Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Gisteren de AX86U PRO besteld van amazon, deze kwam uit de warehouse met als mededeling een kras,
aangezien deze toch in de kast staat en ik daar geen donder om geef dacht ik hey die is voor moi.

Afijn trek zojuist de verpakking open en wat schets mijn verbazing er zit geen AX86U PRO in de doos maar een AX86S.

Ik neem contact op met Amazon en ik krijg enkel de optie op te retourneren maar mijn huidige router heb ik via een principe akkoord al verkocht.
Welke rechten heb ik in dit verhaal ? is Amazon niet verplicht hun lever verplichting na te komen?

Om het even duidelijk te maken de doos van het product is van de AX86U PRO maar de router zelf is een AX86S ik voel mij gewoon opgelicht door Amazon. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het is een voorstel van Amazon. Als jij iets anders wilt, kan je een tegenvoorstel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00

Rmg

Tjah warehouse deal. Je weet dat je een retour koopt amazon is vrij makkelijk dat je je geld terug krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan voorstellen of ze op een andere een kras willen zetten en die opsturen, maar ik verwacht niet dat ze dat gaan doen.

Geld terug lijkt me de makkelijkste oplossing hier.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:44
Je topictitel klopt niet. Amazon heeft zoals je zelf zegt wel degelijk een oplossing aangeboden.

Misschien niet heel handig je bestaande router te verkopen voordat de nieuwe draait en goed blijkt te werken? Ik zie niet in hoe dat Amazon's probleem zou moeten zijn, en wens je veel succes als je wilt proberen dat ervan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 18:11

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

TBTL schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:45:
Het is een voorstel van Amazon. Als jij iets anders wilt, kan je een tegenvoorstel doen.
Overigens, als je niet akkoord gaat met het aanbod, kun je ze niet later nog dwingen om toch daaraan te voldoen.

Daarnaast, het lijkt dus dat je een soort "Tweede kans product" (was aangegeven dat het een kras had) gekocht hebt én de persoon die voor jou was een soort wisseltruc uitgehaald heeft?

Gezien de situatie lijkt het mij schappelijk dat Amazon het product retour neemt en jou het bedrag terugstort.

Daarnaast kun je niet verwachten dat je voor de 'tweedekansprijs' een nieuw apparaat ontvangt en wellicht is dit wel het enige tweedekansje.

In Nederland kun je niet heel eenvoudig 'emotionele schade' of 'nevenschade' claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:19
TRAXION schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:39:
Gisteren de AX86U PRO besteld van amazon, deze kwam uit de warehouse met als mededeling een kras,
aangezien deze toch in de kast staat en ik daar geen donder om geef dacht ik hey die is voor moi.

Afijn trek zojuist de verpakking open en wat schets mijn verbazing er zit geen AX86U PRO in de doos maar een AX86S.

Ik neem contact op met Amazon en ik krijg enkel de optie op te retourneren maar mijn huidige router heb ik via een principe akkoord al verkocht.
Welke rechten heb ik in dit verhaal ? is Amazon niet verplicht hun lever verplichting na te komen?

Om het even duidelijk te maken de doos van het product is van de AX86U PRO maar de router zelf is een AX86S ik voel mij gewoon opgelicht door Amazon. ;w
Amazon maakt een foutje. Kan gebeuren toch. Ze bieden aan dat je het retour kunt sturen met waarschijnlijk 100% geld retour. Dat vind ik geen oplichting.

Ik maak ook wel eens een foutje op het werk maar zou mij er niet prettig bij voelen wanneer ik dan voor oplichter wordt uitgemaakt.

En Amazon heeft er natuurlijk niets mee te maken dat jij je andere router al hebt verkocht. Dat is je eigen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:30
Wat als je wel de goeie en/of nieuwe router had besteld, maar die was bij aankomst al defect geweest.

Dan had je toch met hetzelfde probleem gezeten. En dan was het gewoon een gevalletje pech ipv een fuck up door Amazon. Zou je dan ook je oude router vanwege die principeafspraak al opgestuurd hebben?

Amazon levert een retour die niet het juiste product bevat, dat ze het niet controleren niet netjes. Maar die kans is aanwezig bij zo'n deal.

Dus ik zou gewoon die deal bij Amazon accepteren, een nieuwe bestellen. En je koper een bericht sturen dat het wat langer duurt.

