Nieuwe wasmachine (mechanische of elektrische waterstop?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-05 16:23
Sinds vandaag hebben wij een nieuwe wasmachine, aangezien de plaatsing ongeveer 2,5m verwijderd is van de kraan konden wij geen gebruik maken van de geleverde aanvoer slang met geïntegreerde waterstop. Ik heb nu dus een slang zonder waterstop er op aangesloten.

De wasmachine staat in een lekbak, maar die kan natuurlijk maar weinig water hebben. Dus een waterstop lijkt mij wel zo handig. Kan ik dan beter gaan voor een mechanische of electrische?

Ik denk dat de stop het best aangesloten kan worden bij de kraan (dus 2,5m) verwijderd van de machine. Voor een mechanische lees ik dat je deze kan instellen op de hoeveelheid water, bij die van Plieger lees ik dat dit kan tot 40l, nu geeft mijn wasmachine aan dat die bij een wasbeurt meer dan dat gebruikt, leidt dat dan niet tot problemen?

Bij een electrische, moet ik er dan 1 hebben om zowel onder de kraan zelf als bij de lekbak een sensor te plaatsen of is enkel bij de machine voldoende? Lijkt mij dat die ook kan lekker bij de kraan, zowel voor als na de stop, maar als dit voor de waterstop is, dan gaat dit toch niet uithalen.

Graag hoor ik jullie gedachten en advies hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verplaatsen van de kraan geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik gebruik al jaren 2 electrische (heb hotfill machine). Wel regelmatig functioneel testen, want batterij kan leeg.

In jouw situatie zou je, als je een 2e sensor wil hebben zelf een extra sensor kunnen maken, is niks meer dan 2 contacten parallel op de oorspronkelijke sensor.

Als je dat niet wilt of kan, dan kan je 2 van deze waterstoppen achter elkaar op de kraan zetten, dan heb je ook 2 sensors, maar de constructie die dan aan de kraan hangt is dan wel beetje groot.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
sjors86 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:46:
Sinds vandaag hebben wij een nieuwe wasmachine, aangezien de plaatsing ongeveer 2,5m verwijderd is van de kraan konden wij geen gebruik maken van de geleverde aanvoer slang met geïntegreerde waterstop. Ik heb nu dus een slang zonder waterstop er op aangesloten.

De wasmachine staat in een lekbak, maar die kan natuurlijk maar weinig water hebben. Dus een waterstop lijkt mij wel zo handig. Kan ik dan beter gaan voor een mechanische of electrische?

Ik denk dat de stop het best aangesloten kan worden bij de kraan (dus 2,5m) verwijderd van de machine. Voor een mechanische lees ik dat je deze kan instellen op de hoeveelheid water, bij die van Plieger lees ik dat dit kan tot 40l, nu geeft mijn wasmachine aan dat die bij een wasbeurt meer dan dat gebruikt, leidt dat dan niet tot problemen?

Bij een electrische, moet ik er dan 1 hebben om zowel onder de kraan zelf als bij de lekbak een sensor te plaatsen of is enkel bij de machine voldoende? Lijkt mij dat die ook kan lekker bij de kraan, zowel voor als na de stop, maar als dit voor de waterstop is, dan gaat dit toch niet uithalen.

Graag hoor ik jullie gedachten en advies hierover.
Die 40l gaat over gebruik per keer. En wasmachine gebruikt in een wasbeurt meerdere keren water.