Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-06 13:42

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik ben opzoek naar een tablet voor mijn kind (3,5). We gaan binnenkort op reis naar Amerika, om iedereen een gemakkelijke vlucht te laten hebben dacht ik er goed aan te doen om op zoek te gaan naar een knappe tablet. Helaas heb ik al eens een miskoop van een kindertablet gedaan op Amazon. Het goedkoop is duurkoop verhaal.
Omdat er zo giga veel verschillende zijn in alle prijs categorien, weet ik eigenlijk niet waar ik goed aan doe.

Over het algemeen zal de tablet gebruikt worden om filmpjes te kijken en wat simpele teken en reken spelletjes. Voornamelijk off-line, zal alles op voorhand instaleren en downloaden.

Aan budget dacht ik wel goed te zitten met max Eur 170,-

Qua bestuurings systeems maakt het mij niet zo veel uit.

Zoals ik al zei zoveel verschillende tablet, maar dacht zelf aan de Lenovo Tab M10 Plus (3rd Gen)
uitvoering: Lenovo Tab M10 Plus (3rd Gen) (ZAAJ0087SE) Grijs
Ziet er degelijk uit, laatste versie (toch?), kinderhoesjes zijn ervoor.

Mijn vraag, doe ik hier goed aan of koop ik weer een bak ellende voor dat geld? Zijn er betere alternatieven?

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Baakster op 31-03-2023 11:54 . Reden: spelfoutjes ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Als je nog wat extra geld wilt besparen zou je ook een Samsung Galaxy A7 Lite kunnen overwegen, kleiner en dus wellicht iets beter geschikt voor een kind van 3,5 en handig voor op reis. Samsung heeft specifiek voor kinderen ook een Kids mode. Ik weet niet of Lenovo iets dergelijks heeft.

Verder is de Lenovo inderdaad een uitstekende keus. Het is dan ook een aanrader in de tweakers best buy guide: review: De beste tablets - Oktober 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

In het vliegtuig naar Amerika zitten toch gewoon schermpjes met keuze zat voor de kids? :?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:23
belangrijkste aandachtspunt met filmpjes is de opslag van een tablet. Een grove berekening is 1 Gb per uur film wat je kwijt kunt zijn.

Dus een tablet met 32 Gb opslag, ben je zo 12 Gb kwijt aan het systeem. Blijft er 20 Gb over voor spelletjes en films.

Nu kun je op sommige tablet modellen een SD kaart toevoegen voor extra ruimte, maar dat is wel afhankelijk van de streaming dienst applicatie dat die het ondersteunt. Plus je hebt onderweg ook internet nodig voor eventuele content vervanging.

Andere denkrichting, waarom geef je het kind geen telefoon zonder sim kaart.
Bijvoorbeeld Motorola G13, inclusief beschermhoes 175 Euro en 128 Gb opslag.
uitvoering: Motorola Moto G13 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:47:
belangrijkste aandachtspunt met filmpjes is de opslag van een tablet. Een grove berekening is 1 Gb per uur film wat je kwijt kunt zijn.

Dus een tablet met 32 Gb opslag, ben je zo 12 Gb kwijt aan het systeem. Blijft er 20 Gb over voor spelletjes en films.

Nu kun je op sommige tablet modellen een SD kaart toevoegen voor extra ruimte, maar dat is wel afhankelijk van de streaming dienst applicatie dat die het ondersteunt. Plus je hebt onderweg ook internet nodig voor eventuele content vervanging.
Tenzij je volledige films op bioscoop kwaliteit download, kun redelijk wat filmpjes kwijt op 10-20 GB. Ik hoor weinig over klagende kinderen als de video maar 720p is in plaats van FHD+. En de meeste spelletjes voor kleine kinderen nemen ook niet veel ruimte in beslag.

En zo goed als alle tablets in deze prijsklasse hebben wel SD kaart ondersteuning, inclusief de Lenovo en Samsung tablets.

