Toon posts:

wat is het verschil tussen P4 423 en 478

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben bezig om een nieuw systeem uit te zoeken, en toen kwam ik tot de conclusie, dat er 2 soorten Pentium 4 zijn.
De S-423 en de S-478.
Wat is het verschil tussen deze twee (aansluiting, prestaties, geheugen e.d.)
Wat is volgens jullie het beste systeem: P4 of AMD?
Graag een goede uitleg, omdat ik door de bomen het bos niet meer kan zien.
Alvast bedankt, Emiel:)

Verwijderd

478 heb ik vandaag op een computerbeurs in Rotterdam (ahoy) gezien. Deze processor is veel kleiner, net iets groter als ee postzegel.

Het coolen lijkt me wel moeilijker want je hebt een kleiner opervlak voor een koelblok. Maar hij is ook iets duurder geloof ik en je moet natuurlijk een mobo hebben waarop hij past.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 15:23 schreef G4s het volgende:
478 heb ik vandaag op een computerbeurs in Rotterdam (ahoy) gezien. Deze processor is veel kleiner, net iets groter als ee postzegel.

Het coolen lijkt me wel moeilijker want je hebt een kleiner opervlak voor een koelblok. Maar hij is ook iets duurder geloof ik en je moet natuurlijk een mobo hebben waarop hij past.
Heb je bij de P4 een andere kast/voeding nodig?

Verwijderd

Voeding moet eigenlijk 300 Watt zijn vooral als je nog een Geforce of andere stroomtrekkende videokaart hebt. En kast weet ik niet zeker maar als je nu een kast koopt staat er meestal op P4 ready. Misschien staat het op de intel site :?

Verwijderd

Voorzover ik weet komt er een nieuwe socket voor de p4 misschien is dat die kleinere wel?

Kijk eens ff op www.intel.com misschien vind je daar wel meer info. Ook met het oog op de toekomst.
Straks heb je net een nieuwe systeempie terwijl intel een nieuwe socket introduceert en kun je je processor niet meer upgraden :(

Trouwens waarom geen amd tbird 1,5ghz? Voor het geld dat amd goedkoper is dan een p4 kun je bij een asus v8200 doen :)

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 15:35 schreef G4s het volgende:
Voeding moet eigenlijk 300 Watt zijn vooral als je nog een Geforce of andere stroomtrekkende videokaart hebt. En kast weet ik niet zeker maar als je nu een kast koopt staat er meestal op P4 ready. Misschien staat het op de intel site :?
Ja dat zei ik. De 478 is de kleinere en kan dus niet worden omgeruild met een sneller 423.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46

Dikke onzin :)
De core (heat spreader eigenlijk) is even groot als bij een oude" P4. De houder voor de koeler zit al op het mainbord en is echt gigantisch groot.

Als je trouwens een P4 wil gaan kopen neem dan de nieuwe (ivm upgraden in de toekomst)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 15:42 schreef InterCC het volgende:

[..]

Dikke onzin :)
De core (heat spreader eigenlijk) is even groot als bij een oude" P4. De houder voor de koeler zit al op het mainbord en is echt gigantisch groot.

Als je trouwens een P4 wil gaan kopen neem dan de nieuwe (ivm upgraden in de toekomst)
Maar wat kan ik dan het beste kopen:
Nieuwe P4 of AMD?
Ik heb begrepen, dat AMD nu bijna aan hun limit zit.
Wil dit zeggen, dat AMD ook een nieuwe processor gaat uitbrengen?? Dan kun je weer niet opgrade met je "oude" moederbord!!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

AMD komt met de athlon XP (palomino core met 'n PR rating) is gewoon socket A

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Wil je met die pc iets specifieks gaan doen?
Spelletjes, 3D tekenen, photoschoppen, videobewerken...

Voor de Pentium 4 heb je een ATX 2.03 voeding nodig met zo'n extra 4kant 4 aderig 12V stekkertje erbij. Dus meestal moet je die nieuw aanschaffen. Athlon heeft trws ook goede voeding nodig.

