iMac (2011) HD gewist via APP zoek mijn iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phgouda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-05 11:52
Een probleem voor een Apple Tweaker:

Het gaat om een iMac (2011) waarbij de HD wordt/is gewist doordat een link werd verwijderd in de APP " Zoek mijn iPhone".

De oude eigenaar van de iMac heeft deze link van zijn iPhone (13 mini) verwijdert na het invoeren van een viercijferige pincode toen hierom werd gevraagd. De nieuwe eigenares (mijn oudste dochter) trof haar iMac geblokkeerd aan. Na een reboot bleef de blokkade maar kon deze pincode nog wel worden ingevoerd toen daarom werd gevraagd. De data lijkt nog wel op de harde schijf te staan maar is niet meer toegankelijk.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe dit proces om te keren?
Ik heb Apple benaderd maar die reageren niet na drie dagen, deze iMac is dan ook al lang uit de support.

Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 16:50

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als de data op je hardeschijf versleuteld is, heb je weinig kans.

Het makkelijkste is om een schone installatie te doen en je backup terug te zetten.

Zorg wel dat je nu zeker bent dat het apparaat niet nog op de een of andere manier gekoppeld is aan de oude eigenaar en dat jou eigen account gekoppeld wordt én je het wachtwoord en alle herstelopties veiligstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phgouda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-05 11:52
FuaZe, dank voor je advies. Van versleuteling is geen sprake.

Schone installatie lijkt inderdaad de enige oplossing, jammer is wel dat de laatste Backup (Timecapsule) nogal gedateerd is.

Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Haal de HDD uit de iMac en bekijk 'm op een andere computer.
Er is een kans dat je dan nog bij alle bestanden kunt.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.