Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenhaarbeter
  • Registratie: Mei 2020
  • Niet online
ik heb een denon 1910 receiver.
sinds kort heb ik een probleem dat links weinig vermogen heeft en rechts dominant is.
Aanpassen in settings heeft geen nut, hoe hoog ik het ook extra versterk er komt weinig geluid uit.
dit heb ik met stereo en surround, als ik de setting op DIRECT zet dan zijn de speakers gelijk.
ik vermoed omdat ik de microfoon van pc heb gebruikt om audyssey in te stellen dat ik de onderdelen te zwaar heb belast en zo een onderdeel heb opgeblazen.

mijn speakers zijn het probleem (gelukkig) niet.
Nu is mijn vraag wat heb ik nodig qua gereedschap om erachter te komen welk onderdeel niet meer goed werkt.
of misschien een simpelere oplossing door het onderdeel die dit regelt in een keer vervang en welke zou dit kunnen zijn?
waar kan ik zulke onderdelen online vinden?

Wie o wie kan mij hier mee op weg helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-09 15:11
Het probleem zit in je auddyssy config. Deze kan je uitsluitend inmeten met de daarvoor bedoelde microfoon. Als je deze niet meer hebt kan je het beter handmatig configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenhaarbeter
  • Niet online
greentea schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:25:
Het probleem zit in je auddyssy config. Deze kan je uitsluitend inmeten met de daarvoor bedoelde microfoon. Als je deze niet meer hebt kan je het beter handmatig configureren.
dus restorer moet de boel goed zetten?
ik heb alles al naar default gezet.
de setting was na inmeten gewoon in orde en kon surround en stereo met audyssey prima beluisteren na een week of 2 heb ik nu dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-09 15:11
Mijn eerste stap zou zijn om de auto-calibratie van audyssey uit te zetten en een handmatige calibratie uit te voeren. Hiervoor kan je een SPL meter app op je telefoon gebruiken.

Andere optie is een nieuwe of gebruikte audyssey microfoon kopen. Het feit dat op direct alles goed is zegt mij dat je hardware wel in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenhaarbeter
  • Niet online
greentea schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:58:
Mijn eerste stap zou zijn om de auto-calibratie van audyssey uit te zetten en een handmatige calibratie uit te voeren. Hiervoor kan je een SPL meter app op je telefoon gebruiken.

Andere optie is een nieuwe of gebruikte audyssey microfoon kopen. Het feit dat op direct alles goed is zegt mij dat je hardware wel in orde is.
het is gelukt het was inderdaad de audyssey configuratie.
setting in parameter op normal of default of manual weet niet meer welke gezet en meteen kwam mijn linkerspeaker weer naar voren.
hartelijk dank. multieq en dynamic eq op off.
ik zal zeker even kijken voor een geschikte microfoon.

topic mag mij betreft een slotje krijgen.

nogmaals hartelijk dank!