidia voor de 900 serie of AMD van voor de RX400 serie dus.

Ja het zal wel werken. Maar voor hoe lang?
Opzich mee eens hoor. Alleen 10 euro uitgeven of gelijk 5x of 10x dat, dan zou ik voor 10 euro lekker zien hoe het gaat. Stel je geeft 15 euro uit en over 2 jaar stopt het met werken. Sowieso een kleine kans, maar mocht het gebeuren boeit het voor dat bedrag niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

lukvdl schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:45:
Even voor de zekerheid: je gaat ook het moederbord vervangen, hoop ik? :p

Een videokaart uit 2009 zou ik ook niet doen. Als het veel meer gaat kosten dan die ~45 euro vraag ik me af of je niet beter gewoon een Ryzen 4600G kan halen voor 95 euro. Kan je die Ryzen 3600 weer verkopen voor 50 euro.

De markt voor echt goedkope videokaarten is helaas een beetje dood, tenzij je tweedehands zoekt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:46
categorie: Videokaarten tweedehands een optie?
1660 super zou wel leuk zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door 99ruud99 op 01-04-2023 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
99ruud99 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:38:
1660 super zou wel leuk zijn...
Alleen ook makkelijk 8 keer duurder dan wat nodig en nuttig is. Verder een prima kaart natuurlijk, maar ook compleet overkill en erg duur voor wat de TS gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:46
PilatuS schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:58:
[...]

Alleen ook makkelijk 8 keer duurder dan wat nodig en nuttig is. Verder een prima kaart natuurlijk, maar ook compleet overkill en erg duur voor wat de TS gaat doen.
Klopt maar ik kwam andere kaarten e kel vanaf 50 euro tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukvdl
Allemaal zeer bedankt voor uw bijdrage.
Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:11
PilatuS schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:04:
[...]

Opzich mee eens hoor. Alleen 10 euro uitgeven of gelijk 5x of 10x dat, dan zou ik voor 10 euro lekker zien hoe het gaat. Stel je geeft 15 euro uit en over 2 jaar stopt het met werken. Sowieso een kleine kans, maar mocht het gebeuren boeit het voor dat bedrag niet.
Het is een kaart met een gpu uit 2009. Daar is nog een Windows 10 driver voor, maar die is uit 2015.

Zo lek als een mandje dus met allerlei beveiligingslekken en het is de vraag of deze driver nog überhaupt wel werkt in nieuwere versies van Windows 10.
Pagina: 1