EDIT: ik weet niet hoe het wettelijk gezien werkt, maar ik heb ook bij Coolblue wel eens een retourproduct besteld die de bezorgers hier letterlijk voor de deur kapot lieten vallen. Maar de aankoop wordt dan ongedaan gemaakt want ze hebben niet een andere vergelijkbare tweede kans staan. En een nieuw product ga je niet krijgen want dat had ik immers niet besteld.
Ik denk dat Amazon hier op dezelfde wijze mee omgaat.

[ Voor 26% gewijzigd door S-te-fan op 31-03-2023 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
TRAXION schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:39:

Waarschijnlijk is Amazon opgelicht!
Ik ben het eerder tegengekomen, de kap van een duurder model op de achterkant van een minder model. Een snelle check van een medewerker kan dat missen.

Ik zou niet teveel stennis trappen, jij moet een AX86U PRO terugsturen, maar je gaat een AX86S terugsturen.
Als dat allemaal goed gaat kom je er zonder teveel kleerscheuren vanaf.
Ik snap je overwegingen, maar dit is ook gewoon een beetje pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Zit ondertussen met amazon aan de telefoon, het zure is dat ten tijde van bestellen het product €195,- was en nu €229,- waardoor ik me dus wel behoorlijk genept voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

TRAXION schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:57:
Zit ondertussen met amazon aan de telefoon, het zure is dat ten tijde van bestellen het product €195,- was en nu €229,- waardoor ik me dus wel behoorlijk genept voel.
Het product met een kras was 195eu en het nieuwe product is 229eu?

Overigens gaat het er in een juridisch verhaal over wat je kan aantonen, oplichting is in dit geval héél moeilijk hard te maken.

Dus dat gevoel is jammer, maar je 'schade' is zeer beperkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Accretion op 31-03-2023 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
tweedekans 155 in de aanbieding 195 nu 229 dus een gat van bijna 70 euro nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 21:58
Ja risico van zo'n warehouse deal.
Dat die prijs nog hoger is dan waneer jij bestelde is zuur, maar had ook de andere kant op kunnen vallen.

Gegokt en verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:16

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Hebben ze nog een AX86U PRO op voorraad met diezelfde kras als je nu hebt? Zo niet dan kunnen ze die ook niet aan je leveren. Amazon is gewoon genept door de/een vorige koper, ik hoop voor je dat ze niet moeilijk gaan doen dat je een ander artikel retour stuurt dan je hebt besteld.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:19
TRAXION schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:59:
tweedekans 155 in de aanbieding 195 nu 229 dus een gat van bijna 70 euro nu
Nog steeds veruit de goedkoopste volgens de pricewatch.

Dus dat is denk ik gewoon een marktwerking. Nog steeds geen reden om je genaaid te voelen. Of denk je dat Amazon gericht alleen op jouw aankoop de prijzen aanpast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

https://www.consuwijzer.n...reden/anders-dan-verwacht

In beginsel heb je een punt, alleen gezien de situatie is het aannemelijk dat Amazon niet nog een tweedekans product heeft liggen dus niet voldoen kan aan jou originele aankoop op een tweedekans product.

Hierin is het schappelijk van Amazon dat ze zonder te veel vragen het apparaat retour nemen. Zij weten namelijk ook niet zeker of jij niet degene bent die het product gewisseld heeft.

Nogmaals, ja je kunt proberen een schadevergoeding te claimen, maar dat kost je meer energie dan dat het in euro's oplevert.

[ Voor 7% gewijzigd door Accretion op 31-03-2023 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
Oke zojuist met Tom van de service van amazon gesproken, ik mag de oude retourneren a €155,-
Ik bestel nu direct een nieuwe a €229,- en krijg vervolgens aankomende week een compensatie naar €195,-

En ik mag hopen dat ze de retourzender opsporen en er iets mee doen want dit is te zot voor woorden dat je een webshop oplicht met een product omruilen.

En mijn irritatie zat al hoog deze week omdat ik van de week ook al een setje geheugen "geleverd" had gekregen en niet in de brievenbus had.

De eerste customer service medewerker was gewoon bot en heeft geen enkele moeite gedaan, gelukkig heeft Tom wel de moeite genomen en zijn we tot een bevredigende oplossing gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
JaMaaT schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:08:
[...]

Nog steeds veruit de goedkoopste volgens de pricewatch.

