Vraag
Beste antwoord (via jelmew op 31-03-2023 17:19)
In dat geval lijkt het mij geen probleem. Er zit nog een stuk dakpan onder.jelmew schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:14:
[...]
Dat ligt aan het model een of ander fancy nieuwbouw model. ZIe foto uit brochure
[Afbeelding]
Alle reacties
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit dacht.. Die dingen horen volgens mij veel verder over elkaar te liggen.Atlas schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:06:
Ligt het aan mij of overlappen die dakpannen elkaar sowieso niet? Of is dat een vertekend beeld?
En volgens mij horen die dakpannen zo, er zit een dubbel randje aan de linkerkant, waar de bobbel van de rechterkant netjes op past.
[ Voor 49% gewijzigd door naftebakje op 31-03-2023 15:08 ]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Het zijn een soort van dubbele pannen. Twee pannen in 1. Maar dannog missen ze zowel aan de bovenkant / onderkant en de zijkanten overlap.Zenomyscus schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:07:
[...]
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit dacht.. Die dingen horen volgens mij veel verder over elkaar te liggen.
Ze lijken elkaar zowel horizontaal als verticaal niet te overlappen, te zien aan de randjes van de 'rechter' pan iedere keer. Maar misschien een ander ontwerp dakpan dan gewoonlijk?Atlas schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:06:
Ligt het aan mij of overlappen die dakpannen elkaar sowieso niet? Of is dat een vertekend beeld?
http://www.nelskamp.nl/pr...n/dubbele-stormpan-sp-10/
https://www.dakengevelser...t/dubbele-stormpan-sp-10/
Er zit wel mogelijk wel overlap, maar dat valt niet op omdat het verder naar achteren zit.
Zie ook:
https://www.adr-dakwinkel...lskamp-stormpan-sp-10.png
Dat ligt aan het model een of ander fancy nieuwbouw model. ZIe foto uit brochureAtlas schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:06:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ShiSsv3VV0oyvNzz9WFwO8rQ.png?f=user_large)
Om toch je vraag te beantwoorden: dat hoekje merk je niets van
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
In dat geval lijkt het mij geen probleem. Er zit nog een stuk dakpan onder.jelmew schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:14:
[...]
Dat ligt aan het model een of ander fancy nieuwbouw model. ZIe foto uit brochure
[Afbeelding]
This too shall pass
Dat was in de aanbieding lijkt het.Sharky schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:19:
Maak je niet druk om de pannen, het lood overlapt toch bijna het hele dag
Ik wil er nog wel een aan toevoegen, mij valt op dat de dakpannen niet recht liggen (of ook dit is bedrog) en dat de 2e rij van links de 4e van onder scheef / omhoog ligt.
Het stukje dat van de dakpan af is, heb ik na 2 minuten zoeken nog niet op de foto kunnen vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Draakje5 op 31-03-2023 15:38 ]
3e rij van onder, 2e rij van links.Draakje5 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:37:
Wel grappig al die reacties, over alles behalve de vraag van TS.
Ik wil er nog wel een aan toevoegen, mij valt op dat de dakpannen niet recht liggen (of ook dit is bedrog) en dat de 2e rij van links de 4e van onder scheef / omhoog ligt.
Het stukje dat van de dakpan af is, heb ik na 2 minuten zoeken nog niet op de foto kunnen vinden.
Maar op wel meer plekken ligt het scheef/lijkt het wat scheef te liggen. Maar gezien het niet zichtbaar is, kunnen we afsluiten met, valt wel mee.
jelmew schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:44:
[...]
3e rij van onder, 2e rij van links.
Maar op wel meer plekken ligt het scheef/lijkt het wat scheef te liggen. Maar gezien het niet zichtbaar is, kunnen we afsluiten met, valt wel mee.
/f/image/6wNYK8RJuiwCjGBrYb047QkI.png?f=fotoalbum_large)
Bedoel je dit? Ik zie op meerdere plekken nu inderdaad dat er wat is afgebroken, als je ze vergelijkt met de rij ernaast.
Dit ligt ook niet netjes trouwens.
/f/image/hUcXsNxVOjV8rBUdJpEYD1RN.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 60% gewijzigd door Draakje5 op 31-03-2023 15:57 ]
Je hebt eerst Links de Dubbele welpan en daarna een 1/2 e pan en daarna de standaard 'dubbele' pannen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/d2Po7T6Oi75t8ZAfa21efDYv.png?f=user_large)
Als je het bovenste blauwe circeltje een omhoog schuift, zie je het mini stukje. De rest is niet afgebroken.Draakje5 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:50:
[...]
[Afbeelding]
Bedoel je dit? Ik zie op meerdere plekken nu inderdaad dat er wat is afgebroken, als je ze vergelijkt met de rij ernaast.
Dit ligt ook niet netjes trouwens.
[Afbeelding]