Voordeur, Alu Garant of hardhout?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evanrvb
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-05 21:33
Hi Tweakers,

Ik ben bezig met het uitkiezen van een voordeur. Ik ben er inmiddels aardig uit, alleen nu kan ik via twee verschillen de aanbieders praktisch dezelfde deur kiezen voor praktisch dezelfde prijs. De ene deur is gemaakt van het materiaal Alu Garant (Berken multiplex deurplaat met 2 aluminium lagen). De andere deur is van massief hardhout (Mahonie of Meranti) of van Scandinavisch naaldhout (Finti).

Welk materiaal soort is beter voor een voordeur?

Ik neig zelf naar de massieve deur. Over het algemeen is iets van massief hout beter dan van multiplex. Vanwege de iets betere isolatie waarde en het hogere duurzaamheidsgehalte neig ik dan vervolgens naar Finti, maar Mahonie of Meranti lijkt me ook prima.

Wat voor de Alu Garant deur spreekt is dat die net iets mooier lijkt (andere afmeting van het glaskader). De Alu Garant deur heeft verder misschien ook wel voordelen waarvan ik het bestaan niet afweet omdat ik niet echt bekend ben met het materiaal, vandaar mijn post ;) Hoe goed isoleert bijvoorbeeld een Aluminium multiplex deur?

Het is trouwens nog goed om te vermelden dat de deur onder een carport komt en gericht is op het noordoosten. Hij zal dus niet zoveel te lijden hebben.