Somfy zonnescherm via KAKU Smarthub bedienen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizewaaldrecht
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 20:14
Ik heb een KAKU Smarthub in huis, waarmee ik zon beetje alls in huis doe. Werkt goed.
Nu heb ik een nieuw zonnescherm laten installeren met een Somfy motor en een bijbehorende afstandsbediening SITio 1, dat is de versie voor 1 product. ik heb ook 1 zonnescherm.

In de KAKU app het zonnescherm ingesteld en verbonden. De app geeft netjes aan dat hij verbonden is. Maar als ik in de app op het pijltje omlaag klik gaat het scherm niet naar beneden. Google Assistant het zelfde. Zegt dat ze het zonnescherm laat zakken, maar dat gebeurt niet.

Ik heb verder geen assecores van Somfy, behalve het zonnescherm met Somfy motor. Met de afstandsbediening doet hij het wel, dus ligt niet aan de motor. En tijdens het verbinden moet de motor een klein stukje op en neer gaan. Dat gebeurt ook. Maar eenmaal verbonden werkt het dus weer niet.

Op de website van Somfy staan wel producten om met de Somfy app het zonnescherm te bedienen. Maar kan het het de KAKU hub+app dan ook niet, want je kan wel verbinden en tijdens het verbinden wordt de motor wel aangestuurd. Waarom werkt het dan niet?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 20:40
Het lijkt erop dat je zonnescherm een io versie is, check even of je kaku io ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 20:02
Als er op de afstandsbediening op de achterkant een ‘io’ logo staat, dan zal het niet gaan werken. Staat er een ‘RTS’ logo? Dan moet het wel lukken.

Dit zijn de logo’s:
Afbeeldingslocatie: https://www.somfy.nl/common/img/library///700x730/logo-io-420x420-B2C.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.somfy.nl/common/img/library///700x730/logo-RTS-420x420-B2C.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizewaaldrecht
Het is inderdaad een io. Maar kan het dan niet alsnog aan de praat te krijgen zijn. Het is ook weer wat om het hele ding eraf te moeten halen en de motor te vervangen door een rts versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Check even of je kaku controller overweg kan met een somfy controller (switch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizewaaldrecht
Mijn smart bridge is rts en het zonnescherm is io. Dat is dus de reden dat het niet werkt. Maar hoe kan ik dat oplossen? Is er iets van een rts naar io converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Je hebt daar minimaal een somfy of velux controller voor nodig en dan nog iets van een plugin om deze via je kaku te bedienen (als dit al mogelijk is)

Ik gebruik bv fibaro hc3 om mijn io apparaten via een somfy switch te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizewaaldrecht
Somfy heeft de Connectivity Kit. Kan het daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Goede vraag, geen idee. ik heb geen kaku controller.
Pagina: 1