Lenovo laptop Onsite garantie = (alleen) diagnose?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 22:30
Goedemorgen,

Mijn 27 maanden oude laptop - Lenovo Ideapad 5 15ARE05 - start niet meer op. Heb de garantie eerder verlengd en het niveau is nu "Goed - Ondersteuning op locatie".

Dit is zeg maar basisniveau: geen telefonische of chatsupport in het weekend "Prioritized Parts & Labor en "Fastest – Repairs done at your location, Next Business Day"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMCr2srtMC-np8PnF8-JWcMWesg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPXMUzhq4lZZqy7nRwgjJPlx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik interpreteer dit zo dat ze iemand langssturen...maar is dat alleen om de laptop op te halen of maken ze ter plekke een diagnose door de laptop te ppenen en een aantal tests te doen (en als het een simpele oplossing is meteen het probleem verhelpen)?*

Mochten ze de laptop alleen meenemen dan ben ik hem misschien weken kwijt... wat is de normale gang van zaken bij een dergelijk probleem?

(* In dit geval wil de laptop niet meer starten na een Windows update maar er zijn sinds kort problemen met een stilstaande klok in Windows 10 wellicht een batterij/CMOS probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:17

Detmer

Professioneel prutser

Telefonische diagnose en de monteur neemt dan het onderdeel mee wat vermoedelijk defect is. Vaag eigenlijk wel je screenshot. Er staat dat je op locatie wordt geholpen, maar of ze daarmee jouw locatie of hun locatie bedoelen? Ik zou Lenovo maandag even bellen en even vragen.

[ Voor 51% gewijzigd door Detmer op 01-04-2023 07:53 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Staat er inderdaad vaag.

Als ik bij mijn laptop kijk zie ik dit staan. Ga er maar vanuit dat het voor jouw hetzelfde is (ben zelf blij dat ik 'Beter' heb; gisteren moederbord vervangen bij mij thuis. Was in een uurtje klaar ipv 3 weken je laptop kwijt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzSks5kOIdqQanOTS8E0JlbKKQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dfAyZp6t5qVqzL06t8SsmEsW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Onsite garantie is bijna altijd op locatie die de klant wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
CH4OS schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 08:02:
Onsite garantie is bijna altijd op locatie die de klant wilt.
Dat impliceert het woord inderdaad.

Alleen staat er vervolgens geen enkel vinkje bij de activiteiten die dat onsite support dan daadwerkelijk onsite support laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
jeroenkb schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 07:58:
Staat er inderdaad vaag.

Als ik bij mijn laptop kijk zie ik dit staan. Ga er maar vanuit dat het voor jouw hetzelfde is (ben zelf blij dat ik 'Beter' heb; gisteren moederbord vervangen bij mij thuis. Was in een uurtje klaar ipv 3 weken je laptop kwijt)

[Afbeelding]
Volgens mij was de oorspronkelijke garantie 2 jaar depot garantie (carry in) bij verlenging was er geloof ik alleen de On site optie (en Premium). Premium is echt veel duurder (bijna € 200), Onsite ("Goed*) was maar een paar tientjes. Wellicht besteden ze bij laptops van > 2 jaar extrerne locale technici in of zo.

Vandaar mijn hoop dat Onsite iig een diagnose wordt gedaan (waarom anders iemand sturen ?) en dat bij een eenvoudig probleem een oplossing ter plekke plaatsvind en bij een complex probleem zoals de vervanging van een moederbord dan gaat ie naar het Depot. Tenzij je Premium hebt. 😉Maar goed misschien sturen ze wel alleen een koerier of zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prOnorama2
Na wat dieper gegraven te hebben op de niet erg intuitieve Lenovo website nog wat meer info gevonden over de garantie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKCViW6ldZU0dGVTx43gGrSsUQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aS2VcXfg20SKmSDA2nYQ6lbx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1CcDtCWckHX4UIaRDikWM3Vpzo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rP0v1IzHo5viAzI6StRKfeQm.jpg?f=fotoalbum_large
This product is entitled to parts and labor with the work performed at the customer location. Service is started and ended with the term of contract.
Dit geeft in principe aan dat een eventuele reparatie ook Onsite plaatsvind op dit serviceniveau.

Heb ook een eTicket aangemaakt van het probleem in de hoop dat ze dat sneller behandelen (nee dus)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fspA2gCejwtrD7szwhhwrxWJwo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ObJzx13J8ZMMlP8VVMN5HYtl.jpg?f=fotoalbum_large

Nou was ik al min of meer naar een desktop aan het kijken en dat gaat nu in hoge prioriteit want deze posts op een smartphone typen zijn geen (1 april) grappen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prOnorama2
TL;DR: Onsite blijkt in dit geval gewoon.... Onsite (ter plaatse dus).

Lenovo service & kwaliteitscontrole :| -- technicus d:)b

Update: de diagnose vond online plaats door een medewerkster die om foto's vroeg van laptop en BIOS e.d., - de laptop werkte inmiddels weer half - dat wil zeggen vooral niet opnieuw opstarten want dan moet hij weer een dag blijven staan. Op basis van de foto's heeft men besloten eerst een nieuw moederbord op te sturen en pas later komt dan een technicus langs. Dat heeft 12 dagen geduurd.

De service van Lenovo krijgt van mij een onvoldoende vanwege de traagheid, het versturen met UPS Express Saver oid waardoor ik de zending niet kon wijzigen naar de avond -zat op werk - met als resultaat dat de technician pas nog eens 4 dagen later kon komen. Als kers op de slagroomtaart: het 'nieuwe' moederbord dat ze op hadden gestuurd bleek kapot bij de voedingsaansluiting waardoor de kabel er niet meer inpaste (nice quality control :+ ).

De reden dat het toch goed is gekomen is dat ze wel een fatsoenlijke technicus hebben gestuurd die nadat hij de fout op het kapotte 'nieuwe' moederbord constateerde, het oude moederbord heeft teruggeplaatst met een nieuwe batterij (wat waarschijnlijk het probleem was, in welk geval het plaatsen van een 'nieuw'/ ander moederbord onnodig was). Kon de laptop meteen weer gebruiken en hij start weer prima op en mocht er toch weer problemen optreden -*knock on wood* - dan neemt hij meteen een moederbord mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
We zijn een jaar verder en de laptop functioneert nog steeds niet naar behoren.

Heb voor de tweede keer een reparatieverzoek ingediend en Lenovo heeft voor de tweede het verkeerde moederbord opgestuurd. _O- 8)7

De technicus (via IBM) had de gegevens + foto ingestuurd zodat het eindelijk gerepareerd kon worden...dacht ik: ik kreeg een mail met de tekst: "(...)We maken nu een nieuwe werkorder met het juiste actieplan, zoals aanbevolen door onze servicemonteur. "

Vervolgens is het ticket volgens een email die 5 dagen later kwam "afgehandeld en opgelost" en (waarschijnlijk) automatische gesloten...terwijl ik wachtte op actie van hun kant. :X

Vandaag gebeld met de Lenovo klantenservice en die gaf aan alsnog een reply te geven op het "afgehandelde" ticket. Heb ook een foto met serienummers van het moederbord meegestuurd (die foto was genomen door de technicus) ;)

Derde poging: zal het Lenovo gaan lukken om eindelijk het juiste moederbord op te sturen zodat de laptop gefixed kan worden?

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48

nelizmastr

Goed wies kapot

En anders een goede reden die Chinese rommel niet meer te kopen :+

Service bij Lenovo is echt een lachertje. We hebben al eens 4 maanden moeten wachten omdat ze de laptops op een boot hadden gezet die door gelazer in ‘t midden-oosten om Afrika heen moest varen, maar dit communiceerden ze niet. Daar kwamen we via-via achter. Andere bedrijven hebben tenminste Europese voorraden in Duitsland of Ierland.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34

Theo

moederbord

Mag je zo'n toegestuurd moederbord ook houden wanneer deze niet past? Nieuwe/goede moederborden kunnen nog best wat leuks opleveren op Ebay/Marktplaats, en kunnen dus indirect een verzachtende werking hebben op de kwaliteit van de support.

7400 Wp op het dak

Pagina: 1