XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
HUHOp zaterdag 01 september 2001 18:52 schreef Aikeleer het volgende:
Je moet bij bijna elk USB-apparaat eerst de drivers installeeren dan pas de Drivers. Anders detect Windows hem als een onbekend USb apparaat oid..
eerst de drivers en daarna de drivers??
Zit je onder Win2k? Dan heb je een andere driver nodig, kan je van de HP site downloaden.
Bij mij maakt de volgorde BTW niet uit, Windows "weet" altijd al dat het een printer is en wanneer 'ie em voor het eerst ziet dan kan je een driver locatie opgeven
[heb ook hp930c]
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
dan detect ie nieuwe hardware. dan laten zoeken in de win98usb map op je cd-rom. als hij klaar is begint hij als het goed is meteen het install proggie van je printer...
Op zaterdag 01 september 2001 18:55 schreef schumacher het volgende:
[..]
HUH
eerst de drivers en daarna de drivers??
editted
dat deetie ook alleen eht werkt echt neitOp zaterdag 01 september 2001 18:58 schreef smvs het volgende:
je moet hem er in doen (je usb kabel van je printer in je pc)
dan detect ie nieuwe hardware. dan laten zoeken in de win98usb map op je cd-rom. als hij klaar is begint hij als het goed is meteen het install proggie van je printer...
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
jawel want ik heb er ook een muis op , ik heb ook een usb kaartje van de winkel gratis meegekregen omdat maar es te testen maar ik kan momenteel ff enit uitzetten (ivm) netwerk , het moet zo toch wel werken ik bedoel ik heb asus a7m266Op zaterdag 01 september 2001 19:09 schreef dreeke het volgende:
Doet je USB port het wel goed?
die heeft 2x onboard usb en dan zit er nog een kaartje met 2 extra usb aansluitingen
- Als je moederbord de optie 'Enhance Chip Performance' in het BIOS heeft, moet die meestal aan (Enabled) zijn.
- Eerst de printer er in pluggen, dan pas de drivers (waar 'ie ook om vraagt...)
- Gebruik de win98usb drivers (als je de CD browsed zie je die), dus niet de 'normale' installatie volgen, want die is voor de LPT-port.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
stap 1 ga ik zometeen naa kijkenOp zaterdag 01 september 2001 19:15 schreef bramvrzt het volgende:
Even een paar dingen over HP 9xx series:
- Als je moederbord de optie 'Enhance Chip Performance' in het BIOS heeft, moet die meestal aan (Enabled) zijn.
- Eerst de printer er in pluggen, dan pas de drivers (waar 'ie ook om vraagt...)
- Gebruik de win98usb drivers (als je de CD browsed zie je die), dus niet de 'normale' installatie volgen, want die is voor de LPT-port.
stap 2 had ik zo wel door ja
stap 3 hebbik gedaan
Verwijderd
Is de printer onder Apparaat beheer aanwezig met een vraagteken als icoon, update dan de driver hiervan
Staat hij er niet of niet op een van deze wijzen haal dan op de HP website de suplimental uninstaller op, draai eerst de gewone uninstaller(setup.exe) en dan de suplimental, hierna kun je opnieuw installeren volgens de methode op de poster
Is je 930 minder dan 3 maanden oud dan heb je nog recht op software support en kun je ook de HP helpdesk bellen
(dacht 020-6068751) is een normaal telefoon nummer
Deskjet printers werden tot enige tijd geleden met plug en play methode(HW wizard) ge-installeerd, nu start je de CD op(autorun) en die vraagt je om de parallele of USB kabel in te steken
hij staat er idd tussen met serie nr maar wat bedoel je emt demo pagina dat stukkie volg ik ff nietOp zaterdag 01 september 2001 19:23 schreef ToudiYama het volgende:
ok om te begginnen moet je eerst ff kijken in aparaat beheer of de printer daar staat met USB icoon en serienummer, is dat het geval draai de setup dan en selecteer parallel en geen demo pagina, ga daarna naar de printer eigenschappen en onder de detail tab kijken of de USB poort als beschikbare poort staat(afdrukken naar de volgende poort) zo ja hierop instellen
