Ik heb een lijst van namen die ik uit mysql haal via PHP

Ik presenteer die in een selectable lijst op de volgende manier
Ik stuur deze lijst naar update_rows.php met de volgende inhoud:
Ik krijg mooi een schermpje dat zegt x aantal rows updated, maar hij update niets in de tabel.
Hoe kan ik er voor zorgen dat hij de juiste rijen die ik aanduid, effectief gaat updaten?
Ik heb ook een 'leden_id' in mijn tabel, kan in die gebruiken om de juiste aangeduide regel door te geven?
Hoe zou die dan in de code passen?

Ik presenteer die in een selectable lijst op de volgende manier
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <form method="post" action="update_rows.php"> <table> <thead> <tr> <th>Select</th> <th>Naam</th> <th>Beurten</th> </tr> </thead> <tbody> <?php // Connect to the MySQL database $db = new mysqli('***knip***'); // Retrieve the rows from the database $result = $db->query("SELECT leden_id, leden_naam, leden_beurten_left FROM leden_tbl ORDER BY leden_naam ASC"); // Loop through the rows and create a checkbox for each one while ($row = $result->fetch_assoc()) { echo '<tr>'; echo '<td><input type="checkbox" name="selected_rows[]" value="' . '"></td>'; echo '<td>' . $row['leden_naam'] . '</td>'; echo '<td>' . $row['leden_beurten_left'] . '</td>'; echo '</tr>'; } ?> </tbody> |
Ik stuur deze lijst naar update_rows.php met de volgende inhoud:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <?php // Connect to the MySQL database $db = new mysqli('l***knip***'); // Retrieve the selected rows from the form data $selected_rows = $_POST['selected_rows']; // Loop through the selected rows and update the desired column foreach ($selected_rows as $row_id) { $db->query("UPDATE leden_tbl SET leden_beurten_left = leden_beurten_left -1 WHERE id = $row_id$"); } // Display a confirmation message echo count($selected_rows) . " row(s) have been updated."; ?> |
Ik krijg mooi een schermpje dat zegt x aantal rows updated, maar hij update niets in de tabel.
Hoe kan ik er voor zorgen dat hij de juiste rijen die ik aanduid, effectief gaat updaten?
Ik heb ook een 'leden_id' in mijn tabel, kan in die gebruiken om de juiste aangeduide regel door te geven?
Hoe zou die dan in de code passen?
[ Voor 0% gewijzigd door X-DraGoN op 31-03-2023 16:35 . Reden: fout mee gekopieerd ]