Formule vastzetten in cel, terwijl de waardes worden gefilte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram21
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 06-04-2023
Heyy Forumgebruikers,

Ik ben bezig in spreadsheets. Ik vroeg mij het volgende af:

Is het mogelijk om een formule vast te zetten in een cel, terwijl de waarde (de uitkomst van de formule wordt gefilterd)?

Dus stel in A10:E10 staan formules die een waarde ophalen.
Op de A t/m E kolommen staat een filter.
Als ik deze laat filteren op A -> Z, dan wil ik dat in A10:E10 de formule blijft staan, maar dat de uitkomsten van de formules worden gefilterd en bijvoorbeeld naar A2:E2 gaan.

Bij voorbaat dank
...

[ Voor 95% gewijzigd door Bram21 op 30-03-2023 22:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-05 20:19

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Denk dat er iets niet goed gegaan is.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik denk dat je sorteren bedoelt in plaats van filteren.

Je kunt de formules verplaatsen naar F10:J10 en de formule in A10 vervangen door =F$10, in B10 door =G$10, enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram21
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 06-04-2023
Djordjo schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:53:
Ik denk dat je sorteren bedoelt in plaats van filteren.

Je kunt de formules verplaatsen naar F10:J10 en de formule in A10 vervangen door =F$10, in B10 door =G$10, enz..
Dit werkt niet aangezien dat als ik op (idd) sorteren klik dat de A t/m E kolom weer wordt gesorteerd en de formule weer meegaat. De formule moet vaststaan in A10:E10. De waardes dat de formule geeft moet gesorteerd worden in A t/m E, maar de formule moet blijven staan.
Zodat als er een andere uitkomst is van de formule er opnieuw gesorteerd kan worden en deze nieuwe waardes weer in de gesorteerde tabel staat.

Het berekenen van de waarde en deze sorteren in de lijst moet constant kunnen, zonder dat de formule opnieuw moet worden ingevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ok, dan zet je de formule in een ander werkblad, en is je formule in A10: =Blad2!A$10 .

Wat jij wil kan niet. In Excel zijn de formule en uitkomst van die formule (waarde) onlosmakelijk aan de cel verbonden. Bij sorteren sorteer je niet de waarden, maar je sorteert de cellen of rijen op basis van die waarden.

Stel dat het wel kan. En je hebt in A2 de formule =6+9 en in A10 de formule =1+1, en je gaat sorteren. Dan zou A2 de formule =6+9 hebben, maar als waarde 2 :? .