Is de printer onder Apparaat beheer aanwezig met een vraagteken als icoon, update dan de driver hiervan
Staat hij er niet of niet op een van deze wijzen haal dan op de HP website de suplimental uninstaller op, draai eerst de gewone uninstaller(setup.exe) en dan de suplimental, hierna kun je opnieuw installeren volgens de methode op de poster
Is je 930 minder dan 3 maanden oud dan heb je nog recht op software support en kun je ook de HP helpdesk bellen
(dacht 020-6068751) is een normaal telefoon nummer
Deskjet printers werden tot enige tijd geleden met plug en play methode(HW wizard) ge-installeerd, nu start je de CD op(autorun) en die vraagt je om de parallele of USB kabel in te steken
Verwijderd
kijk , ik kom neit echt ver hiermeeOp zaterdag 01 september 2001 19:43 schreef ToudiYama het volgende:
aan het einde van de setup vraagt het nog wel eens of je een test/demopagina wil afdrukken, omdat je op par installeerd terwijl je USB bent aangesloten zal deze niet lukken
ik heb nu de software gedeinstalleerd he maar hij staat nog steeds als USb device met serie nr hoe meot ik nu verder?
als ik in de setup kies dat ik een usb printer heb krijg ik een lijstje emt 3 dingen wat ik emot doen
als ik zeg dattie op me printer poort zit dat doettie ut ook nie ( setup gaat neit verder want hij vind niks)
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
THnx
Verwijderd
Verwijderd
Overgens moet je uninstallen zonder de printer aangesloten te hebben als je hem hardwarematig ook wilt verwijderen, de suplimetal haalt de register entries weg
dit is telefonisch toch vele malen makkelijker
Verwijderd
NOOIT en dan ook NOOIT en USB poort proberen toe te voegen want die kun je nooit meer verwijderen en maart het haast onmogenlijk een poort goed te gebruiken
ik heb net nieuwere drivers gedownload van HP site zit gewoon een mappie met 3 diskettes zegmaar ( 3mappen)Op zaterdag 01 september 2001 19:58 schreef ToudiYama het volgende:
da's vreemd volgens mij moet ie gewoon zeggen dat ie de printer niet ziet(op geen van de poorten kan vinden) maar je toch de mogenlijkheid geven om te installeren, welke driverversie heb je eigenlijk(staat op CD)
Overgens moet je uninstallen zonder de printer aangesloten te hebben als je hem hardwarematig ook wilt verwijderen, de suplimetal haalt de register entries weg
dit is telefonisch toch vele malen makkelijker
Verwijderd
2. Deïnstalleer alle software van de HP930c.
3. Run dit programma vanaf je HP 930c CD-rom : [cdrom]:\win98usb\hpzcin01.exe
4. Sluit de voeding aan (indien nodig) op je HP930c.
5. Plug de USB kabel in de printer.
6. Plug de USBkabel in de PC.
7. W8 ff >> en het word geïnstalleerd.
oke hebbik gedaan alleen ik heb er alleen tussenstaanOp zaterdag 01 september 2001 20:04 schreef ToudiYama het volgende:
start=> instellingen=>printers, rechtsklikken op de printer=>printer eigenschappen=>Detail tabblad=>afdrukken naar de volgende poort, klikken op pijltje en kijken of de USBport met serienummer er staat en die selecteren
NOOIT en dan ook NOOIT en USB poort proberen toe te voegen want die kun je nooit meer verwijderen en maart het haast onmogenlijk een poort goed te gebruiken
LPT1:
FILE:
meer niet
Verwijderd
die zijn al geinstalled ik kan wel weer en weer en weer kiezen voor betere stuurprogramma maar die is al geinstalleerd usb ziettie wel in apparaat beheer maar het werkt gewoon neit ding denkt dattie op LPT1: moet zenden maar daar zit niksOp zaterdag 01 september 2001 20:13 schreef BrainDamage het volgende:
Nja hiebij mn laatste reaktie je gebruikt de verkeerde software je moet ipv E:\setup.exe E:\win98usb\hpzcin01.exe gebruiken mja aangezien je toch niet luisterd zul je het wel nooit voor mekaar krijgen.