Dus dat is denk ik gewoon een marktwerking. Nog steeds geen reden om je genaaid te voelen. Of denk je dat Amazon gericht alleen op jouw aankoop de prijzen aanpast?
Daar gaat het niet om, doordat iemand in de warehouse niet goed oplet. En een klant amazon oplicht ben ik gedupeerd.
Maar ik heb een wijze les geleerd nooit meer een retour product bestellen bij welke winkel dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
TheGhostInc schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:55:
[...]

Waarschijnlijk is Amazon opgelicht!
Ik ben het eerder tegengekomen, de kap van een duurder model op de achterkant van een minder model. Een snelle check van een medewerker kan dat missen.

Ik zou niet teveel stennis trappen, jij moet een AX86U PRO terugsturen, maar je gaat een AX86S terugsturen.
Als dat allemaal goed gaat kom je er zonder teveel kleerscheuren vanaf.
Ik snap je overwegingen, maar dit is ook gewoon een beetje pech.
De 2 producten wijken toch behoorlijk af, 5 netwerk poorten vs 6 netwerk poorten retour medewerker zal wel geslapen hebben, daarnaast zit er niet eens een kras op en zaten de antennes nog in het plastic zal me niets verbazen als het niet eens serieus bekeken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

TRAXION schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:20:
[...]
De 2 producten wijken toch behoorlijk af, 5 netwerk poorten vs 6 netwerk poorten retour medewerker zal wel geslapen hebben, daarnaast zit er niet eens een kras op en zaten de antennes nog in het plastic zal me niets verbazen als het niet eens serieus bekeken is.
Het is niet zo dat 'warenhuismedewerker' nu zo'n droombaan is met droomsalaris.
Daarnaast kan ik me zo voorstellen dat d'r ook mensen tussenzitten die het niet eens zo veel boeit of jij nu een frietpan of een router thuisgestuurd krijgt :)

Maar inderdaad, mooi is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

TRAXION schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:16:
Oke zojuist met Tom van de service van amazon gesproken, ik mag de oude retourneren a €155,-
Ik bestel nu direct een nieuwe a €229,- en krijg vervolgens aankomende week een compensatie naar €195,-

En ik mag hopen dat ze de retourzender opsporen en er iets mee doen want dit is te zot voor woorden dat je een webshop oplicht met een product omruilen.

En mijn irritatie zat al hoog deze week omdat ik van de week ook al een setje geheugen "geleverd" had gekregen en niet in de brievenbus had.

De eerste customer service medewerker was gewoon bot en heeft geen enkele moeite gedaan, gelukkig heeft Tom wel de moeite genomen en zijn we tot een bevredigende oplossing gekomen.
Erg nette oplossing vanuit Amazon. Je hebt dus 40 euro gratis gekregen. Terwijl ze eerder al zonder problemen je geld had teruggegeven. Snapt niet waarom je nog zeurt.
TRAXION schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:20:
[...]

Volgens mij heb jij echt geen idee hoe het eraan toegaat bij Amazon.

[ Voor 19% gewijzigd door Ruzor op 31-03-2023 19:31 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Ruzor schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:30:
[...]

Erg nette oplossing vanuit Amazon. Je hebt dus 40 euro gratis gekregen. Terwijl ze eerder al zonder problemen je geld had teruggegeven. Snapt niet waarom je nog zeurt.

[...]

Volgens mij heb jij echt geen idee hoe het eraan toegaat bij Amazon.
Nee ik betaal gewoon de aanbiedings prijs van gisteren toen ik hem bestelde, dus ik betaal €40 euro extra.

Overigens heeft iemand echt de moeite genomen aangezien ze zelfs de sticker/logo op het apparaat over hebben gezet.

de 86S heeft een zilver logo, en de 86U en 86PRO een gouden logo.

Krijg gewoon kotsneigingen van de retourneerder.
Gelukkig heb ik een track record van een kleine 200 bestellingen waar pas 2x iets op fout is gegaan maar mag echt hopen dat ze dit soort mensen aan de schandpaal hangen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een webwinkel gelijk voor oplichters uitmaken, terwijl je niet eens (goed) contact hebt gehad is niet de bedoeling. Ik heb dan ook de titel iets aangepast, zodat deze niet zo negatief is.

Gezien je een oplossing hebt, doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.