Hallo,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik verwacht spellen te spelen als World Of Warcraft en Diablo 4 op de hoogste settings. Ook iets als The Last Of Us komt aan bod, maar dat hoeft niet op de hoogste setting te zijn. Daarnaast ben ik wel eens bezig met beeldbewerking en programmeren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget moet onder de €1000 blijven. Liefst zelfs tegen de €700 aan als het kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten heb ik al en zou ik graag willen hergebruiken (beide 4 jaar oud).
PC kast: Fractal Design Define S Window
PSU: be quiet Pure Power 11 500W
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een midrange GPU die wel weer een tijdje mee kan en 32GB RAM hebben mijn voorkeur.
ATX (Standard) MB is een vereiste.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst een AMD build.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een goed balans van geluid en energieverbruik. Maar geen specifieke wensen. Bij mijn huidige build heb ik wel eens coil whine onder zware load van de GPU. Dit wil ik ten alle tijden voorkomen in de nieuwe.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overklokken. Heb hier te weinig verstand van.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben van plan mijn build te upgraden naar een midrange game pc. Met de Desktop Best Buy Guide van Maart 2023 als uitgangspunt heb ik wat dingen aangepast. Mijn vragen zijn als volg.
Passen de MB, CPU en RAM bij elkaar?
Welk van de 2 opties zouden jullie aanraden?
Aangezien ik nog een PSU heb liggen van 500W, zou dat genoeg zijn om dit systeem te voorzien van genoeg stroom?
De tweede, iets goedkopere, optie:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik verwacht spellen te spelen als World Of Warcraft en Diablo 4 op de hoogste settings. Ook iets als The Last Of Us komt aan bod, maar dat hoeft niet op de hoogste setting te zijn. Daarnaast ben ik wel eens bezig met beeldbewerking en programmeren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget moet onder de €1000 blijven. Liefst zelfs tegen de €700 aan als het kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten heb ik al en zou ik graag willen hergebruiken (beide 4 jaar oud).
PC kast: Fractal Design Define S Window
PSU: be quiet Pure Power 11 500W
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een midrange GPU die wel weer een tijdje mee kan en 32GB RAM hebben mijn voorkeur.
ATX (Standard) MB is een vereiste.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst een AMD build.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een goed balans van geluid en energieverbruik. Maar geen specifieke wensen. Bij mijn huidige build heb ik wel eens coil whine onder zware load van de GPU. Dit wil ik ten alle tijden voorkomen in de nieuwe.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overklokken. Heb hier te weinig verstand van.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben van plan mijn build te upgraden naar een midrange game pc. Met de Desktop Best Buy Guide van Maart 2023 als uitgangspunt heb ik wat dingen aangepast. Mijn vragen zijn als volg.
Passen de MB, CPU en RAM bij elkaar?
Welk van de 2 opties zouden jullie aanraden?
Aangezien ik nog een PSU heb liggen van 500W, zou dat genoeg zijn om dit systeem te voorzien van genoeg stroom?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Tray | € 194,40 | € 194,40 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 139,- | € 139,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 6700XT | € 409,- | € 409,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,- | € 31,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 71,90 | € 71,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 845,30 |
De tweede, iets goedkopere, optie:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Tray | € 144,95 | € 144,95 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 Gaming X V2 | € 109,95 | € 109,95 |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 6700XT | € 409,- | € 409,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,- | € 31,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 71,90 | € 71,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 766,80 |
[ Voor 67% gewijzigd door svengaertman op 31-03-2023 10:10 ]