Verwijderd
dan is er iets op het systeem wat tegen houd dat de USBpoort als printerpoort beschikbaar wordt gesteld
Eeen voorbeeld is een USB scanner
Als je een USB scanner hebt is het aan te raden om deze eerst helemaal van het systeem te verwijderen(soft en hardwarematig) printer uninstall(niet aangesloten) suplimental uninstaller draaien en dan de printer volgens de procedure op de HP website te installeren en als dat gelukt is de scanner pas weer installeren
Het probleem is dat het moeilijk te zeggen is wat dit veroorzaakt, maar mijn vermoeden is een vreemde reactie van windhoos(net zoiets als een Soundblasterkaart moeten installeren voor de Videokaart)
keb hier geen scanner opOp zaterdag 01 september 2001 20:18 schreef ToudiYama het volgende:
maar hij stond wel in apparaat beheer met serie nummer?
dan is er iets op het systeem wat tegen houd dat de USBpoort als printerpoort beschikbaar wordt gesteld
Eeen voorbeeld is een USB scanner
Als je een USB scanner hebt is het aan te raden om deze eerst helemaal van het systeem te verwijderen(soft en hardwarematig) printer uninstall(niet aangesloten) suplimental uninstaller draaien en dan de printer volgens de procedure op de HP website te installeren en als dat gelukt is de scanner pas weer installeren
Het probleem is dat het moeilijk te zeggen is wat dit veroorzaakt, maar mijn vermoeden is een vreemde reactie van windhoos(net zoiets als een Soundblasterkaart moeten installeren voor de Videokaart)
geen soundblaster
wel windhoos
maar heb het 1 week geleden opnieuw geinstalled , amd k7 usb patch van me mobo cd
via 3 in 1 voor me mobo
loopt als een tiet alleen me printer niet
geeft de naamOp zaterdag 01 september 2001 20:21 schreef BrainDamage het volgende:
Geeft je PC de naam HP930c weer voor de USB poort of bestaat het alleen uit nummers??
Deskjet 930c #HU1181G1QXJJ
MEER STAAT ER NIET
Verwijderd
Ik zou zeggen deïnstalleer alles en probeer het nav deze link.
Installatie HP 930c
opnieuw booten
afsluite
usb gevalletje van AsusTEk aangesloten
usb van printer erin
aanzetten
zoeken voor nieuwe hardware
gevonden dir invoeren
hup gaatie alleen vondie 2 fouten kon me printer niet toevoegen aan de printerlijst en nog iets anders
zegtie gefeliciteert uw printer is volledig geinstalleerd
alleen eht werkt nog steeds niet
Mijn A-Open 32x geeft een foutmelding tijdens de install en dan werkt de printer niet. CD is gewoon goed maar A-Open speler is baggerapparaat
Verwijderd
Probeer eens met de win98 CD bij de hand een alternatieve driver te installeren(HP DJ550C) dit om te kijken of er iets met het systeem is
haal ook ff bij VIAtech de USB filterdriver op(verie 1.08)
ToudiYama
Mentor HP DeskJet
keb een aopen cd fikker daar hebbik het al op geprobeerd en ook in mijn pioneer dvdOp zaterdag 01 september 2001 23:30 schreef dreeke het volgende:
Klinkt misschien dom, maar stop je cd in een andere cdrom speler of zet em ff op je HD.
Mijn A-Open 32x geeft een foutmelding tijdens de install en dan werkt de printer niet. CD is gewoon goed maar A-Open speler is baggerapparaat
Verwijderd
Dus alleen USB-kabel erin
ik heb geen eens een paralelle kabel , jawel maar geen BI-directioneleOp zondag 02 september 2001 11:33 schreef florish het volgende:
Heb je niet toevallig èn de USB èn de parallel aangesloten, want dan werkt hij ook niet. De printer moet weten welke van de twee hij moet gaan gebruiken..
Dus alleen USB-kabel erin