Genexis Platinum 7840 Parental Control werking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 11:15
Ik probeer in de Genexis Platinum 7840 van Caiway de Parental Control (ouderlijk toezicht) in te stellen.

Via het menu heb ik 3 clients, die de Genexis zelf al vindt, met MAC adres aangeklikt en een schedule aangegeven en opgeslagen. Na refresh en opnieuw inloggen, zie ik de instellingen ook nog steeds staan. Alleen toegang(donker blauwe vakjes) van 13u tot 18u.
De apparaten blijven desondanks 24/7 toegang tot internet hebben.

De betreffende apparaten zijn verbonden via het Guest WIFI van de Genexis. Daar gaat het mij ook om.
Edit: Ik heb getest door 1 van dezelfde apparaten te connecten via het gewone WIFI netwerk van de Genexis(dus niet guest) en dan een schedule in te stellen. Na instellen blijft de internet verbinding op de client wel werken buiten de schedule tijd, maar zodra de client disconnect en opnieuw verbindt, dan krijgt de client buiten de scheduled tijd GEEN internet verbinding.

Heeft iemand anders ook deze ervaring?
Ik heb al contact gehad met Caiway support, maar zij zeggen dat Parental Control niet onder hun support valt. Genexis Support geeft aan dat je voor Support bij je ISP moet zijn. 8)7

Nog een kleine toevoeging. Hoop niet dat het er iets toe doet, maar toch..
Wij maken gebruik van OpenDNS Family shield in de Genexis. Dus de DNS is niet de Gateway IP van de Genexis.
Als ik een aanpassing doe en op Save druk, dan komt er wel een vreemde foutmelding rechts onderin. Lijkt of de Genexis het opslaan naar PARENTAL_CONTROL.UPDATE_OVERVIEW niet helemaal kan voltooien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0CitW_bwKLueO7GdAU8KN1OAdY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DVIh6xjByGi7vVw1DG4Jl0bZ.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjfaGkjzKMxkOWvmiqAPB_paq2A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rja2QOmlSPUXeXzNMnwp0sJC.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door floriszz op 01-04-2023 12:15 ]