Moest ruimte wel kritiek zijn en SD kaart niet mogelijk dan is er ook gewoon een 128GB versie van de M10 voor maar 3 tientjes extra(de prijs van een goede SD kaart): uitvoering: Lenovo Tab M10 Plus (3rd Gen) (ZAAJ0387SE) Grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster

Baakster

Topicstarter
@Falcon
Klopt, we gaan ook rond reizen dus ook voor die reden :) Maar bedankt voor je input.

@RepareerDroid
Ik had idd ook de Samsung Galaxy A7 Lite in het vergelijk lijstje staan, maar deze krijgt helaas maar tot mei 2023 software updates (als ik tweakers mag geloven).

@swhnld
Ja, de 32GB had ik inderdaad ook naar gekeken, maar heb nog een 256GB SD-kaart liggen dat komt denk wel goed.
Geen telefoon omdat ze er dan veel te dicht op gaat zitten. Heb liever dat ze het neer kan zetten en van een iets verdere afstand kan kijken. Een telefoon pak je toch weer sneller op.

Thanks allen voor het mee denken! Voor als nog zit ik dus redelijk goed (denk ik) nog weinig alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:13
Wat je ook koopt... Zorg voor een goede degelijke hoes + eventueel screenprotector.

Hier een Samsung A7 lite ook, goedkoop, en de kleine man is er helemaal blij mee.

95% van de functies wordt nooit gebruikt, als YTkids en een paar spelletjes het doen is het al snel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Baakster schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:24:
@Falcon
Klopt, we gaan ook rond reizen dus ook voor die reden :) Maar bedankt voor je input.

@RepareerDroid
Ik had idd ook de Samsung Galaxy A7 Lite in het vergelijk lijstje staan, maar deze krijgt helaas maar tot mei 2023 software updates (als ik tweakers mag geloven).
Dat klopt niet. Beveiligingsupdates blijven zeker 4 jaar komen. De A7 Lite is van Juni 2021 en krijgt dus zeker tot halverwege 2025 updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster

Baakster

Topicstarter
RepareerDroid schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:41:
[...]
Dat klopt niet. Beveiligingsupdates blijven zeker 4 jaar komen. De A7 Lite is van Juni 2021 en krijgt dus zeker tot halverwege 2025 updates.
Dat is goed om te weten. Dan zou die afvallen vanwege de kleine batt tegenover de Lenovo (7500 mAh vs 5100mAh).
Ik ben er wel uit denk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trollpaladin
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-10-2023
Mag ik vragen hoe de Lenovo bevalt? Ik neem tenminste aan dat je deze aangeschaft heb. Is hij bijvoorbeeld makkelijk te configureren om voor kinderen te gebruiken? Dus iets van een aparte kinderomgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baakster

Baakster

Topicstarter
Trollpaladin schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:08:
Mag ik vragen hoe de Lenovo bevalt? Ik neem tenminste aan dat je deze aangeschaft heb. Is hij bijvoorbeeld makkelijk te configureren om voor kinderen te gebruiken? Dus iets van een aparte kinderomgeving.
De tablet bevalt zeer goed, is heel degelijk qua bouw. Scherm is ook heel scherp. Batterij is top, die moest maar 1 keer in de 10 uur gebruik opgeladen te worden en laad snel! Uiteraard niet 10 uur achter elkaar gebruikt ;).

Kind omgeving heb ik niet gebruikt, ik weet ook niet zeker of dat er op zit. Ik had er vooraf een aantal films en series op gezet en vervolgens altijd in vliegtuig stand gezet zodat er geen internet mogelijk was. Mijn dochter is nog niet zo handig met tablets om te snappen wat ze moet aanklikken dus dat deed ik voor haar.

Tip: koop er zo een mega dikke kinderhoes en screen protector bij, https://www.bol.com/nl/nl...OhM0Q.2_6.67.ProductTitle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trollpaladin
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-10-2023
Top! dank je!
Pagina: 1