Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Doen mijn zonnepanelen het, of is de omvormer niet goed verb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Linalina
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-11 16:50
Ze hebben vandaag zonnepanelen bij mij geplaatst. Ik moet nu betalen, zodra alles werkt. Hoe check ik dit?

Ik kan namelijk mijn omvormer niet terug vinden bij de verbonden apparaten van de wifi. Het lampje van de Growatt min 5000 knippert ook rood. Dit zou (na instellen) betekenen dat er geen verbinding is.

Kan ik de omvormer pas verbinden met wifi na betaling? Maar hoe weet ik dan of ze werken? Kan ik dit ergens aan zien? Ik heb het bedrijf uiteraard een mail gestuurd, maar ik heb weinig / geen geduld.

Ook wil ik ze gewoon betalen, aangezien de panelen er liggen en de omvormer hangt. Maar ik wil mezelf ook niet in de vingers snijden.

Alle reacties

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:23
Kijk op een zonnig moment (nu nog) of je opwek hebt. Op het display van je slimme meter kun je, als je meer opwekt dan je verbruikt, een actueel vermogen zien. Als er een min-teken voor staat, werkt het.

Dat wil dan nog niet zeggen dat alles naar behoren werkt, want je wil ook die WiFi hebben…!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00
Heb je al in de meterkast gekeken of er wordt teruggeleverd op de slimme meter? Heb je al in de app van je energieleverancier gekeken? Dat lost allemaal niet je problemen op, waarvan ik me afvraag, is waarom ze de installatie niet hebben afgerond met werkende app..

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:49
Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al: betalen zodra ALLES werkt. En je verbinding met internet werkt niet. Wifi of LAN, maakt niet uit. Dus laat ze de installatie maar afronden als ze betaald willen hebben. ;)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:30
Op het display van de omvormer kan je zien of er opgewekt wordt. Op het display van de slimme meter kan je zien of er teruggeleverd wordt.

Welk omvormer is het exact? Er zal een sticker met de specs op de zijkant van het apparaat zitten.

En niet te snel willen betalen. Pas betalen als alles maar dan ook echt alles inclusief de app naar je zin werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Uszka op 30-03-2023 18:53 ]

• Linalina
Burns schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:43:
Heb je al in de meterkast gekeken of er wordt teruggeleverd op de slimme meter? Heb je al in de app van je energieleverancier gekeken? Dat lost allemaal niet je problemen op, waarvan ik me afvraag, is waarom ze de installatie niet hebben afgerond met werkende app..
Op de stroommeter (kaifa) staat -p. Dit zou betekenen dat er terug geleverd wordt.

• Linalina
Uszka schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:52:
Op het display van de omvormer kan je zien of er opgewekt wordt. Op het display van de slimme meter kan je zien of er teruggeleverd wordt.

Welk omvormer is het exact? Er zal een sticker met de specs op de zijkant van het apparaat zitten.

En niet te snel willen betalen. Pas betalen als alles maar dan ook echt alles inclusief de app naar je zin werkt.
Het is een growatt min 5000 tl-xh uit mijn hoofd.

Haha. Ja, ik hou niet van schulden.

• Linalina
Nou kijk. De communicatie verliep moeizaam, want zelfs Engels ging moeizaam.

Hij had het erover dat mijn router geen 2.4 was, maar 5. Ik zei dat hij beide zou moeten ondersteunen. Ik zeg, ik zal anders die deco wel anders instellen of een gastnetwerk openen, die ik dan instel op 2.4. Ik kom weer boven en hij zegt dat alles werkt en dat ik zelf die app nog moet installeren met de qr. Ik zeg tegen hem, ik zie die omvormer niet bij de verbonden apparaten. Toen liet hij mij zijn telefoon zien, want hij had dus verbinding. En dus was hij ingesteld en moest ik zelf de app nog downloaden. Maar die kan ik dus niet registreren zonder code van de installateur.

Maar hij was natuurlijk al lang weg.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:30
Linalina schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:56:

Haha. Ja, ik hou niet van schulden.
Heeft niets met schulden te maken. Als de installatie niet correct werkend is opgeleverd dan betaal je niet. Als je een nieuwe auto hebt besteld die bij de aflevering al met een lekke band staat dan ga je ook niet betalen voordat de band gerepareerd is.

• Linalina
Uszka schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:12:
[...]

Heeft niets met schulden te maken. Als de installatie niet correct werkend is opgeleverd dan betaal je niet. Als je een nieuwe auto hebt besteld die bij de aflevering al met een lekke band staat dan ga je ook niet betalen voordat de band gerepareerd is.
Ja, dat is zeker zo. Ik ga morgen maar eens bellen om te kijken hoe ik dit op moet gaan lossen.
Pagina: 1