Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:54
Vraag over deze roundup. Er staat
De AX53U is de router waarvan we verwachten dat tweakers hem het interessantst vinden. Zijn zwakke punt is de omgang met 802.11g-clients
Gaat dit alleen over het 802.11g protocol of over de hele 2.5GHz band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PizzaMan79 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:16:
Vraag over deze roundup. Er staat
[...]

Gaat dit alleen over het 802.11g protocol of over de hele 2.5GHz band?
Geen idee, aangezien 802.11g de 2.4GHz band gebruikt O-)

Maar los daarvan: het gaat hier niet over frequenties, maar over hoe het omgaat bij grote drukte met een standaard uit 2003 die sinds 2009 (14 jaar geleden) achterhaald is.

Als je nog dergelijke apparaten hebt (hoogste kans: een oude Nintendo Wii) kan dit problematisch zijn. Met laptops en mobieltjes van afgelopen 10 jaar: no problem.

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 30-03-2023 21:31 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
Dank je voor de uitleg. Wat zijn headers? Ik heb geprobeerd het te googelen, maar kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje technisch:
https://blogs.arubanetwor...-11-mac-header-breakdown/
(en ja, oud artikel, maar relevant genoeg hier voor 802.11g vs nieuwer - plus dat het later nog complexer werd)

Maar goed, maakt niet zo uit, even heel kort samengevat: als je met deze router stokoude clients hebt, gaan ze als het druk is een stuk minder bandbreedte krijgen. Maar:
1) je gaat sowieso geen goede bandbreedte krijgen met dergelijke oude meuk.
2) je moet sowieso niet in 2.4GHz zitten met apparaten die enige bandbreedte nodig hebben.
3) realistisch: hoeveel bandbreedte ga je met een >14-jaar oud apparaat nog nodig hebben?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
Helder, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atkins
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-02 00:06
Ik had deze vraag ook en die is beantwoord. Mooi. Ik had nog een vraag: Ik heb een voerautomaat voor mijn kat. Die kan alleen bedient worden via 2.4Ghz. Ik gebruik dus die band voor alles.

Zou ik HiFi (FLAC) via Tidal prima kunnen streamen als ik een Bluesound Powernode ga aanschaffen? Of zou het echt beter werken op 5Ghz?

De vraag is dan, kan ik met deze router op 2 verschillende banden zitten, zonder veel gedoe? Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
Atkins schreef op donderdag 27 april 2023 @ 00:10:
Ik had deze vraag ook en die is beantwoord. Mooi. Ik had nog een vraag: Ik heb een voerautomaat voor mijn kat. Die kan alleen bedient worden via 2.4Ghz. Ik gebruik dus die band voor alles.

Zou ik HiFi (FLAC) via Tidal prima kunnen streamen als ik een Bluesound Powernode ga aanschaffen? Of zou het echt beter werken op 5Ghz?

De vraag is dan, kan ik met deze router op 2 verschillende banden zitten, zonder veel gedoe? Thx.
De router kan tegelijk op beide banden zitten en apparaten verbinden.
Pagina: 1