Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
uitvoering: Samsung QLED 49" (49RG90SSP) Zwart

Heeft er iemand ervaringen met dit scherm ?
Voornamelijke functionaliteit zal zijn films bekijken alsook games spelen voor de immersion
GPU die dit zal dragen is de RX 7900 xtx (voorlopig nog een gtx 1080)

Zijn er alternatieven in diezelfde price bracket ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:09
AOC AG493UCX bijvoorbeeld.

Verder geen ervaring met deze monitoren maar als je googled op de resolutie en 49 inch zijn er aardig wat schermen te vinden rond die prijs.

Veel reviews lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:57
Ik sta toevallig op het punt om dezelfde te bestellen (of de AOC, LG of Phillips met dat formaat). Vind het echt een lastige keuze. Ik speel geen spellen op PC maar ga hem alleen voor Office-productie gebruiken. De ene review zegt niet doen en de andere zegt: perfect.

Misschien maar gewoon bestellen en terugsturen als het na een week niet bevalt, maar dat vind ik weer lullig voor de webshop en doe ik liever niet…

Jij al verder gekomen in je onderzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
ik probeer hem ergens te bezichtigen, alvast bij Alternate stond hij niet tentoon :(

ben inmiddels ook aan het azen op de Neo G9 (mini led)
enorm mooi geprijsd op krefel.be

1300 ipv 2000 euro bij alternate, allé ik hoop dat het over hetzelfde toestel gaat

https://www.krefel.be/nl/...g9-ls49ag950nux-49-curved

en

https://www.alternate.be/...itor/html/product/1767465

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Reken jezelf niet rijk met zo'n scherm. Hoewel het voor productiviteit perfect werkt. (eigenlijk 2 27inch schermen samen) raad ik het niet aan voor specifiek gaming en films kijken voor goede immersion.

Veel films (vrijwel alle!) hebben niet de aspect ratio van 32:9 dus zit je gewoon met zwarte balken aan de
zijkanten naar een 16:9 of als je geluk hebt een 21:9 film te kijken.

Veel games kunnen ook niet omgaan met de aspect ratio 32:9, sommige games werken perfect sommigen werken perfect met de applicatie flawless widescreen (https://www.flawlesswidescreen.org/), sommigen werken maar is de UI van het spel verpest en sommigen speel je gewoon met zwarte balken aan de zijkanten.
Hoewel veel games 21:9 nu goed ondersteunen zou ik je eerder zo'n scherm aanraden. Erg veel titels speel ik op 21:9 op mijn 32:9 scherm.

Kortom 32:9 goed voor productiviteit veelal niet voor consumeren van media of games. (Op dit moment in ieder geval) t zijn namelijk ook wel erg niche schermen. Maar goed misschien veranderd dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Galinsky schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:20:
Reken jezelf niet rijk met zo'n scherm. Hoewel het voor productiviteit perfect werkt. (eigenlijk 2 27inch schermen samen) raad ik het niet aan voor specifiek gaming en films kijken voor goede immersion.

Veel films (vrijwel alle!) hebben niet de aspect ratio van 32:9 dus zit je gewoon met zwarte balken aan de
zijkanten naar een 16:9 of als je geluk hebt een 21:9 film te kijken.

Veel games kunnen ook niet omgaan met de aspect ratio 32:9, sommige games werken perfect sommigen werken perfect met de applicatie flawless widescreen (https://www.flawlesswidescreen.org/), sommigen werken maar is de UI van het spel verpest en sommigen speel je gewoon met zwarte balken aan de zijkanten.
Hoewel veel games 21:9 nu goed ondersteunen zou ik je eerder zo'n scherm aanraden. Erg veel titels speel ik op 21:9 op mijn 32:9 scherm.

Kortom 32:9 goed voor productiviteit veelal niet voor consumeren van media of games. (Op dit moment in ieder geval) t zijn namelijk ook wel erg niche schermen. Maar goed misschien veranderd dat.
Maar voor Office-werk zie je niet echt nadelen? Ik begreep vanuit reviews dat je heel erg moet wennen aan de kromming en de applicaties scheef kunnen overkomen, maar weet niet hoever ik dat serieus moet mee-overwegen. Zoals topic-starter al zegt, het is lastig om in een winkel even een voorbeeld te zien. Media en games ga ik er toch niet op doen, dus dat zou voor mij geen negatief punt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Dennisdn schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:17:
[...]

Maar voor Office-werk zie je niet echt nadelen? Ik begreep vanuit reviews dat je heel erg moet wennen aan de kromming en de applicaties scheef kunnen overkomen, maar weet niet hoever ik dat serieus moet mee-overwegen. Zoals topic-starter al zegt, het is lastig om in een winkel even een voorbeeld te zien. Media en games ga ik er toch niet op doen, dus dat zou voor mij geen negatief punt zijn.
Ik heb zelf ook 1800R scherm niet het meest kromme scherm (des te lager des te krommer) in office applicaties heb ik absoluut geen probleem dat applicaties scheef/distorted komen te staan of lijken. Misschien als CAD user dat je er problemen mee krijgt maar daar heb ik geen ervaring mee. Moet ook zeggen dat ik van een 21:9 scherm kwam dus de stapjes voor mij kleiner waren dan als je direct van een plat 16:9 komt.

Voor de wel gamers en omdat je het aanhaalt, bij anno 1800 die het volledige scherm wel kan benutten is het wel dat wanneer je iets bouwt aan de linker of rechterkant van scherm (of de gebouwen die aan de linker of rechtenkant van het scherm staan) wel distorted zijn. Maargoed dat komt ook omdat je top down view hebt van je wereld en dingen die niet direct onder je staan maar ver weg onder je staan worden dan "langer". met 2D applicaties heb dit niet zoals textverwerker o.i.d. Met films ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Galinsky schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:34:
[...]

Ik heb zelf ook 1800R scherm niet het meest kromme scherm (des te lager des te krommer) in office applicaties heb ik absoluut geen probleem dat applicaties scheef/distorted komen te staan of lijken. Misschien als CAD user dat je er problemen mee krijgt maar daar heb ik geen ervaring mee. Moet ook zeggen dat ik van een 21:9 scherm kwam dus de stapjes voor mij kleiner waren dan als je direct van een plat 16:9 komt.

Voor de wel gamers en omdat je het aanhaalt, bij anno 1800 die het volledige scherm wel kan benutten is het wel dat wanneer je iets bouwt aan de linker of rechterkant van scherm (of de gebouwen die aan de linker of rechtenkant van het scherm staan) wel distorted zijn. Maargoed dat komt ook omdat je top down view hebt van je wereld en dingen die niet direct onder je staan maar ver weg onder je staan worden dan "langer". met 2D applicaties heb dit niet zoals textverwerker o.i.d. Met films ook niet.
Top! Hiermee weer wat extra ervaringen meegekregen. Ik moet mij nog in de krommingen verder verdiepen, weet bijvoorbeeld nog niet of die allemaal hetzelfde zijn. Als de andere merken minder gekromd zijn, dan zullen die mijn voorkeur krijgen 😁.

Mochten er nog meer ervaringen van anderen zijn dan zijn ze welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:18
Ik gebruik de odessey g9 49". Ik gebruik het voor office/cad en gaming. Fijn voor gamen. Ik heb er niet zoveel last van dat games niet geschikt zijn voor 32:9. Vooral voor office vindt ik het heerlijk. Op andere kantoorplek heb ik 2x 27" met dus evenveel pixels, maar ik begin me steeds meer te storen aan de bezels in het midden en het ontbreken van de kromming.
Hierboven allemaal terechte punten. Niet iedereen zal even tevreden zijn, maar ik wil niet meer anders.

[ Voor 10% gewijzigd door ZatarraNL op 04-04-2023 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Ben gisteren de kromming van 1000r gaan bekijken van de G9 neo en moet zeggen dat die me nog niet zooooo extreem lijkt.
Lijkt een scherm toestand waar je centraal staat en ingezogen wordt qua immersion

Nu ben ik inmiddels ook wel aan het twijfelen geraakt van een 21:9 scherm te nemen ipv een 32:9
een 34inch tegenover een 49inch

inmiddels niet meer beschikbaar aan die 1399€ van de G9 neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Met die tip over de krommingswaarde ben ik ook wat verder gekomen. Ik ga voor de LG, AOC of Phillips, die zijn met 1800 iets minder gekromd. Er komt nog een platte ultrawide die ik al heb boven te hangen, dus iets minder lijkt me visueel wat beter.

Ook de anderen: thanks voor de ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
uitvoering: Iiyama G-Master GB3467WQSU-B5 Zwart

Ben ook deze eens aan het bekijken,

lijkt me met 400€ natuurlijk een pak economischer dan de 1800€ van de neo g9

ik begrijp ook wel dat ik appels met peren aan het vergelijken ben, maar 400€ ultrawide 34 inch is nooit weggegooid geld en kan ik opmaken of die kromming en afmetingen me bevallen.

Kan ik ook direct zien of ik genoeg heb met 110 ppi voor zo een afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
vraag mij wel enorm af wat het verschil is tussen
gb3467wqsu-b5 en
uitvoering: Iiyama G-Master GB3467WQSU-B5 Zwart

gb3467wqsu-b1
uitvoering: Iiyama G-Master GB3467WQSU-B1 Zwart

vanwaar het prijsverschil ?
Pagina: 1