Hoekje van dakpan af, kan dit zo blijven liggen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmew
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:54
Mijn vraag
Hoi.

Vandaag zag ik dat er een klein stukje van een dakpan af was. Nu denk ik zelf dat het weinig kwaad kan, gezien andere dakpannen daar ook een opening hebben en er onderdoor nog een stukje doorlopen, maar wellicht hebben mensen hier nog wijsheden.

...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I448FabzCOicgCGRV-8MYzVDafs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r2ijHdwtbJ6Mgj8xzXk3Ka6P.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via jelmew op 31-03-2023 17:19)

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-08 11:08
jelmew schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:14:
[...]

Dat ligt aan het model een of ander fancy nieuwbouw model. ZIe foto uit brochure
[Afbeelding]
In dat geval lijkt het mij geen probleem. Er zit nog een stuk dakpan onder.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ligt het aan mij of overlappen die dakpannen elkaar sowieso niet? Of is dat een vertekend beeld?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
Atlas schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:06:
Ligt het aan mij of overlappen die dakpannen elkaar sowieso niet? Of is dat een vertekend beeld?
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit dacht.. Die dingen horen volgens mij veel verder over elkaar te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 15:07
Zou het kunnen dat het probleem niet zichtbaar is met het blote oog?
En volgens mij horen die dakpannen zo, er zit een dubbel randje aan de linkerkant, waar de bobbel van de rechterkant netjes op past.

[ Voor 49% gewijzigd door naftebakje op 31-03-2023 15:08 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:43
Volgens mij kun je deze er zo afpakken, of niet?

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:08
Ik heb het idee dat men een enorme besparing denkt te hebben gemaakt. Volgens mij moet alles met de helft onder een andere pan liggen. Daar zit ook een inkeping voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
Zenomyscus schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:07:
[...]

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit dacht.. Die dingen horen volgens mij veel verder over elkaar te liggen.
Het zijn een soort van dubbele pannen. Twee pannen in 1. Maar dannog missen ze zowel aan de bovenkant / onderkant en de zijkanten overlap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ze lijken elkaar zowel horizontaal als verticaal niet te overlappen, te zien aan de randjes van de 'rechter' pan iedere keer. Maar misschien een ander ontwerp dakpan dan gewoonlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Soms stel je een vraag en krijg je een antwoord waar je niet op zat te wachten :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
Na een korte zoektocht denk ik dat het meevalt:
http://www.nelskamp.nl/pr...n/dubbele-stormpan-sp-10/
https://www.dakengevelser...t/dubbele-stormpan-sp-10/

Er zit wel mogelijk wel overlap, maar dat valt niet op omdat het verder naar achteren zit.

Zie ook:
https://www.adr-dakwinkel...lskamp-stormpan-sp-10.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmew
Dat ligt aan het model een of ander fancy nieuwbouw model. ZIe foto uit brochure
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NG9Fsq1FjXf0wd7oULTHPNISaDo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ShiSsv3VV0oyvNzz9WFwO8rQ.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P5ycho
Die pan is dus gemaakt om forumleden angst aan te jagen, bedankt Nelskamp :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik ben blij dat ik niet de enige wat die dit opviel, maar loos alarm, nothing to see here, move on :+

Om toch je vraag te beantwoorden: dat hoekje merk je niets van :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
jelmew schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:14:
[...]

[Afbeelding]
In dat geval lijkt het mij geen probleem. Er zit nog een stuk dakpan onder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:43

Sharky

Skamn Dippy!

Maak je niet druk om de pannen, het lood overlapt toch bijna het hele dak :P

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Sharky schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:19:
Maak je niet druk om de pannen, het lood overlapt toch bijna het hele dag :P
Dat was in de aanbieding lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:57
Wel grappig al die reacties, over alles behalve de vraag van TS.
Ik wil er nog wel een aan toevoegen, mij valt op dat de dakpannen niet recht liggen (of ook dit is bedrog) en dat de 2e rij van links de 4e van onder scheef / omhoog ligt.

Het stukje dat van de dakpan af is, heb ik na 2 minuten zoeken nog niet op de foto kunnen vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Draakje5 op 31-03-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmew
Draakje5 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:37:
Wel grappig al die reacties, over alles behalve de vraag van TS.
Ik wil er nog wel een aan toevoegen, mij valt op dat de dakpannen niet recht liggen (of ook dit is bedrog) en dat de 2e rij van links de 4e van onder scheef / omhoog ligt.

Het stukje dat van de dakpan af is, heb ik na 2 minuten zoeken nog niet op de foto kunnen vinden.
3e rij van onder, 2e rij van links.

Maar op wel meer plekken ligt het scheef/lijkt het wat scheef te liggen. Maar gezien het niet zichtbaar is, kunnen we afsluiten met, valt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
jelmew schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:44:
[...]

3e rij van onder, 2e rij van links.

Maar op wel meer plekken ligt het scheef/lijkt het wat scheef te liggen. Maar gezien het niet zichtbaar is, kunnen we afsluiten met, valt wel mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Arae2QGNm9D7CUt0YScPb1pOlbk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6wNYK8RJuiwCjGBrYb047QkI.png?f=fotoalbum_large
Bedoel je dit? Ik zie op meerdere plekken nu inderdaad dat er wat is afgebroken, als je ze vergelijkt met de rij ernaast.

Dit ligt ook niet netjes trouwens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pntJZu1E37d0MDzHCM8b35PO_sI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hUcXsNxVOjV8rBUdJpEYD1RN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Draakje5 op 31-03-2023 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kairee
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-08 12:46
Het lijkt alsof de dubbele pan in tweeën is gebroken om passend te maken. Daar zullen vast stukjes niet helemaal recht afgebroken zijn. Daarom liggen ze ook zo raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
Dacht ik eerst ook maar volgens mij is dat wel prima.
Je hebt eerst Links de Dubbele welpan en daarna een 1/2 e pan en daarna de standaard 'dubbele' pannen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96YuRdcHXVMpIehSKnm8p98M80E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/d2Po7T6Oi75t8ZAfa21efDYv.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmew
Draakje5 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:50:
[...]

[Afbeelding]
Bedoel je dit? Ik zie op meerdere plekken nu inderdaad dat er wat is afgebroken, als je ze vergelijkt met de rij ernaast.

Dit ligt ook niet netjes trouwens.
[Afbeelding]
Als je het bovenste blauwe circeltje een omhoog schuift, zie je het mini stukje. De rest is niet afgebroken.
Pagina: 1