Sinds een aantal dagen heb ik een irritant probleem met ons (draadloos) netwerk. Bepaalde content wordt niet, of extreem langzaam, geladen. Denk Instagram posts, afbeeldingen op Facebook of embedded video's. Een website als Tweakers of nu.nl geeft totaal geen problemen (en tekst op b.v. Instagram of Facebook laadt wel gewoon).
Ik kan er de vinger niet op leggen waar het aan ligt, ik heb recent niks veranderd aan het netwerk. De problemen komen zowerl voor op het 2.4Ghz netwerk als op het 5Ghz netwerk, en op alle devices in huis (telefoon's, desktops, chromebook, iPad).
Wat soms lijkt te helpen (per device) is wisselen van netwerk (dus dan stap ik even over op 5Ghz, en dan lijkt het weer 5 minuten goed te gaan op dat device).
Wat ik al heb gedaan:
Modem (glasvezel modem van Caiway) aantal keren gereset
Router (Asus RT-AC87U die in bridgemode draait) aantal keren gereset
Draadloze verbinding is prima, want ik trek gewoon de volle snelheid via speedtest (350/400 mbit/s o.i.d.)
De router (Asus RT-AC87U) draait op de meest recente AsusWRT Merlin firmware (384.13_10)
Ik kan er de vinger niet op leggen waar het aan ligt, ik heb recent niks veranderd aan het netwerk. De problemen komen zowerl voor op het 2.4Ghz netwerk als op het 5Ghz netwerk, en op alle devices in huis (telefoon's, desktops, chromebook, iPad).
Wat soms lijkt te helpen (per device) is wisselen van netwerk (dus dan stap ik even over op 5Ghz, en dan lijkt het weer 5 minuten goed te gaan op dat device).
Wat ik al heb gedaan:
Modem (glasvezel modem van Caiway) aantal keren gereset
Router (Asus RT-AC87U die in bridgemode draait) aantal keren gereset
Draadloze verbinding is prima, want ik trek gewoon de volle snelheid via speedtest (350/400 mbit/s o.i.d.)
De router (Asus RT-AC87U) draait op de meest recente AsusWRT Merlin firmware (384.13_10)
Vaak bu'j te bang!