Beste Tweakers,
Ik heb een vraag over het aansluiten van mijn zonnepanelen middels 2 strings of eventueel 2 omvormers
situatie:
2 verschillende hellingshoeken van +/- 20 graden en +/- 45 graden gelegen op het zuidwesten.
Dak is geheel vrij van schaduw, echter in de avond zal die eerste rij naast de "dakkapel" gedeeltelijk in de schaduw gaan vallen.
Ik heb de dakramen op onderstaande afbeelding niet ingetekend, maar dat is de reden dat niet het hele dak vol ligt.
Setup die ik wil gebruiken:
10x Jinko 420WP all black panelen
1x Growatt 3600tx omvormer
Zie onderstaande afbeelding voor mijn legplan.
Mijn idee was om deze panelen in 2 strings aan te sluiten, echter ben ik bang dat ik dit niet kan verdelen in 7 om 3 panelen ivm minimale voltage.
Nu zou ik de panelen 5 om 5 kunnen aansluiten in 2 strings alleen heb ik dan 2 verschillende hellingshoeken in 1 string wat volgens mij niet wenselijk is.
Zou het in dit geval beter om een Growatt 1500 voor de 3 panelen en een Growatt 3000 omvormer voor de 7 panelen te plaatsen? Volgens mij goedkopere oplossing dan alles met Enphase aan te sluiten, en kijkend naar de kosten-opbrengsten ook niet rendabel om met Enphase te werken.
Graag jullie idee hierover.
Mvg, Jorrit
:strip_exif()/f/image/Lqh812SVIxQL9AuZjtECkoi6.jpg?f=fotoalbum_large) 

Ik heb een vraag over het aansluiten van mijn zonnepanelen middels 2 strings of eventueel 2 omvormers
situatie:
2 verschillende hellingshoeken van +/- 20 graden en +/- 45 graden gelegen op het zuidwesten.
Dak is geheel vrij van schaduw, echter in de avond zal die eerste rij naast de "dakkapel" gedeeltelijk in de schaduw gaan vallen.
Ik heb de dakramen op onderstaande afbeelding niet ingetekend, maar dat is de reden dat niet het hele dak vol ligt.
Setup die ik wil gebruiken:
10x Jinko 420WP all black panelen
1x Growatt 3600tx omvormer
Zie onderstaande afbeelding voor mijn legplan.
Mijn idee was om deze panelen in 2 strings aan te sluiten, echter ben ik bang dat ik dit niet kan verdelen in 7 om 3 panelen ivm minimale voltage.
Nu zou ik de panelen 5 om 5 kunnen aansluiten in 2 strings alleen heb ik dan 2 verschillende hellingshoeken in 1 string wat volgens mij niet wenselijk is.
Zou het in dit geval beter om een Growatt 1500 voor de 3 panelen en een Growatt 3000 omvormer voor de 7 panelen te plaatsen? Volgens mij goedkopere oplossing dan alles met Enphase aan te sluiten, en kijkend naar de kosten-opbrengsten ook niet rendabel om met Enphase te werken.
Graag jullie idee hierover.
Mvg, Jorrit
:strip_exif()/f/image/Lqh812SVIxQL9AuZjtECkoi6.jpg?f=fotoalbum_large) 
                                                [ Voor 3% gewijzigd door jorrit126 op 30-03-2023 23:33 ]
:strip_icc():strip_exif()/u/404234/lardman3.jpg?f=community) 
            /u/150672/crop61af6d6572df8_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/8511/ronald_avatar.jpg?f=community) 
            /f/image/RQZG0AWXuR361ZNxtJfrJCKv.png?f=fotoalbum_large)
:strip_icc():strip_exif()/u/5326/crop5ff8e3fc691c6_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/476616/o.p-dibenzene-tweakers-70.jpg?f=community) 
             .
 .
                                                :no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6K5Nq71h9dtfeidOmyiWxw2f.jpg?f=user_large)