Wij zijn inmiddels hard op zoek naar zonnepanelen, alleen zijn we door de vele verschillende bedrijven flink in de war gebracht. Wij hebben een dak dat pal op het zuiden ligt zonder enige schaduw van objecten. Daarnaast nog een dakkapel op het noorden en een kleine schuur in de tuin. Het idee is in ieder geval het dak op het zuiden volgooien en evt het dakkapel en/of schuur meenemen(maar dat is niet leidend). Tevens willen we met het oog op de toekomst een systeem dat voorbereid is op het aansluiten van een thuis accu. Aangezien het dak op het zuiden staat is het volgens mij voor ons niet logisch om gebruik te maken van micro omvormers of optimisers. Maar de meeste bedrijven lijken echter alleen maar te willen pushen naar een systeem met micro omvormers en doen niet aan een centrale omvormer. 1 van de offertes is van zonneplan, deze werkt met een centrale omvormer en is volgens hen voorbereid op een accu. Echter ben ik geen fan van het feit dat zij eigen systemen gebruiken. Daardoor zit je meteen vast aan 1 bedrijf.
Wij zijn heel erg benieuwd wat jullie zouden doen in onze situatie, of dat 1 van de offertes is wat wij zoeken, of dat we juist nog even verder moeten zoeken met bepaalde specificaties.
/f/image/05JaGSScRgXsbcmD2wnq1wMj.png?f=fotoalbum_large)
Foto van 1 van de offertes:
/f/image/Jm8soDVXMM6DVZ0GtwVbWnl6.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C5IzpkdvJYFsEUgLmJsXcV1o.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/dEtOUtoYMlxg3KGkthTkPetn.png?f=fotoalbum_large)
Wij zijn heel erg benieuwd wat jullie zouden doen in onze situatie, of dat 1 van de offertes is wat wij zoeken, of dat we juist nog even verder moeten zoeken met bepaalde specificaties.
Foto's
Foto van google maps:/f/image/05JaGSScRgXsbcmD2wnq1wMj.png?f=fotoalbum_large)
Foto van 1 van de offertes:
/f/image/Jm8soDVXMM6DVZ0GtwVbWnl6.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Dak op het zuiden. Evt dakkapel op de andere kant en/of schuur in de tuin.Schaduw
Nagenoeg niet, er staan wat bomen in de straat, maar die zijn niet zo hoog en zullen volgens sommige bedrijven geen schaduw leveren.Jaarverbruik
Ons verbruik afgelopen jaar was 3807kWh.Huidige elektriciteitsaansluiting
Ik weet niet of we 1 of 3-fase hebben. Hierbij een foto van de meterkast::strip_exif()/f/image/C5IzpkdvJYFsEUgLmJsXcV1o.jpg?f=fotoalbum_large)
Budget en doel
momenteel niet budget gebonden, voornamelijke doel is een efficient systeem en voorbereid op thuis accuWie gaat het project uitvoeren
We laten alles doenBijhouden van data
Alleen belangrijk dat ik kan zien wat het opbrengt, maar dat kan je vgm met de meeste systemen wel.Reeds verkregen offertes
Wij hebben een aantal offertes al ontvangen, in een voorgaande topic zag ik een handig overzicht. Deze heb ik ook gebruikt en gesorteerd op prijs/PW. Zoals je kan zien zijn er veel offertes dat gebruik maakt van micro-omvormers of optimisers. Sommige hebben een offerte gestuurd voor 10 panelen, waarbij er 8 passen op de voorzijde en de andere 2 zouden dan evt op het dakkapel geplaatst worden./f/image/dEtOUtoYMlxg3KGkthTkPetn.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/02RQRsSeLx0GA2jMb6vCv8x7.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/5FsuSUkKbPJBveIzDcIA2TZM.jpg?f=fotoalbum_large)