Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hek-opener met camera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pachango
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-04-2023
Hoi,

Ik heb een hek dat met een 433 MHz RF afstandsbediening te openen is. Ben op zoek naar een manier om dat hek via een app op m'n telefoon te bekijken en te bedienen, zodat ik kan zien wie voor het hek staat en het kan openen als ik er niet ben.

Heeft iemand ervaring met een systeem dat een camera en een 433 MHz remote in één app samenbrengt?

Cheers
Niels

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat kan waarschijnlijk met software als Domoticz en Home Assistant in combinatie met hardware om een 433Mhz signaal te kunnen versturen. Het hangt er ook een beetje vanaf hoe simpel je hek is. Met 'rolling keys' om het systeem te beveiligen wordt het al wat lastiger. Valt nu niets over te zeggen omdat je geen specifieke apparatuur noemt.

Met een Homey heb je de software en 433Mhz al in een kant-en-klaar pakket. Maar ook daarbij hangt het van je specifieke hek-opener af of het gaat samenwerken met iets anders dan de originele afstandsbediening.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX