Hallo allemaal - long-term lezer, maar niet frequente plaatser hier. Ik heb medio 2020 een aardige (toen mid-range) PC gebouwd, maar merk nu dat deze eigenlijk net wat tekort komt voor zeker de nieuwste games. Ik gebruik hem vooral voor gamen op 1440p (maar vaak wel op ultrawide) en simpele audio-en videobewerking.
Voordat ik drastische maatregelen neem en nu al ga investeren in een nieuwe PC, vroeg ik me af of er nog makkelijke upgrades voor te stellen zijn, waarmee ik mijn systeem nog iets meer future-proof kan maken - ik weet simpelweg niet zo goed waar te beginnen. Ik heb nu dit staan (al zit er inmiddels al een tweede NVMe SSD van 2TB in, dus daar zoek ik de upgrade niet in):
Ik dacht zelf aan maximaal iets tussen de 500-1000 uit te geven aan een upgrade (maar wellicht is jullie advies ook wel om dan opnieuw te beginnen..).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen - en een beetje bewerkings en productiewerk (vooral audio)?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget van tussen de 500-1000e, maar niet vast
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat dus om een upgrade van mijn bestaande systeeml
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Beperkt - de PC is al redelijk stil, verder geen grote eisen
Ga je overklokken?
Sta ik voor open
Voordat ik drastische maatregelen neem en nu al ga investeren in een nieuwe PC, vroeg ik me af of er nog makkelijke upgrades voor te stellen zijn, waarmee ik mijn systeem nog iets meer future-proof kan maken - ik weet simpelweg niet zo goed waar te beginnen. Ik heb nu dit staan (al zit er inmiddels al een tweede NVMe SSD van 2TB in, dus daar zoek ik de upgrade niet in):
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | Moederborden | MSI B450M PRO-VDH Max | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 479,- | € 479,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master NR400 (without ODD) | € 90,35 | € 90,35 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 42,90 | € 42,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 71,90 | € 71,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 87,77 | € 87,77 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.092,77 | ||
Ik dacht zelf aan maximaal iets tussen de 500-1000 uit te geven aan een upgrade (maar wellicht is jullie advies ook wel om dan opnieuw te beginnen..).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen - en een beetje bewerkings en productiewerk (vooral audio)?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget van tussen de 500-1000e, maar niet vast
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat dus om een upgrade van mijn bestaande systeeml
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Beperkt - de PC is al redelijk stil, verder geen grote eisen
Ga je overklokken?
Sta ik voor open
[ Voor 8% gewijzigd door timfleur1987 op 31-03-2023 15:39 ]