Goede stabiele USB 2.0 verbinding over 15 meter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Beste mede Tweakers,

Al geruime tijd heb ik problemen met mijn USB verbinding van mijn "machineroom" naar mijn studio. Deze verbinding overbrugt 15 meter middels een USB to Ethernet convertor met een actieve USB 2.0 hub. Echter heb ik regelmatig dat deze weg valt.

Wat kunnen jullie mij aanraden als betaalbaar alternatief om deze 15 meter te overbruggen, waarbij een actieve USB hub kan aansluiten zodat ik minimaal 4 poorten tot mijn beschikking heb?

Mijn systemen zijn 3x een Mac Pro 5.1 en een Mac Mini 2008 model. Aller draait op OSX.
De USB devices zijn vooral USB Midi devices en een USB Magic Mouse en Apple Keyboard.

Beste antwoord (via martijnsnoek op 30-03-2023 21:29)

• MarcoSQ
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:34
Icron ranger zijn fijn stabiele oplossingen voor usb-verlenging. Helaas wel erg prijzig.

Ik heb in het verleden wel eens producten van silex gebruikt, zijn eigenlijk een soort mini printservers. Stuk goedkoper, maar weet niet of die nog bestaan en voldoen qua latency voor deze toepassing (midi).

Een ander alternatief kan zijn, is een actieve glasvezelkabel voor usb. Logitech maakt ze bijvoorbeeld, onder de naam strong, en kunnen serieus lang worden. Ook weer tamelijk prijzig.

Edit. Wat denk je hiervan (het product, winkel is willekeurig). Volgens mij precies wat je zoekt, betaalbaar en ATEN staat iig mij bekend als redelijk semi-prof. Ken het product zelf echter niet ! https://www.kvm-shop.nl/n...UIvenEK2ZJ3RoCzhMQAvD_BwE

[ Voor 28% gewijzigd door MarcoSQ op 30-03-2023 21:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom niet simpelweg een enkele machine in de studio, die de rest via xwindows oid bedient? Kan de rest lekker headless draaien.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
Ivm warmte en geluid. Nu is het lekker koel en stil in de studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:51
Een betaalbaar alternatief is een oude laptop met een USB Device Server over tcp/ip.
Het usb protocol zelf staat passief verlengen niet toe, de latency is dan te hoog.
Je moet dus actief verlengen, met aan beide kanten hubs, met wellicht glasvezelkabel ertussen? (net als bij Linus Tech Tips in zijn huis)

Eventueel zou je natuurlijk die 15 meter kunnen overbruggen met 3 hops van (powered) USB hubs, maar ik weet niet precies wat je wilt bedienen of dat goed gaat komen.
Nadeel, je mag maximaal 5 hubs achter elkaar leggen, en in je pc zitten er vaak al 2.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 30-03-2023 21:14 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSQ
Icron ranger zijn fijn stabiele oplossingen voor usb-verlenging. Helaas wel erg prijzig.

Ik heb in het verleden wel eens producten van silex gebruikt, zijn eigenlijk een soort mini printservers. Stuk goedkoper, maar weet niet of die nog bestaan en voldoen qua latency voor deze toepassing (midi).

Een ander alternatief kan zijn, is een actieve glasvezelkabel voor usb. Logitech maakt ze bijvoorbeeld, onder de naam strong, en kunnen serieus lang worden. Ook weer tamelijk prijzig.

Edit. Wat denk je hiervan (het product, winkel is willekeurig). Volgens mij precies wat je zoekt, betaalbaar en ATEN staat iig mij bekend als redelijk semi-prof. Ken het product zelf echter niet ! https://www.kvm-shop.nl/n...UIvenEK2ZJ3RoCzhMQAvD_BwE

[ Voor 28% gewijzigd door MarcoSQ op 30-03-2023 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
De ATEN lijkt mij idd wel een allerbeste optie. Deze is idd van een goed merk, en ga hem eens bestellen om te kijken of deze het probleem oplost. Super bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSQ
Heel graag gedaan, ben benieuwd naar je ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
Ik laat het weten als ik hem een tijdje getest heb.
Pagina: 1