En duur Ram(p)bus geheugen. Sdram kan wel, maar dan lever je wel 5-40% performance in. Voor 256 MB merkgeheugen betaal je
SDram: F80
DDR sdram: F110
RDram: F270
512 MB is echt aan te raden.

De moederborden zijn voor de P4 zijn ook flink aan de prijs (> F420.) Terwijl je al een prima DDR Athlonbordje (ECS met SiS 735) hebt voor F190.
En je moet wel een Socket 478 bord hebben, die nu waarschijnlijk extra duur zijn omdat ze net nieuw zijn. Laat je geen socket 423 meer aansmeren (cpu èn mobo) want dan kun je later niet meer je cpu upgraden.

Met de P4 ben je maar met een aantal programmas beter uit. En met de meeste slechter dan een Athlon. Met een Athlon 1,4 met DDR ben je gemiddeld over alle benchmarks even snel als een P4 1,8 of 1,9.
Denk er wel even aan dat in de meeste benchmarks veel nieuwere (P4 "geoptimaliseerde") programmas zijn opgenomen dan gemiddeld. De P4 scoort juist slecht in "oude" of 'legacy' (dwz nu gangbare) programmas.

En lees alsjeblieft zelf eens wat reviews van bv Anandtech, Firingsquad, Tom's Hardware, Tecchannel.de, Chip, hardware-info. Vorm je eigen mening.

Als je voorgoed van de Pentium 4 affectie genezen wilt worden moet je deze eens lezen. >:)

Verwijderd

He Super G, mooie kast en goede voeding heb jij :) En wat een mooie videokaart.. en wat een leuk dual systeempje, heb ik ook staat alleen niet in mijn sig meer :D

Ook zo balen dat je met die TB1200 zo weinig hoger komt?

Socket A blijft nog wel even. Als je nu een AthlonB of -C koopt kun je later gewoon een Palomino opzetten (=athlon 4 oftw -D). Simpele bios update is genoeg.

Verwijderd

groter dan, even groot als...

Verwijderd

Nog ff..
Wat is dat nou weer voor opmerking???
Als mensen reageren zeg dan ff wat nuttigs...!!!
Verschil is:
Pentium 4 478 werkt met sdram/ddr
Pentium 4 423 werkt met rimm/ddr modules..

En socket 423 is duurder...

Verwijderd

enne 423 is niet word niet meer gemaakt en 478 ondersteund ook rimm |:(

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
En er komen binnenkort convertors uit om de 478 te laten draaien op 423.

Lekker oud topic btw |:( :)

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 09:19 schreef SandeR het volgende:
En er komen binnenkort convertors uit om de 478 te laten draaien op 423.
Dat zou wel erg fijn zijn!
Ik zit nu namelijk met een 423 bordje, en upgraden is helaas niet meer mogelijk. :(

Aan de andere kant, een 1900@2280 hoef ik toch niet zo snel te gaan upgraden. :)

• We Are Borg
  • Laatst online: 09:56

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zaterdag 16 maart 2002 06:53 schreef Neo_Warez het volgende:

[..]

Nog ff..
Wat is dat nou weer voor opmerking???
Als mensen reageren zeg dan ff wat nuttigs...!!!
Verschil is:
Pentium 4 478 werkt met sdram/ddr
Pentium 4 423 werkt met rimm/ddr modules..

En socket 423 is duurder...
En dan mag jij niet liegen :+ Een P4 478 werkt ook met rimm (rdram)

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 16:40 schreef We Are Borg het volgende:

[..]

En dan mag jij niet liegen :+ Een P4 478 werkt ook met rimm (rdram)
Klopt ben dit helemaal vergeten..

• We Are Borg
  • Laatst online: 09:56

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zaterdag 16 maart 2002 16:51 schreef Neo_Warez het volgende:

[..]

Klopt ben dit helemaal vergeten..
Foei :P

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
In september wiosten nog niet veel mensen iets van de P4 af zo te zien, heleboel weirde replys! :+
Pagina: 1